ΕΛΠΕ: Κέρδη το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς

Άλλο ένα τρίμηνο με θετικές επιδόσεις.

Με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA για το Α’ τρίμηνο 2019 να διαμορφώνονται στα €123 εκατ. και τα αντίστοιχα Καθαρά Κέρδη στα €37 εκατ., ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ κατέγραψε άλλο ένα τρίμηνο με θετικές επιδόσεις.

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, η κερδοφορία επηρεάστηκε αρνητικά, αφ’ ενός μεν από τη σημαντική μείωση των διεθνών περιθωρίων διύλισης, που ήταν απόρροια τόσο των ιδιαίτερα χαμηλών διεθνών περιθωρίων βενζίνης και νάφθας, όσο και της μειωμένης προσφοράς αργού στην περιοχή, αφ’ ετέρου δε από τη μείωση της παραγωγής σε 3,6 εκατ. τόνους (-9%), λόγω επισκευών και πραγματοποίησης μέρους του προγράμματος τακτικής συντήρησης 2019 των διυλιστηρίων.

Αντίθετα, η ευελιξία των διυλιστηρίων του Ομίλου στην κατεργασία πολλών τύπων αργού, επέτρεψε τη διατήρηση σημαντικής υπερ-απόδοσης σε σχέση με τα διεθνή περιθώρια και σε συνδυασμό με το ισχυρότερο δολάριο αντιστάθμισαν εν μέρει την υποχώρηση των περιθωρίων και της παραγωγής. Θετική επίσης ήταν η επίπτωση στα αποτελέσματα, από τη συνεχιζόμενη και περαιτέρω μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων κατά 16% σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο το 2018,καθώς επίσης και των δραστηριοτήτων Εμπορίας και Πετροχημικών, που σημείωσαν επιδόσεις αντίστοιχες του 2018, αυξάνοντας τη συμμετοχή τους στη συνολική λειτουργική κερδοφορία σε 37%.

Στο πλαίσιο αυτό, τα δημοσιευμένα καθαρά οικονομικά αποτελέσματα, σύμφωνα με τα ΔΠΧA, ανήλθαν σε €47 εκατ., παρά την αυξημένη συνεισφορά κατά 30% των μη πλήρως ενοποιούμενων δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ και της ELPEDISON, ενώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι τα αποτελέσματα ενσωματώνουν για πρώτη φορά τις επιπτώσεις του νέου προτύπου ΔΠΧA 16 που αφορά τις μισθώσεις κυρίως πρατηρίων αλλά και λοιπού εξοπλισμού.

Σημαντική υποχώρηση περιθωρίων διύλισης στο Α’ Τρίμηνο

Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, οι διεθνείς τιμές αργού κινήθηκαν ανοδικά από τα $50/bbl, που καταγράφηκαν στο τέλος του 2018, προσεγγίζοντας τα $70/bbl, κυρίως λόγω παγκόσμιων γεωπολιτικών εξελίξεων και της μείωσης προσφοράς από χώρες μέλη του ΟΠΕΚ. Ιδιαίτερη επίπτωση όμως είχε η μειωμένη προσφορά αργών υψηλού θείου στην περιοχή της Μεσογείου, με αποτέλεσμα να καταγράφουν υψηλότερες τιμές από το Brent για πρώτη φορά από το 2013. Αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα χαμηλά περιθώρια ελαφρών κλασμάτων, οδήγησαν τα περιθώρια σύνθετων διυλιστηρίων Μεσογείου στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 4 ετών.

Συγκεκριμένα τα περιθώρια τύπου FCC στη Μεσόγειο κατέγραψαν πτώση 29% και διαμορφώθηκαν στα $3,4/bbl, με τα αντίστοιχα περιθώρια Hydrocracking στα $3,7/bbl (-31%). Η ισοτιμία ευρώ/δολαρίου διατηρήθηκε στα 1,14 ευρώ κατά μέσο όρο, αμετάβλητη σε σχέση με το Δ’ Τρίμηνο, με το δολάριο να εμφανίζεται σημαντικά ενισχυμένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (1,23).

Αύξηση ζήτησης καυσίμων εσωτερικής αγοράς

Η ζήτηση στην εσωτερική αγορά καυσίμων το 2019 ανήλθε στα 1,8 εκατ. τόνους (+5%), λόγω σημαντικής ενίσχυσης κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης (+21%), που οφείλεται στις καιρικές συνθήκες, ενώ η ζήτηση καυσίμων κίνησης σημείωσε μικρή μείωση. Η ζήτηση αεροπορικών και ναυτιλιακών καυσίμων κατέγραψε νέα αύξηση 15% και διαμορφώθηκε στους 831 χιλ. τόνους, κυρίως λόγω αυξημένης κατανάλωσης πελατών διεθνούς εμπορικής ναυτιλίας.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ