ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαντικά: Κέρδισαν έδαφος τα ιδιωτικής ετικέτας στο εξάμηνο
Κατέγραψαν άνοδο τόσο σε όγκο, όσο και αξία
Κέρδισαν έδαφος τα αλλαντικά ιδιωτικής ετικέτας στο εξάμηνο του 2023 σύμφωνα με στοιχεία της Circana.
Συγκεκριμένα κατέγραψαν άνοδο τόσο σε όγκο, όσο και αξία, εξαιτίας του πληθωριστικού περιβάλλοντος στην κατηγορία τροφίμων και των επιπτώσεων των κρίσεων των τελευταίων ετών (πανδημία, ενεργειακό), που είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί η αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών.
Συνολικά η κατηγορία των pl αλλαντικών κατέγραψε αύξηση 24,4% σε αξία και 20,1% σε όγκο στο εξάμηνο. Όμως η βάση πωλήσεων που διαμορφώθηκε στα €27,6 εκατ. είναι μικρή συγκριτικά με τις πωλήσεις της κατηγορίας συνολικά, όπου συμπεριλαμβάνονται και τα επώνυμα προϊόντα.
Ανάπτυξη πωλήσεων στην κατηγορία συνολικά λόγω ανατιμήσεων
Συγκεκριμένα η ανάπτυξη που συντελέστηκε στις πωλήσεις της κατηγορίας συνολικά (επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας) ανήλθε στο 8% (7,9%) που όμως ήταν κατά βάση χάρη στις ανατιμήσεις.
Πιο αναλυτικά οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε €133,3 εκατ., με την άνοδο να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς στο ίδιο διάστημα οι όγκοι μειώθηκαν κατά 1,3%.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των επώνυμων αλλαντικών πάγκου στο εξάμηνο διαμορφώθηκαν στα €72,1 εκατ σημειώνοντας αύξηση 7,4%, ενώ μεγαλύτερη ήταν η ανάπτυξη που κατέγραψαν τα έτοιμα και συσκευασμένα αλλαντικά. Η εν λόγω υποκατηγορία σημείωσε €61 εκατ πωλήσεις στο εξάμηνο αυξημένες κατά 8,6% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Ανατιμήσεις της τάξεως 9,4% στην κατηγορία - Αυξήθηκαν και τα ιδιωτικής ετικέτας
Εξετάζοντας τις τιμές των προϊόντων διαπιστώνουμε ότι παρατηρήθηκε αύξηση της τάξεως του 9,4% στις τιμές της κατηγορίας συνολικά. Μελετώντας την πορεία τιμών των υποκατηγοριών φαίνεται ότι οι ανατιμήσεις που σημειώθηκαν δεν απέχουν και πολύ από την τιμή της κατηγορίας συνολικά. Τα αλλαντικά πάγκο δηλαδή κατέγραψαν ανατιμήσεις 9,2% και τα συσκευασμένα 9,6%.
Ανατιμήσεις δέχθηκαν και τα αλλαντικά ιδιωτικής ετικέτας, με την τιμή ανά κιλό να αυξάνεται κατά 3,5%.
Οριακή πτώση για τους όγκους
Σε όρους όγκου, τόσο τα αλλαντικά πάγκου, όσο και τα self service (ψυγείο/ράφι) εμφάνισαν οριακή έστω μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Η κατηγορία συνολικά έκλεισε με -1,3% ανάπτυξη και οι υποκατηγορίες, πάγκου και self service με -1,7% και -0,9% αντίστοιχα.