LIFESTYLE
«Μαμά αγόρασε μου μία αντιγηραντική» – Η νέα μανία των δεκάχρονων
Εκτιμήσεις ότι η γενιά Alpha, μέχρι το τέλος του 2024 θα έχει δαπανήσει περίπου 5,39 τρισεκατομμύρια , για αγορές αντιγηραντικών προϊόντων
Η χριστουγεννιάτικη λίστα για δώρα που πήρε από την κόρη της η 36χρονη Βρετανίδα Keshara δεν έμοιαζε καθόλου με εκείνες των προηγούμενων ετών. Αυτή τη φορά, δεν υπήρχαν παραγγελίες για παιχνίδια. Αντ’ αυτού, η κόρη της είχε φτιάξει μια εκτενή λίστα με προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας: ακριβές κρέμες ματιών, αντιγηραντικούς ορούς, σταγόνες και έλαια με συστατικά όπως ρετινόλη και πολυπεπτίδια. Ανάμεσά τους και ένας ορός ματιών που καταπολεμά «τις λεπτές γραμμές και ρυτίδες και μειώνει το πρήξιμο» Κόστιζε 56 λίρες. Η κόρη της Keshara; Μόλις εννέα ετών.
«Τη ρώτησα πώς ήξερε γι’ αυτά. Μου απάντησε ότι τα είδε στο TikTok και ότι όλοι τα ξέρουν» είπε η Keshara, στον Guardian. «Της είπα, αποκλείεται, είσαι πολύ μικρή, δεν είναι κατάλληλα για σένα και είναι και πολύ ακριβά»
Σύντομα, η 36χρονη έμαθε ότι δεν ήταν μόνο η κόρη της που είχε τέτοιου είδους απαιτήσεις. Και άλλες μητέρες της είπαν ότι «ξαφνικά οι 10χρονες κόρες τους θέλουν ακριβά προϊόντα που έχουν δει στο Instagram και στο TikTok».
Ξυπνάει στις 6 το πρωί για να περιποιηθεί το δέρμα της
Η γυναίκα υπέκυψε εν μέρει και αγόρασε στην κόρη της μερικά φθηνότερα προϊόντα σχεδιασμένα για ευαίσθητο δέρμα.
Παρά το γεγονός ότι πάντα μισούσε τα πρωινά, αυτές τις μέρες, η εννιάχρονη πλέον ξυπνάει συχνά στις 6 το πρωί για να φροντίσει το δέρμα της πριν το σχολείο, ενώ αφιερώνει μία ώρα κάθε βράδυ.
Ανησυχίες δερματολόγων
Οι δερματολόγοι εντωμεταξύ, προειδοποιούν για την νέα μανία που γεννήθηκε μέσω των social media, κυρίως μέσω το Tik Tok.
Aναφέρουν ότι παιδιά ηλικίας μόλις 10 ετών πιέζουν τους γονείς τους να τους αγοράσουν ακριβά προϊόντα αντιγηραντικής περιποίησης, τα οποία, όπως επισημαίνουν θα μπορούσαν να βλάψουν το ευαίσθητο δέρμα τους.
Οι γιατροί κάνουν λόγο για εμμονή των παιδιών με την γήρανση .
Η δρ Emma Wedgeworth, της British Cosmetic Dermatology Group, δήλωσε ότι έχει εμπειρία της τάσης τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά ως μητέρα ενός 12χρονου κοριτσιού.
«Είναι κάτι που βλέπω συνεχώς [στη δουλειά] και ως μητέρα, κάτι το οποίο προσπαθώ να καταπολεμήσω . Με ενδιαφέρουν οι δερματικές παθήσεις των εφήβων και βλέπω πολλούς εφήβους που τους φέρνουν οι γονείς τους να ακολουθούν εντατικές ρουτίνες περιποίησης του δέρματος με ακριβά προϊοντα», δήλωσε η Wedgeworth.
«Ξοδεύουν τεράστιο χρόνο για την περιποίηση της επιδερμίδας τους πριν και μετά το σχολείο» λέει
Η δρ Anjali Mahto, σύμβουλος δερματολόγος στο Self London, δήλωσε ότι βλέπει την τάση αυτή όλο και πιο συχνά.
«Τα περισσότερα παιδιά επηρεάζονται κατά βάση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ιδίως το TikTok) και τους influencers που προβάλλουν τις καθημερινές τους συνήθειες ομορφιάς, τις περισσότερες φορές με μάρκες περιποίησης πολυτελείας. Υπάρχει επίσης ένας σημαντικός βαθμός επηρεασμού από τους φίλους τους.
Ανησυχώ σχετικά με τη χρήση συστατικών όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Α (ρετινοειδή) και τα οξέα απολέπισης όπως τα AHAs και BHAs. Δεν είναι καθόλου απαραίτητα για το νεανικό δέρμα και νομίζω ότι η ψυχολογική διάσταση της έναρξης μιας ρουτίνας “αντιγήρανσης” σε τόσο νεαρή ηλικία είναι επιζήμια.
Ουρές
Εντωμεταξύ βίντεο που δημοσιεύτηκαν στο TikTok δείχνουν ουρές νεαρών κοριτσιών που περιμένουν να αγοράσουν προϊόντα ομορφιάς, όπως concealer και κραγιόν, καθώς και μαρτυρίες παιδιών που ζητούν προϊόντα αντιγηραντικής περιποίησης από κορυφαίες μάρκες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη μεγάλη εταιρεία καλλυντικών έχει βγάλει στην αγορά προϊόντα περιποίησης ειδικά για παιδιά.
Σύμφωνα με την McCrindle, μια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων με έδρα την Αυστραλία, η γενιά Alpha, αναμένεται μέχρι το τέλος του 2024 αναμένεται να έχει δαπανήσει περίπου 5,39 τρισεκατομμύρια , για τέτοιου είδους αγορές.
Πηγή: naftemporiki.gr