ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δημόσιοι υπάλληλοι: Ψηφιακή πλατφόρμα για το ωράριο και τις άδειες – Όλες οι αλλαγές που προωθούνται
Το υπουργείο φιλοδοξεί μέχρι το 2027 να έχει μεταμορφωθεί πλήρως το πρόσωπο του Δημοσίου, απέναντι στους πολίτες όσο και στους ίδιους τους υπαλλήλους, με σαρωτικές αλλαγές που θα εξοικονομήσουν χρόνο και θα συμβάλουν σε ολικό λίφτινγκ.
Όλες οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Εσωτερικών για τους εργαζομένους στις κρατικές υπηρεσίες. Οι δημόσιοι υπάλληλοι σε νέο… καθεστώς. Πρόσβαση στην υπηρεσία από παντού, με online τήρηση ωραρίου, επιμόρφωση μέσω κινητού και αναρρωτικές άδειες στο λεπτό, φέρνει το νέο σχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τη δημόσια διοίκηση. Το υπουργείο φιλοδοξεί μέχρι το 2027 να έχει μεταμορφωθεί πλήρως το πρόσωπο του Δημοσίου, απέναντι στους πολίτες όσο και στους ίδιους τους υπαλλήλους, με σαρωτικές αλλαγές που θα εξοικονομήσουν χρόνο και θα συμβάλουν σε ολικό λίφτινγκ.
Στο επίκεντρο των αλλαγών, τις οποίες σχεδίαζε η υφυπουργός Βιβή Χαραλαμπογιάννη ήδη από την προηγούμενη περίοδο, κατά τη θητεία της ως γενικής γραμματέως, βρίσκεται σειρά ψηφιακών μεταρρυθμίσεων, με απώτερο στόχο οι δημόσιοι υπάλληλοι να αποκτήσουν ένα άυλο γραφείο και διασύνδεση με την υπηρεσία στο χέρι μέσω του κινητού τους.
Ένα από τα κυριότερα προβλήματα που φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει το υπουργείο είναι η απουσία δυνατότητας -σε πραγματικό χρόνο παρακολούθησης των συμβαινόντων από τον υπάλληλο στην υπηρεσία του, καθώς και σε άλλα ζητήματα ενδιαφέροντός του.
Στο ίδιο πεδίο, παρελθόν θα πρέπει να αποτελέσει το σύστημα της ωροσήμανσης, δηλαδή τήρησης ωραρίου που επί δεκαετίες εφαρμόζεται είτε με τη χρήση χαρτώου προγράμματος εργασίας είτε με τη λειτουργία πληροφοριακών συστημάτων στους επιμέρους φορείς (τα οποία δεν εξασφαλίζουν την αυτοπρόσωπη παρουσία των υπαλλήλων στον χώρο εργασίας τους), καθώς παρουσιάζονται σημαντικές αποκλίσεις, με αποτέλεσμα να μην διασφαλίζεται η ορθή τήρηση του ωραρίου από τους υπαλλήλους. Οι περισσότεροι, δε, εξ αυτών των φορέων, λόγω κτιριακής διασποράς, δεν μπορούν να ελέγχουν κεντρικά με ηλεκτρονικό τρόπο την ωροσήμανση.
Προς επίλυση των παραπάνω, το υπουργείο σχεδιάζει την ανάπτυξη εφαρμογής στα smartphones που θα «επιτρέπει» στους υπαλλήλους να έρχονται σε επαφή με στενό τρόπο με ζητήματα σχετικά με λειτουργίες του ανθρώπινου δυναμικού του ενδιαφέροντός τους. Μέσω της εφαρμογής, θα διασφαλίζεται η διασύνδεση των υπαλλήλων με την υπηρεσία στην κατεύθυνση της παροχής εξατομικευμένης πληροφόρησης (π.χ. σεμινάρια, κινητικότητα κ.ά.), ενώ ταυτόχρονα θα παρέχεται η δυνατότητα αξιοποίησης της εφαρμογής για την υποχρέωση τήρησης του ωραρίου. Μέσω διαδικτυακής εφαρμογής θα επιλυθεί και το μείζον πρόβλημα της καθυστέρησης που προκύπτει κατά τη συσχέτιση της συνάφειας των τίτλων σπουδών με τις θέσεις ευθύνης που ανοίγουν στο Δημόσιο.
Η εφαρμογή θα αποτελέσει επί της ουσίας τη βάση συσχέτισης μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με θέσεις ευθύνης και θα είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για την υποβοήθηση των εμπλεκόμενων οργάνων επιλογής προϊσταμένων γενικών διευθύνσεων, διευθύνσεων και τμημάτων, έτσι ώστε να μειωθεί ο απαιτούμενος χρόνος επιλογής τους και να υποστηριχθεί η εύρυθμη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης.
Παράλληλα, το υπουργείο, έπειτα και από τη νομοθετική διάταξη που ψηφίστηκε πρόσφατα, προωθεί τη δημιουργία ηλεκτρονικής εφαρμογής για τη χορήγηση αναρρωτικών αδειών στους υπαλλήλους. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημόσιοι υπάλληλοι όταν χρειάζονται αναρρωτική. Κι αυτό γιατί η μη ψηφιοποίηση της διαδικασίας συνεπάγεται πως ο μέσος χρόνος αναμονής για τη χορήγηση της αναρρωτικής άδειας μπορεί να φτάσει τους έξι έως 12 μήνες. Στόχος της εφαρμογής είναι όλες οι απαιτούμενες ενέργειες (υποβολή αίτησης υπαλλήλου, έγκριση/απόρριψη από υγειονομική επιτροπή, υποβολή ένστασης) να ψηφιοποιηθούν και να συγκεντρωθούν σε ειδική εφαρμογή με τίτλο Myanarrotikes, ελαχιστοποιώντας τον χρόνο διεκπεραίωσης και το αντίστοιχο διοικητικό βάρος με τον μέγιστο δυνατό έλεγχο.
Σε πλήρη εξέλιξη, με ορίζοντα υλοποίησης το 2024, βρίσκεται και η διεργασία για το νέο πλαίσιο καταγραφής και δήλωσης των δώρων. Στόχος είναι η δημιουργία ενός αποτελεσματικού πλαισίου ρύθμισης των δώρων, παροχών, άλλων ωφελημάτων και φιλοξενίας που προσφέρονται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στα μέλη της κυβέρνησης και στους υφυπουργούς.
Πρόκειται επί της ουσίας για εφαρμογή του Ν. 4829/2021. Μέσω του σχεδίου, θα καθιερωθεί η δημιουργία ενός δεσμευτικού πλαισίου για σύστημα καταγραφής, διαχείρισης, φύλαξης και αξιοποίησης των δώρων που προσφέρονται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στα μέλη της κυβέρνησης και στους υφυπουργούς, σύμφωνα με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές βέλτιστες πρακτικές. Το καινοτόμο στοιχείο σε αυτή τη διαδικασία είναι ότι οι παραπάνω φορείς θα υποχρεούνται σε δημοσιοποίηση των δώρων που θα λαμβάνουν σε ειδική ιστοσελίδα, η οποία θα είναι προσβάσιμη από τους πολίτες.
ΠΗΓΗ: Realnews
Φωτογραφία από David Mark από το Pixabay