ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αυτά είναι που αναζητούν σήμερα οι εταιρικοί ταξιδιώτες
Τι απαντούν οι ταξιδιωτικοί managers
Με τις προσδοκίες του σημερινού εταιρικού ταξιδιώτη να έχουν μετατοπιστεί και τα επαγγελματικά ταξίδια να παρουσιάζουν ορισμένες γνωστές προκλήσεις, οι ταξιδιωτικοί υπεύθυνοι αναγκάζονται να επανεξετάσουν τις επιλογές τους και να βρουν τη σωστή ισορροπία, όπως προκύπτει από τη νέα έκθεση “Η κατάσταση στα Επαγγελματικά Ταξίδια”, που εκπόνησαν η Global Business Travel Association (GBTA) και η Uber for Business.
Σύμφωνα με τα βασικά ευρήματα της έρευνας, οι Αμερικανοί εταιρικοί ταξιδιώτες χαρακτηρίζουν τον τρέχοντα όγκο των επαγγελματικών τους ταξιδιών, είτε ως “πιο συχνό” (39% των ερωτηθέντων), είτε ως “περίπου ίδιο” (29%), σε σύγκριση με το 2019.
Η ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδιών εξαρτάται από τον κλάδο, δήλωσε η Michelle Lisowski, Senior Director of Global Partnerships στην Uber for Business. Για παράδειγμα, όσοι ασχολούνται με τις συμβουλευτικές υπηρεσίες και πρέπει να συναντούν πελάτες θεωρούν τα επαγγελματικά ταξίδια απαραίτητα. Άλλοι, ειδικά στον τομέα της τεχνολογίας, δεν εκτιμούν ότι πρέπει να επιστρέψουν ακριβώς στα προ-πανδημικά επίπεδα.
Η κα. Lisowski είπε ότι η Uber for Business σημείωσε αύξηση 40% στους πελάτες της, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φτάνοντας σε 170.000 πελάτες σε 10.000 πόλεις.
Σύμφωνα με την έρευνα, περίπου το 87% των Αμερικανών εταιρικών ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν ότι τα ταξίδια είναι απαραίτητα ή χρήσιμα για την επίτευξη των επαγγελματικών στόχων και σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι έχουν προσθέσει περισσότερο χρόνο αναψυχής στα επαγγελματικά τους ταξίδια κατά το τελευταίο έτος.
Ανακολουθία στις απόψεις μεταξύ ταξιδιωτικών υπευθύνων και εταιρικών ταξιδιωτών
Η έρευνα, ωστόσο, αποκάλυψε μια ανακολουθία όταν πρόκειται για τους διαχειριστές ταξιδιών που πρέπει να εξισορροπήσουν το κόστος, τη συμμόρφωση των εργαζομένων και τη μετάβαση σε πιο πράσινες ταξιδιωτικές πολιτικές. Η Suzanne Neufang, διευθύνουσα σύμβουλος της GBTA, δήλωσε ότι διαπίστωσε “ευκαιρίες βελτίωσης της επικοινωνίας σχετικά με τις ταξιδιωτικές πολιτικές και τα μέτρα εξοικονόμησης κόστους για την επίτευξη ενός οικονομικά υπεύθυνου προγράμματος επαγγελματικών ταξιδιών”.
1. Σταθμίζοντας το κόστος των επαγγελματικών ταξιδιών
Οι υπεύθυνοι ταξιδιών φαίνεται να δίνουν προτεραιότητα στην εξοικονόμηση κόστους και στη συμμόρφωση έναντι της εμπειρίας του ταξιδιώτη. Η έκθεση σημειώνει ότι αν υπήρχε ύφεση, σχεδόν οι μισοί – ή το 47% – των διευθυντών ταξιδίων στις ΗΠΑ ανέφεραν ότι η εταιρεία θα περίμενε από τους υπαλλήλους να ταξιδεύουν “ελαφρώς” λιγότερο συχνά και να ξοδεύουν “ελαφρώς” λιγότερα χρήματα. Μόλις το 39% των εταιρικών ταξιδιωτών επέλεξε αυτή την προσέγγιση.
2. Προνόμια ευεξίας των εργαζομένων
Οι εργαζόμενοι έχουν εντοπίσει προσωπικές προκλήσεις όταν ταξιδεύουν για δουλειά, όπως η φροντίδα της οικογένειας ή/και των κατοικίδιων ζώων. Η προσδοκία αποζημίωσης για την εν λόγω φροντίδα θεωρείται νόμιμο αίτημα από ορισμένους εταιρικούς ταξιδιώτες.
Οι διευθυντές ταξιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα εμφανίζονται πιο πρόθυμοι να εξετάσουν προνόμια για τους εργαζόμενους που ανακουφίζουν από το άγχος, όπως ημέρες αργοπορημένης προσέλευσης και απόκτηση προσωπικών πόντων επιβράβευσης.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Lisowski, ένα από τα πιο δύσκολα καθήκοντα για τους διευθυντές ταξιδίων είναι να διασφαλίσουν ότι όλα τα μέλη της ομάδας είναι επαρκώς ενημερωμένα σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές και τα οφέλη. “Οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να επωφεληθούν από τα προνόμια ή να ακολουθήσουν τις πολιτικές αν δεν γνωρίζουν ποιες είναι αυτές”, δήλωσε.
3. Προτεραιότητα στα βιώσιμα ταξίδια
Τα πράσινα επαγγελματικά ταξίδια εμφανίζονται πιο στοχευμένα, με τη βιωσιμότητα να αποτελεί μέλημα για το 61% των εταιρικών ταξιδιωτών. Ωστόσο, οι μισοί από τους διευθυντές ταξιδιών στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι η βιωσιμότητα αποτελεί “μικρή προτεραιότητα, αν αποτελεί προτεραιότητα καθόλου”.
“Ένα οικονομικά υπεύθυνο πρόγραμμα επαγγελματικών ταξιδιών πρέπει να ενσωματώσει τους διευθυντές ταξιδίων στους εταιρικούς στόχους, τις πολιτικές και τις πρωτοβουλίες που εστιάζουν στη βιωσιμότητα”, δήλωσε η Neufang.
“Υπάρχει σίγουρα μια απόκλιση μεταξύ των ανθρώπων που λένε ότι νοιάζονται για κάτι, που λένε ότι νοιάζονται για τη βιωσιμότητα, αλλά στη συνέχεια έχουν πραγματικά στόχους και τρόπους για να το πράξουν”, πρόσθεσε η Lisowski.
Για την έρευνα “Η κατάσταση των επαγγελματικών ταξιδιών” έγινε συλλογή δεδομένων μέσω δύο ξεχωριστών διαδικτυακών ερευνών σε 147 ταξιδιωτικούς υπευθύνους και 147 εταιρικούς ταξιδιώτες στις ΗΠΑ και στον Καναδά, μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου 2023.