ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χιλιάδες προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών- Πόσοι δικαιώθηκαν

Πόσες αιτήσεις απορρίφθηκαν και πόσες προχώρησαν

Χιλιάδες προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών- Πόσοι δικαιώθηκαν

Στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών προσέφυγαν 5.929 φορολογούμενοι και επιχειρήσεις αμφισβητώντας πράξεις της φορολογικής διοίκησης.

Από αυτούς δικαιώθηκε το 30,5%, ενώ οι υπόλοιπες προσφυγές απορρίφθηκαν. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, στο 10μηνο Ιανουαρίου–Οκτωβρίου 2023 παραπέμφθηκαν στη ΔΕΔ 5.929 υποθέσεις. Από αυτές εξετάστηκαν 5.529 προσφυγές φορολογουμένων από τις οποίες έγιναν δεκτές εν μέρει ή εν όλω οι 1.687 ή το 30,5%.

Απορρίφθηκαν άμεσα οι 3/543 προσφυγές ενώ 263 απορρίφθηκαν σιωπηρώς, επειδή δεν εξετάστηκαν εντός της προθεσμίας των 120 ημερών. Για 31 προσφυγές οι φορολογούμενοι δήλωσαν στη συνέχεια παραίτηση και οι υποθέσεις μπήκαν στο αρχείο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ στα δικαστήρια έχουν προσφύγει από τους ανωτέρω που απορρίφθηκαν οι υποθέσεις τους 2.585 φορολογούμενοι και επιχειρήσεις. Αυτοί ωστόσο έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν απευθείας αίτηση και στην εξώδικη επιτροπή επίλυσης φορολογικών διαφορών.

Σημειώνεται ότι η υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτυακού τόπου της ΑΑΔΕ (www.aade.gr)με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του TAXISnet. Όταν ο υπόχρεος είναι νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, σε περίπτωση που η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται ψηφιακά από το νόμιμο εκπρόσωπό τους, τότε η υποβολή γίνεται με χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του τελευταίου.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συμπληρώσουν κατά την υποβολή της προσφυγής: 

• τα ακριβή στοιχεία του υποχρέου

• την προσβαλλόμενη πράξη

• τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του

• τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υποχρέου.

Σε κάθε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων επικοινωνίας που επήλθε μετά από την υποβολή του αιτήματος της ενδικοφανούς προσφυγής, ο υπόχρεος οφείλει να γνωστοποιεί εγγράφως αυτά στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, διαφορετικά οι κοινοποιήσεις γίνονται νομίμως βάσει των αρχικά δηλωθέντων στοιχείων.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής στην αρμόδια φορολογική αρχή. Αν δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί σχετικά ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή  έχει απορριφθεί από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της ανωτέρω προθεσμίας.

Όσων οι υποθέσεις εκκρεμούν στα διοικητικά δικαστήρια μπορούν να προσφύγουν στην εξώδικη επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών. Όσοι υποβάλουν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024 αίτηση και δεχθούν την πρόταση της επιτροπής θα κερδίσουν μείωση προσαυξήσεων και προστίμων έως και κατά 75% και ρύθμιση των οφειλών σε έως 24 δόσεις. Θα πρέπει όμως να καταβάλουν το 30% της οφειλής μέσα σε πέντε ημέρες από την υπογραφή του συμβιβασμού. Το υπόλοιπο, μπορεί να καταβληθεί σε δόσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών από το Νοέμβριο του 2020 έχουν κατατεθεί στην επιτροπή 5.349 υποθέσεις στις οποίες το συνολικό καταλογισθέν από τις εφορίες ανέρχεται στα 901, 5 εκατ.

Οι προτάσεις συμβιβασμού της Επιτροπής αντιστοιχούν σε 590,1 εκατ. ευρώ δηλαδή όσοι αποδέχθηκαν την πρόταση είχαν κατά μέσο όρο έκπτωση 34,6% επί του ποσού που είχε καταλογισθεί από τις εφορίες.  

Σε εκκρεμότητα βρίσκονται 755 υποθέσεις από την επιτροπή οι οποίες θα πρέπει το αργότερο μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2024 να έχουν εξετασθεί. Σε διαφορετική περίπτωση θεωρείται ότι απορρίφθηκαν σιωπηρά και επανεισάγονται στο αρμόδιο Δικαστήριο.

Πηγή:capital.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση