ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Είδη «πολυτελείας» βασικά είδη διατροφής
Οι καταναλωτές έχουν έρθει σε απόγνωση, καθώς η ελάχιστη αύξηση του μηνιαίου μισθού δεν ανταποκρίνεται στο αυξημένο κόστος διαβίωσης
Καλπάζει καθημερινά, η ακρίβεια στα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ και οι καταναλωτές βρίσκονται στα όρια της απόγνωσης. Δεν είναι λίγες οι φορές που όταν αγοράζουν ένα προϊόν και πηγαίνουν την επόμενη εβδομάδα να το ξαναπάρουν, το βρίσκουν σε διαφορετική, υψηλότερη, τιμή.
Την ώρα που ο πληθωρισμός του περασμένου Δεκεμβρίου μειώθηκε στο 7,2%, τα τρόφιμα κατέγραφαν αυξήσεις που ξεπερνούσαν το 15%, ενώ τα τιμολόγια του Ιανουαρίου ήταν επιπλέον αυξημένα κατά 30%.
Τελειώνει ο μισθός και…περισσεύει μήνας
Οι καταναλωτές έχουν έρθει σε απόγνωση, καθώς η ελάχιστη αύξηση του μηνιαίου μισθού δεν ανταποκρίνεται στο αυξημένο κόστος διαβίωσης. Για να ανταποκριθούν στις μηνιαίες ανάγκες του νοικοκυριού τους, κόβουν ακόμα και από τρόφιμα.
Την ίδια ώρα, όπως αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ», οι επιχειρήσεις έχουν επιδοθεί και σε μείωση των περιεχομένων των συσκευασιών, προχωρώντας με αυτόν τον τρόπο σε επιπλέον κρυφές ανατιμήσεις. Μάλιστα, έχει καταγραφεί μείωση περιεχομένου σε 238 ετικέτες.
Ενδεικτικά, μια συσκευασία με βρεφικές πάνες που περιείχε 28 τεμάχια και κόστιζε 7, 1 ευρώ, μετατράπηκε σε συσκευασία των 26 τεμαχίων με κόστος 7,3 ευρώ.
Συσκευασία στιγμιαίου καφέ των 100 γραμμαρίων που κόστιζε 5,13 ευρώ, έγινε συσκευασία 95 γραμμαρίων προς 5,48 ευρώ.
Κεφαλογραβιέρα των 250 γραμμαρίων με τιμή 4 ευρώ και 7 λεπτά, σήμερα πωλείται σε συσκευασία των 200 γραμμαρίων προς 4, 68.
Σακουλάκι με 450 γραμμάρια κατεψυγμένου αρακά που πωλούνταν 2 ευρώ και 78 λεπτά, μετατράπηκε σε συσκευασία 420 γραμμαρίων με τιμή 2,89. Ακόμα και το ψωμί του τοστ, από 350 γραμμάρια προς 1 ευρώ και 16 λεπτά, μειώθηκε σε 325 γραμμάρια με τιμή 1,20.
«Εδώ υπάρχει μία τρομακτική αισχροκέρδεια. Δεν υπάρχουν έλεγχοι. Υπάρχει συγκάλυψη μίας τακτικής η οποία έχει στόχο να διογκώσει τα κέρδη κάποιων και να λεηλατήσει το εισόδημα των πολιτών» δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Mega, έρχονται και άλλες δυσβάσταχτες αυξήσεις σε απορρυπαντικά και είδη σπιτιού, καθώς τα νέα τιμολόγια που έφτασαν σε πολλά σούπερ μάρκετ καταγράφουν διψήφιο ποσοστό αυξήσεων.