ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η ρωσική Aeroflot πετά χωρίς …φρένα
Τι γράφουν οι Moscow Times, επικαλούμενοι τη νέα οδηγία της αεροπορικής εταιρείας για την ασφάλεια των πτήσεων.
Η ρωσική αεροπορική εταιρεία Aeroflot, λόγω των δυτικών κυρώσεων, φαίνεται να αντιμετωπίζει προβλήματα με την αντικατάσταση φθαρμένων φρένων στα αεροσκάφη ξένης κατασκευής που διαθέτει, γράφουν οι Moscow Times.
Για το λόγο αυτόν, αναφέρει η ρωσική εφημερίδα, οι πιλότοι αναγκάζονται να απενεργοποιήσουν προσωρινά τα φρένα, γράφουν οι Moscow Times, επικαλούμενοι τη νέα οδηγία της αεροπορικής εταιρείας για την ασφάλεια των πτήσεων.
Το ρωσικό δίκτυο “Aviatortschina” ανέφερε για πρώτη φορά την οδηγία ασφαλείας, η οποία ρίχνει φως στις συνθήκες στη ρωσική εναέρια κυκλοφορία. Σε ένα ενημερωτικό δελτίο που διέρρευσε με τίτλο “Safety Culture”, η Aeroflot προειδοποιεί τους πιλότους για τον κίνδυνο στα ξένης κατασκευής αεροπλάνα να «ξεπεράσουν» τα όρια του διαδρόμου «με τα φρένα απενεργοποιημένα».
Μέλος του πληρώματος ενημέρωσε την αεροπορική εταιρεία για αυτόν τον κίνδυνο. Οι πιλότοι καλούνται να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το θέμα στον διάδρομο, μετά την προσγείωση.
«Το αεροπλάνο τείνει να κυλήσει στην πλευρά όπου τα φρένα δεν είναι απενεργοποιημένα. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτή την περίσταση όταν προσγειώνεστε σε βρεγμένο διάδρομο με πλευρικό άνεμο!!!», προειδοποιεί το Δελτίο.
Όπως αναφέρει το κανάλι Telegram, εννέα ξένα αεροσκάφη της Aeroflot πετούσαν ήδη με απενεργοποιημένα φρένα από τις 31 Ιουλίου, συμπεριλαμβανομένων πέντε Boeing 777, δύο Airbus A321, ένα A320 και ένα A330.
Ωστόσο, δεν απενεργοποιούνται όλα τα φρένα. Ένα αεροπλάνο έχει πολλαπλά φρένα, ένα για κάθε τροχό στο κύριο σύστημα προσγείωσης. Και σύμφωνα με τη λίστα της Aeroflot, μπορούν να πετάνε για δέκα ημέρες με μόνο ένα απενεργοποιημένο φρένο από τα τέσσερα ή τα οκτώ, ανάλογα με τον τύπο, στα αεροσκάφη A320/321 και A330, και ακόμη και δύο από τα 12 φρένα σε ένα Boeing 777.
Κατά κανόνα, οι αεροπορικές εταιρείες καταφεύγουν σε μερική απενεργοποίηση των φρένων εάν δεν είναι δυνατή η άμεση αντικατάσταση σε περίπτωση δυσλειτουργίας ή φθοράς του δίσκου μέχρι το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο, αναφέρει η «Aviatorchina».
Οι κυρώσεις πονάνε την Aeroflot
Μετά τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία, η ΕΕ διέκοψε την εναέρια κυκλοφορία με τη Ρωσία και έθεσε στη λίστα κυρώσεων τις μεγάλες ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, κυρίως την Aeroflot. Ήδη από τον Μάρτιο του 2022, οι κατασκευαστές Boeing και Airbus είχαν σταματήσει να παρέχουν ανταλλακτικά, συντήρηση και τεχνική υποστήριξη στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες. Οι συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης καταγγέλθηκαν επίσης λόγω κυρώσεων. Σύμφωνα με αναφορές, η Aeroflot είχε ήδη μειώσει το κόστος για επισκευές αεροσκαφών κατά πέντε φορές πέρυσι.
Ως αποτέλεσμα, η Aeroflot χρειάστηκε να διαλύσει τουλάχιστον 25 αεροπλάνα της, για ανταλλακτικά.
Το πρώτο εξάμηνο του 2023,εισήχθησαν στη Ρωσία ανταλλακτικά για ξένα αεροσκάφη αξίας 171 εκατομμυρίων δολαρίων , όπως ανακάλυψε η ανεξάρτητη πύλη Verstka. Η πύλη εξέτασε τελωνειακά δεδομένα, σύμφωνα με τα οποία οι αεροπορικές εταιρείες Aeroflot, S7, Pobeda και Rossija (και οι δύο θυγατρικές της Aeroflot) φέρεται να έχουν εισαγάγει τα απαιτούμενα ανταλλακτικά μέσω εταιρειών της Κίνας και των Εμιράτων. Σύμφωνα με την έρευνα της Werstka,η μικρή ρωσική εταιρεία Protector,φέρεται να εισήγαγε το 2023 έξι κινητήρες αεροσκαφών για Boeing 767, Boeing 737 και Airbus A320 αξίας έως και 10 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ωστόσο, τα προβλήματα συντήρησης αεροσκαφών συνεχίζουν να αυξάνονται και οι νέες παραδόσεις είναι απίθανο να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες συντήρησης των ρωσικών αεροπορικών εταιρειών. Σύμφωνα με πρόβλεψη της αμερικανικής εταιρείας συμβούλων Oliver Wyman, η Ρωσία κινδυνεύει να χάσει τα μισά από τα 736 αεροσκάφη που είναι σήμερα διαθέσιμα μέχρι το 2026.
Πηγή: naftemporiki.gr