ΚΡΗΤΗ

Την παράκαμψη Κισσάμου και τη σύνδεση ΒΟΑΚ με αεροδρόμιο και Λιμάνι θέτει η "Λαϊκή Συσπείρωση"

Ενόψει της συνεδρίασης λογοδοσίας, στις 27 Ιουνίου, η παράταξη ζητά να γίνει συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την παράκαμψη Κισσάμου στον Ν. Χανίων και τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το λιμάνι της Σούδας και το Αεροδρόμιο Χανίων

Την παράκαμψη Κισσάμου και τη σύνδεση ΒΟΑΚ με αεροδρόμιο και Λιμάνι θέτει η "Λαϊκή Συσπείρωση"

Αίτημα για συζήτηση και ενημέρωση ζητά η "Λαϊκή Συσπείρωση" ενόψει της συνεδρίασης λογοδοσίας της περιφερειακής αρχής, στις 27 Ιουνίου.

Η παράταξη θέτει το ζήτημα της παράκαμψης Κισσάμου και της σύνδεσης του ΒΟΑΚ  με το λιμάνι της Σούδας  και το Αεροδρόμιο Χανίων, με σύγχρονες προδιαγραφές  ασφάλειας, με κρατική ευθύνη και χρηματοδότηση. Επίσης, να ενημερωθεί το περιφερειακό συμβούλιο συνολικά για τις εξελίξεις σχετικά με τα προβλήματα και στις 4 ΠΕ που οξύνουν περαιτέρω τις συνέπειες από την κατασκευή του εμπορευματοποιημένου ΒΟΑΚ.


Η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης

Συνεχείς είναι οι παρεμβάσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για ζητήματα του οδικού δικτύου σε όλη την Κρήτη, για θέματα που έχουν να κάνουν με την  οδική ασφάλεια.  Αναφορικά  με το συγκεκριμένο θέμα, για την παράκαμψη Κισσάμου και τη σύνδεση του ΒΟΑΚ  με το λιμάνι της Σούδας  και το Αεροδρόμιο Χανίων, υπενθυμίζουμε ότι -πέρα από τις άλλες παρεμβάσεις-  καταθέσαμε σχετική Επερώτηση και τον Μάρτη του 2023. 

Ειδικότερα, παρά τα «πανηγύρια» σε κάθε προεκλογική περίοδο για την «πρόοδο» του έργου της παράκαμψης  Κισσάμου, που αφορά στη σύνδεση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ με το λιμάνι της Κισσάμου, μέσω παράκαμψης, από νότια, της πόλης της Κισσάμου, η αλήθεια είναι ότι έχει «στοιχειώσει».  Μελετάται από το 2008 και από το 2021 εξαγγέλλεται η επικαιροποίηση της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επιπλέον, δεν υπάρχει δέσμευση για τη χρηματοδότηση του έργου,  που -με βάση την προμελέτη-  έχει  κόστος 50 εκατομμύρια ευρώ. 

Ίδια είναι η κατάσταση και με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ  με το λιμάνι της Σούδας  και το Αεροδρόμιο Χανίων, που αφορά τους κατοίκους των Χανίων και του Ρεθύμνου, για την οποία από το 2022 εξαγγέλλεται ότι …«προχωρά» η περιβαλλοντική αδειοδότηση της μελέτης.   

Και για τα δύο αυτά ζητήματα περισσεύουν οι διαβεβαιώσεις κυβέρνησης - τοπικών αρχών, αλλά το αποτέλεσμα μέχρι σήμερα αποκαλύπτει μόνο τη διαρκή κοροϊδία. Κοροϊδία διαχρονική, από τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη τους στην Τοπική Διοίκηση, προς τους χιλιάδες Χανιώτες και όλους τους ανθρώπους που περνούν από την περιοχή. 

Επιβεβαιώνεται και με αυτή την περίπτωση  ότι με ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων, με τη συναίνεση όλων των αστικών κομμάτων, το έργο του ΒΟΑΚ έχει κριτήριο αποκλειστικά τα συμφέροντα του κεφαλαίου, ενώ οι ανάγκες του λαού για σύγχρονες και ασφαλείς μετακινήσεις πάνε... στον αγύριστο. 

Σ’ αυτούς τους σχεδιασμούς για ΒΟΑΚ εμπορευματοποιημένο,  «κομμένο και ραμμένο» στις ανάγκες κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, σε βάρος του λαού της Κρήτης, που θα χρυσοπληρώσει και την κατασκευή του και τη χρήση του,  η περιφέρεια όχι μόνο έχει συναινέσει,  αλλά λειτούργησε σαν αμορτισέρ του κεντρικού κράτους, στην προσπάθεια να ενσωματωθούν οι  έντονες λαϊκές αντιδράσεις σε όλη την Κρήτη.  Λαϊκές αντιδράσεις για την επιβολή διοδίων, για τις συνέπειες που έχει η χάραξη του ΒΟΑΚ στο περιβάλλον, τη ζωή και την οικονομική δραστηριότητα του κρητικού λαού, κύρια για τις παρακάμψεις Χανίων - Ρεθύμνου – Ηρακλείου, για τη διχοτόμηση του Ηρακλείου από τον ΒΟΑΚ, όπως και για άλλα σοβαρά προβλήματα στο Λασίθι, κτλ.

Με βάση τα παραπάνω, ζητούμε να γίνει συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την παράκαμψη Κισσάμου στον Ν. Χανίων και τη σύνδεση του ΒΟΑΚ  με το λιμάνι της Σούδας  και το Αεροδρόμιο Χανίων, με σύγχρονες προδιαγραφές  ασφάλειας, με κρατική ευθύνη και χρηματοδότηση. Επίσης, να ενημερωθεί το περιφερειακό συμβούλιο συνολικά για τις εξελίξεις σχετικά με τα προβλήματα και στις 4 ΠΕ που οξύνουν περαιτέρω τις συνέπειες από την κατασκευή του εμπορευματοποιημένου ΒΟΑΚ.

Ως «Λαϊκή Συσπείρωση»  δεν κάνουμε πίσω από την απαίτηση για έναν ΒΟΑΚ σύγχρονο, ασφαλή, με ελεύθερη πρόσβαση και συνολικά για ένα ασφαλές, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη (ΒΟΑΚ, ΝΟΑΚ, κάθετες αρτηρίες κλπ.).

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης»  Κρήτης 

ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΑΛΕΚΟΣ

 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση