ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επίσημο τέλος στους θερμικούς κινητήρες από το 2035;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται πως είναι έτοιμη να σφίξει ακόμα περισσότερο τη θηλιά, επισπεύδοντας την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
SHARE:
Έτοιμη να εισηγηθεί την πώληση αποκλειστικά μηδενικών ρύπων αυτοκινήτων φαίνεται πως είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, ως μέρος ενός πρωτοφανούς σχεδίου ευθυγράμμισης της οικονομίας με πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ) θα απαιτήσει τη μείωση των ρύπων που εκπέμπουν τα καινούρια αυτοκίνητα κατά 65% από το 2030. Από το 2035 η Κομισιόν θα σφίξει περαιτέρω τη θηλιά, ζητώντας την πώληση αυτοκινήτων που εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους.
Παράλληλα, η αυστηροποίηση των ορίων, θα συνοδευτεί και από επιπρόσθετα μέτρα για την παρακίνηση των κυβερνήσεων με φόντο την ανάπτυξη του δικτύου υποδομών φόρτισης, κάτι που κρίνεται απαραίτητο για την ενεργειακή μετάβαση.
Ειδικότερα, απαράβατη προϋπόθεση για την αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ανά τουλάχιστον 60 χλμ. σε κάθε πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο. Όσον αφορά τους σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο, θα πρέπει να υπάρχει ένας ανά 150 χλμ.
Η απανθρακοποίηση των μεταφορών θα αποτελεί μέρος μιας δεσμίδας μέτρων που θα ανακοινωθούν την επόμενη βδομάδα και θα σηματοδοτήσουν την εφαρμογή ενός ακόμα πιο απαιτητικού στόχου. Σύμφωνα με το Bloomberg, η Κομισιόν επιδιώκει έως το 2030 οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου να έχουν μειωθεί κατά τουλάχιστον 55% από τα επίπεδα του 1990.
Όπως αναφέρεται, η Ευρώπη προσβλέπει να καταστεί η πρώτη μηδενικών ρύπων ήπειρος (έως το 2050), κάτι που απαιτεί την αναδιάρθρωση της οικονομίας. «Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Για να επιτύχουμε μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα μέχρι το 2050, απαιτείται η κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με θερμικό μοτέρ, το πολύ έως το 2035», ανέφερε ο Colin McKerracher, επικεφαλής ερευνών για τις μεταφορές, στο πλαίσιο δηλώσεων στο Bloomberg.
Οι νέοι στόχοι για τις εκπομπές ρύπων του στόλου αυτοκινήτων είναι κατά πολύ πιο αυστηροί από τους υφιστάμενους, οι οποίοι προσβλέπουν ποσοστιαία μείωση 37,5 μονάδων από το 2030. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της ΕΕ, τα επιβατικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν περίπου το 12% των συνολικών εκπομπών CO2 στην Ένωση.