ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διπλασιασμός των ηλεκτρονικών πληρωμών για αγορές ψηφιακών προϊόντων
Παγκόσμια άνοδος των ηλεκτρονικών πληρωμών για ψηφιακά προϊόντα: Διπλασιασμός έως το 2029
Προς διπλασιασμό οδεύουν οι ηλεκτρονικές πληρωμές για την αγορά ψηφιακών προϊόντων. Μια νέα έρευνα από την Juniper Research δείχνει ότι οι παγκόσμιες πληρωμές eCommerce για ψηφιακά προϊόντα αναμένεται να διπλασιαστούν τα επόμενα πέντε χρόνια, φτάνοντας τα 188 δισεκατομμύρια συναλλαγές το 2029, από τα 87 δισεκατομμύρια το 2024.
Η αύξηση αυτή αποδίδεται, κυρίως, στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Ινδία και η Βραζιλία, όπου οι επενδύσεις στις ψηφιακές υποδομές και η βελτιωμένη πρόσβαση στις eCommerce πλατφόρμες συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη. Η έρευνα διαπιστώνει, επίσης, ότι η επέκταση του γρήγορου Διαδικτύου στις αγροτικές περιοχές θα αυξήσει τη βάση χρηστών, που έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες, όπως το video streaming και οι online αγορές.
Το γεγονός αυτό αποτελεί τεράστια ευκαιρία, καθώς το αυξανόμενο διαθέσιμο εισόδημα σε περιοχές με μεγάλο πληθυσμό διευρύνει σημαντικά την αγορά, τη στιγμή που οι ώριμες ψηφιακά αγορές οδεύουν προς κορεσμό, σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας.
Μεγάλο τμήμα της αύξησης των ηλεκτρονικών πληρωμών για ψηφιακά προϊόντα, συνδέεται με την αυξανόμενη δημοτικότητα των ψηφιακών συνδρομών. Σύμφωνα με την ανάλυση της Juniper Research, σημαντική ανάπτυξη αναμένεται στις ψηφιακές συνδρομές, ειδικά στην Ινδία, όπου εταιρείες - όπως το Spotify - προσαρμόζουν τα προϊόντα τους με περισσότερες επιλογές τιμολόγησης και πολυγλωσσική υποστήριξη. “Αυτή η στρατηγική διευκολύνει την πρόσβαση στις υπηρεσίες και ενθαρρύνει τους χρήστες να προτιμήσουν τις ψηφιακές συνδρομές”, τονίζει η εταιρεία.
Η έρευνα της Juniper
Η έρευνα τονίζει ότι οι εταιρείες eCommerce πρέπει να υιοθετήσουν τοπικές μεθόδους πληρωμής και να επενδύσουν σε τεχνολογίες εξατομίκευσης για να εξυπηρετήσουν την αυξανόμενη και ποικιλόμορφη πελατειακή βάση.
Η νέα έρευνα της Juniper παρέχει μια ολοκληρωμένη ανάλυση της αγοράς ψηφιακών πληρωμών και περιλαμβάνει δεδομένα από 60 χώρες, προβλέψεις πενταετίας και ένα leaderboard με τις κυριότερες ανταγωνίστριες εταιρείες.
Τι γίνεται στην Ελλάδα
Αν και η εξάπλωση ψηφιακών πληρωμών είναι αναλογικά εντονότερη για αγορές αγαθών σε σχέση με υπηρεσίες, πλέον σχεδόν το 40% της χρήσης digital payments στην Ελλάδα αφορά υπηρεσίες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2015 ήταν μικρότερο από 20%. Τα αγαθά κυριαρχούν στις συναλλαγές με κάρτες με φυσική παρουσία, ενώ οι υπηρεσίες υπερτερούν στις online συναλλαγές.
Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, οι ηλεκτρονικές πληρωμές συνεχίζουν να επεκτείνονται συστηματικά στην Ελλάδα και μετά την εποχή της πανδημίας, με αντίστοιχα θετική επίδραση στα δημοσιονομικά έσοδα λόγω αύξησης της φορολογικής συμμόρφωσης. Η έρευνα δείχνει ότι η αύξηση των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα συνέχισε να έχει σημαντική θετική επίδραση στα φορολογικά έσοδα και μετά την πανδημία. Η ετήσια θετική επίδραση της επέκτασης των πληρωμών με κάρτες στα έσοδα από ΦΠΑ εκτιμάται σε περίπου €600 εκατ. για το 2022.
Φωτογραφία από Hannes Edinger από το Pixabay