ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η κρητική αρτοποιία, η Lidl Ελλάς και το success story των κριτσινιών
Η εντυπωσιακή πορεία της Αρτοποιίας Τσατσάκης την τελευταία δεκαετία, με “όχημα” τη συνεργασία με την Lidl Ελλάς
Άρπαξε «το σκοινί που έριξε ο Θεός» αναφέρει με χαμόγελο ο κ. Αριστείδης Τσατσάκης, επικεφαλής της επιχείρησης αρτοποιίας της οικογένειας από τα Σταυράκια Ηρακλείου, η οποία- μέσα από τη συνεργασία της με την Lidl Ελλάς - έγινε σε μια δεκαετία ένας από τους πρωταγωνιστές του κλάδου στη χώρα μας.
«Το σημαντικότερο που πήραμε από την Lidl είναι η νοοτροπία και η κουλτούρα ότι αν κάνεις καλά τη δουλειά σου θα ανταμείβεσαι» επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Τσατσάκης, στη διάρκεια της ξενάγησης δημοσιογράφων στις εγκαταστάσεις της Αρτοποιίας, στην Εθνική οδό Ηρακλείου – Μοιρών, εκεί όπου παράγονται παξιμάδια και κριτσίνια.
Ενδεικτικό της ραγδαίας ανοδικής πορείας που παρουσιάζει η εταιρεία, μέσα από τη συνεργασία των δύο πλευρών, είναι το γεγονός ότι στην έναρξή της - το 2012 - η «Τσατσάκη» με δύο κωδικούς στα καταστήματα Lidl έκανε τζίρο 250.000 ευρώ, για να φτάσει σήμερα να ξεπερνά τα 6 εκατομ, με προϊόντα όπως κριθαροκουλουρίτσα, παξιμάδια και κριτσίνια!
Ο συνολικός τζίρος της εταιρείας το 2019 ήταν στα 5 εκατομ. ευρώ ενώ το 2022 ξεπέρασε τα 12 εκατομ. με την Lidl να έχει το 55% και τις εξαγωγές να ξεπερνούν το 23% του συνόλου. Φέτος ο τζίρος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 15 εκατ. ευρώ.
«Κριτσίνι με ηλιόσπορο και πολύσπορο είναι το success story, από αυτό η Lidl Ελλάς παίρνει 1,5 εκατομ. συσκευασίες το χρόνο» επεσήμανε ο κ. Τσατσάκης για να συμπληρώσει με περιπαικτική διάθεση «θα μάθουν όλοι οι Έλληνες να τρώνε κριτσίνια».
Και δεν είναι μόνο οι Έλληνες. Μέσω της Lidl η Αρτοποιία Τσατσάκης εξάγει σε 28 χώρες, με την Βουλγαρία και την Κύπρο να αποτελούν «σούπερ» αγορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Βουλγαρία, όπως ανέφερε ο κ. Τσατσάκης, στο α' τρίμηνο του 2023 έχει διπλασιάσει τις ποσότητες σε κριτσίνια, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022.
Αυτοματοποίηση, νέες μονάδες, νέα προϊόντα
Από την αρχική εγκατάσταση των 1.500 τ.μ. (που πλέον λειτουργεί ως αποθηκευτικός χώρος) , η Τσατσάκης σήμερα διαθέτει πέντε γραμμές παραγωγής προϊόντων, σε ένα χώρο 8.000 τετραγωνικών, στο 10ο χλμ της Εθνικής Οδού Ηρακλείου - Μοιρών.
Μεταξύ αυτών και πλήρως αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής κριτσινιού, επένδυση 3 εκατομ. ευρώ που ολοκληρώθηκε πριν λίγους μήνες και δίνει τη δυνατότητα παραγωγής 120.000 συσκευασιών το 24ωρο.
Το προσωπικό της εταιρείας το 2019 ήταν 60 άτομα και σήμερα απασχολεί 130 εργαζόμενους.
Ωστόσο η εξέλιξή της δεν σταματά, το ίδιο και οι επενδύσεις. ‘Ηδη έχει προχωρήσει στην αγορά όμορου οικοπέδου, έκτασης 14.000 τ.μ. όπου εκτιμάται ότι μέχρι τις αρχές του 2024 θα είναι έτοιμες νέες εγκαταστάσεις, για την παραγωγή επίσης αρτοσκευασμάτων, μια νέα επένδυση, άνω των 10 εκατ. ευρώ.
Φυσικά, όπως συμβαίνει με όλους τους προμηθευτές της Lidl Ελλάς, η αρτοποιία Τσατσάκης ακολουθεί τους αυστηρούς κανόνες ποιότητας και ασφάλειας που απαιτεί η εταιρεία.
Είναι χαρακτηριστικά τα όσα είπε επεσήμανε ο Senior Purchasing Manager της Lidl Ελλάς, Αντώνης Μάρκου, για το υψηλό ποσοστό σε πιστοποιήσεις IFS που έχει η Τσατσάκης, υπογραμμίζοντας ακόμα ότι όλα τα audit που γίνονται αυτά τα 10 χρόνια της συνεργασίας τους «είναι πράσινα».
Ο ίδιος αναφέρθηκε στις ενέργειες που γίνονται για την μείωση του πλαστικού στις συσκευασίες αλλά και για τη δημιουργία νέων προϊόντων με λιγότερη ζάχαρη και λιγότερο αλάτι.
«Ξεκινήσαμε με δυο κωδικούς και είμαστε πολύ χαρούμενοι που αναπτυσσόμαστε και συνεχίζουμε να εξελισσόμαστε», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Μάρκου.