ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελλάδα 33η μεταξύ 152 χωρών στον δείκτη ηλεκτρονικού εμπορίου

Τις πρώτες 10 θέσεις του δείκτη καταλαμβάνουν κατά σειράν οι ακόλουθες χώρες: Ελβετία, Ολλανδία, Δανία, Σιγκαπούρη, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Φινλανδία, Ιρλανδία, Νορβηγία και Κίνα.

No profile pic

Κατά οκτώ θέσεις βελτίωσε η Ελλάδα την κατάταξή της στον δείκτη ηλεκτρονικού εμπορίου 2020, τον οποίο καταρτίζει η UNCTAD (ο αρμόδιος οργανισμός του OHE για το εμπόριο και την ανάπτυξη), ανεβαίνοντας στην 33η θέση από την 41η το 2019, μεταξύ 152 χωρών. 

Ο εν λόγω δείκτης στην ουσία αξιολογεί την ετοιμότητα των χωρών να έχουν υπηρεσίες και επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων και των υποδομών. Ειδικότερα, λαμβάνονται υπόψη οι ακόλουθες παράμετροι: ποσοστό του πληθυσμού ηλικίας άνω των 15 ετών που διαθέτει λογαριασμό σε τράπεζα ή σε υπηρεσία πληρωμών, ποσοστό του πληθυσμού που χρησιμοποιεί Internet, αξιοπιστία των ταχυδρομικών υπηρεσιών και ασφαλείς σέρβερ (ανά εκατομμύριο κατοίκους).

Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD το ποσοστό χρηστών Internet στην Ελλάδα είναι 76%, το 85% των πολιτών ηλικίας άνω των 15 ετών διαθέτει τραπεζικό λογαριασμό ή λογαριασμό σε υπηρεσία πληρωμών, οι ασφαλείς σέρβερ είναι 71 ανά εκατομμύριο κατοίκους, ενώ η βαθμολογία που λαμβάνουν οι ταχυδρομικές υπηρεσίες είναι 84 με άριστα το 100. Συνολικά, η βαθμολογία που συγκέντρωσε η Ελλάδα ήταν 79,2 μονάδες, βελτιωμένη σε σύγκριση με το 2019 κατά 1,7 μονάδες.

Για να αντιληφθεί κάποιος ίσως καλύτερα τα παραπάνω, είναι χρήσιμο να δούμε τις επιδόσεις της πρώτης χώρας που στην τελευταία έρευνα είναι η Ελβετία, η οποία εκτόπισε την Ολλανδία. 

Στην Ελβετία, Internet χρησιμοποιεί το 97% του πληθυσμού, λογαριασμό έχει το 98%, οι ασφαλείς σέρβερ είναι 92 ανά εκατομμύριο κατοίκους, ενώ οι ταχυδρομικές υπηρεσίες βαθμολογούνται με 97 στα 100.

Η χρησιμότητα του δείκτη ηλεκτρονικού εμπορίου της UNCTAD έγκειται κυρίως στο ότι αναδεικνύει τις αδυναμίες που υπάρχουν σε μια οικονομία και οι οποίες πρέπει να βελτιωθούν, ειδικά καθώς, μετά την πανδημία, η ανάγκη πραγματοποίησης αγορών μέσω Διαδικτύου, ακόμη και για τα βασικά είδη διατροφής, αυξήθηκε περισσότερο από ποτέ.

«Το χάσμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει τεράστιο. Ακόμη και μεταξύ των χωρών του G20, το ποσοστό του πληθυσμού που ψωνίζει από ηλεκτρονικά καταστήματα κυμαίνεται από 3% στην Ινδία έως 87% στο Ηνωμένο Βασίλειο», τόνισε η κ. Σαμίκα Σιριμάν, διευθύντρια του αρμόδιου τμήματος της UNCTAD. Και πρόσθεσε: «Ο δείκτης υπογραμμίζει την ανάγκη οι κυβερνήσεις να κάνουν περισσότερα για να διασφαλίσουν ότι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που δίνει το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σε διαφορετική περίπτωση, οι επιχειρήσεις και οι πολίτες θα χάσουν τις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιακή οικονομία και θα είναι λιγότερο προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν διάφορες προκλήσεις». 

Οι πρώτες δέκα

Τις πρώτες 10 θέσεις του δείκτη καταλαμβάνουν κατά σειράν οι ακόλουθες χώρες: Ελβετία, Ολλανδία, Δανία, Σιγκαπούρη, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Φινλανδία, Ιρλανδία, Νορβηγία και Κίνα.

Πηγή:kathimerini.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση