Η δυναμική επιστροφή του Μιχάλη Σάλλα στη γενέτειρά του!

Η επένδυση στην Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα και το ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο Καστελλίου

Όσοι στις 27 Οκτωβρίου έμαθαν ότι η ινδική GMR Infrastructure, μαζί με τη ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ ένωσαν τις δυνάμεις τους και  κατέθεσαν τη μοναδική προσφορά για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου απόρησαν. Μπορεί ο Περιστέρης της ΤΕΡΝΑ να φτιάξει αεροδρόμιο αν και είναι από τις καλύτερες εταιρείες στην Ελλάδα; Φτάνουν οι…Ινδοί με την τεχνογνωσία που έχουν;

Οι απορίες ήταν πολλές και στην αγορά, αλλά υπήρχε κι ένα αισιόδοξο σημάδι: το ενδιαφέρον του πρώην διοικητή της Τράπεζας Πειραιώς Μιχάλη Σάλλα για το σχέδιο κατασκευής του νέου αεροδρομίου. Η ‘πιάτσα’ , το υπουργείο, τα στελέχη των εταιρειών, οι πάντες μιλούν για το φανερό ενδιαφέρον του πρώην τραπεζίτη, του Ηρακλειώτη Μιχάλη Σάλλα για το έργο. 

«Είμαστε βέβαιοι ότι ο Σάλλας και ως κρητικός και ως επιχειρηματίας ενδιαφέρεται για το μεγάλο αυτό έργο και θέλει να βοηθήσει» έλεγε στο cretalive κορυφαίο στέλεχος κατασκευαστικής εταιρείας, ενώ φαίνεται ότι και στο υπουργείο είναι κοινό μυστικό. Στην αγορά έκανε βέβαια σχετική εντύπωση μια και ο κ.Σάλλας είναι γνωστό ότι συνδέεται φιλικά με τον έτερο Ηρακλειώτη επιχειρηματία της Aegean κ.Βασιλάκη που δεν έβλεπε μέχρι πρότινος με καλό μάτι το νέο αεροδρόμιο στο Καστελλι.Ο οποίος πάντως αν και διαφώνησε επέλεξε να κρατήσει χαμηλούς τόνους για το νέο αεροδρόμιο.

Το που φτάνει η άμεση ή έμμεση εμπλοκή του Σάλλα στο έργο δεν είναι ακόμη προφανές, αλλά η χθεσινή ανακοίνωση της επένδυσης του στην Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα κάτι δείχνει. Πως ο Ηρακλειώτης πρώην διοικητής της Πειραιώς κάνει στροφή…180 μοιρών στη γενέτειρά του!

«Το επόμενο διάστημα θα μιλήσει ο ίδιος για όλα αυτά» εκτιμούν συνεργάτες του, αλλά είναι σίγουρο ότι ο κ.Σάλλας μάλλον δεν έχει κανένα σκοπό να συνταξιοδοτηθεί.

 Οι εταιρείες

Η ενδεχόμενη παρουσία Σάλλα στο όλο σχέδιο δίνει και τη δυνατότητα στο μέλλον να υπάρχουν συνέργειες μεταξύ των ελληνικών εταιρειών και όχι μόνο.

Θυμίζουμε ότι μεγάλες Ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες, όπως οι Άκτωρ Παραχωρήσεις - Vinci, J&P Άβαξ - Bouygues - Aeroports de Paris, η China State Construction Engineering Co. - Archirodon- Zurich Airport ,οι οποίες είχαν επιδείξει έντονο ενδιαφέρον στην αρχική φάση του διαγωνισμού έκαναν πίσω και δεν συμμετείχαν στο διαγωνισμό.

Και οι μεν Κινέζοι με την ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ μάλλον δεν θα ενδιαφερθούν πλέον , αλλά ΑΚΤΩΡ και Γάλλοι (της VINCI) έχουν πρόβλημα και δεν το κρύβουν να μείνουν εκτός αυτού του σχεδιασμού. Το πως θα μετέχουν , εάν θα πάρουν υπεργολαβίες ή όχι θα κριθεί στην πορεία.

Στους όρους του διαγωνισμού (το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης 37 ετών, εκ των οποίων τα 5 αναφέρονται στα κατασκευαστικά έργα) προβλέπεται μέγιστη δυνατή συμμετοχή του δημοσίου σε ποσοστό 45% έως 55% στην «Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Αερολιμένα», η οποία δεν μπορεί να καταστεί μικρότερη του 35%, σε όλη την διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ