ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Aκρίβεια: Οι ανατιμήσεις του Ιουνίου στα σούπερ μάρκετ
Κάθε μήνα καταγράφονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ ανατιμήσεις σε πολλά είδη προϊόντων, γεγονός το οποίο επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους καταναλωτές
Η ακρίβεια στα τρόφιμα συνεχίζει να αποτελεί τεράστιο πρόβλημα για τους Έλληνες καταναλωτές, με την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών να δέχεται καθημερινώς πλήγματα.
Κάθε μήνα καταγράφονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ ανατιμήσεις σε πολλά είδη προϊόντων, γεγονός το οποίο επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους καταναλωτές.
Μιλώντας στο MEGA για την ακρίβεια ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Παναγιώτης Γεωργιάδης, υπογράμμισε πως από τους Έλληνες δήλωσαν ότι μόνο 1 στους 10 είναι ικανοποιημένος από το επίπεδο ζωής στη χώρα.
«Η ακρίβεια είναι ένα ζήτημα που επηρεάζει πολύ τους πολίτες, και την προσωπική κατάστασή τους αλλά και την διάθεσή τους. Σύμφωνα με μία έρευνα της Focus Bari, από τους Έλληνες δήλωσαν ότι μόνο 1 στους 10 είναι ικανοποιημένος από το επίπεδο ζωής στην Ελλάδα. Και 6 στους 10 δήλωσαν ότι θα ήταν πιο ικανοποιημένοι αν μπορούσαν να ζήσουν σε μια άλλη χώρα. Αυτό αντιπροσωπεύει μια γενική απογοήτευση από την αντιμετώπιση και τη διαχείριση της πραγματικότητας. Υπάρχου πιέσεις από πολλές πλευρές, από τα ενοίκια, την ενέργεια, από το κόστος των καύσιμων. Στα ενοίκια έχουμε αύξηση 50% από το 2018», τόνισε χαρακτηριστικά.
Συγκριτικά παρότι στο σύνολο οι τιμές του Ιουνίου 2024 είναι μειωμένες κατά 1,92% σε σχέση με τον Ιούνιο 2023, οι αυξήσεις που παρατηρούνται είναι σε βασικά προϊόντα, όπως τα ψάρια και τα τρόφιμα παντοπωλείου.
Μεγαλύτερες μειώσεις
– Φρέσκα φρούτα – λαχανικά: – 10,6%
– Απορρυπαντικά – καθαριστικά: – 6,1%
– Χαρτικά – καλλυντικά – είδη προσωπικής υγιεινής: – 5,1%
– Τροφές και είδη κατοικίδιων: – 4,9%
– Αυγά και βούτυρα: – 4,3%
Μεγαλύτερες αυξήσεις
– Ορεκτικά και σερβιριζόμενα είδη: + 6,5%
– Φρέσκα ψάρια & θαλασσινά: + 5%
– Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη +4,25%
– Τρόφιμα παντοπωλείου +3,5%
– Οινοπνευματώδη ποτά +2,8%