ΚΡΗΤΗ
Τα 22 χιλιόμετρα του νέου δρόμου, τα 220 εκατομμύρια κι ο μπούσουλας για τον ΒΟΑΚ!
Την Πέμπτη στην Επιτροπή η κρίσιμη αναβάθμιση για τον ΒΟΑΚ που φαίνεται ότι καταλήγει στα...10 εκατομμύρια ανά χιλιόμετρο κατασκευής!
SHARE:
Πόσα χρήματα θέλει τελικά ο Βόρειος Οδικός Άξονας για να κατασκευαστεί; Θα είναι 1 ή 1,5 δις ευρώ; Και ποιος θα τα βάλει; Όλα αυτά θα κριθούν από την στρατηγική μελέτη που θα εκπονηθεί, αλλά ήδη η Κρήτη έχει ένα…μπούσουλα ξέροντας ότι ο προϋπολογισμός για 22 χιλιόμετρα νέου αυτοκινητόδρομου, δύσκολων κατασκευών έχει προϋπολογισμό πάνω από 220 εκατομμύρια ευρώ!
Ενώ την Τρίτη ο περιφερειάρχης Στ.Αρναουτάκης ήταν στην Αθήνα για το θέμα αυτό(επισκέφθηκε τα γραφεία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕ) και είχε συναντήσεις για έργα του ΕΣΠΑ αλλά και για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με τους γενικούς γραμματείς του Υπουργείου Ανάπτυξης Παναγιώτη Κορκολή) το υπουργείο ψάχνει άκρη με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσων η μελέτη αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα από Βρύσες – Ατσιπόπουλο δείχνει προς τα που πάει το πράγμα!
Σήμερα Πέμπτη μάλιστα το έργο αυτό της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ είναι από τα βασικά στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της περιφέρειας Κρήτης η οποία με κάποιες τροποποιήσεις λέει ναι στη νέα χάραξη του δρόμου που φεύγει από την παραλία και πάει αρκετά νοτιότερα! Ένας δρόμος 22 χιλιομέτρων με δύσκολα τεχνικά έργα, με 7 γέφυρες, με διπλό κλάδο και αρκετούς ανισόπεδους κόμβους. Γι αυτό και τα…220 εκατομμύρια ευρώ στον προϋπολογισμό του!Φυσικά άγνωστο το πόσο θα πάει με τις εκπτώσεις...
«Είναι ένα δύσκολο έργο τεχνικά, έχει πολυπλοκότητες που τις λαμβάνουμε υπόψιν! Εμείς θα εισηγηθούμε θετικά με τροποποιήσεις» λέει ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Καλογερής κι τονίζει ότι μπορεί να φαίνονται πολλά τα 220 εκατομμύρια για τα 22 χιλιόμετρα, αλλά κάπου εκεί έχει υπολογιστεί ο ΒΟΑΚ. Κοντά στο 1,5 δις!
«Εάν σκεφτείτε ότι έχουμε 40 χιλιόμετρα διπλού κλάδου, σύγχρονου αυτοκινητόδρομου συν τα 20 συνολικά χιλιόμετρα που γίνονται στις Γούρνες φτάνουμε περίπου 60 χιλιόμετρα κατασκευασμένου δρόμου. Με το δεδομένο ότι μιλούμε για αυτοκινητόδρομο τώρα από τα Χανιά στον Άγιο Νικόλαο είναι 210 χιλιόμετρα. Αρα 150 χιλιόμετρα και 10 εκατομμύρια να πάει το χιλιόμετρο εκεί πάνω φτάνουμε»!
Σύμφωνα με τον κ.Καλογερή «είναι ένα ποσό που σε βάθος χρόνου μπορεί και το Δημόσιο παρά την κρίση να δώσει γι αυτό και ο περιφερειάρχης επιμένει στη ρήτρα διαθεσιμότητας χωρίς διόδια και χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ»
Πάντως παρά τις διαφωνίες ορισμένων κατοίκων της περιοχής, κτηνοτρόφων και άλλων που θεωρούν ότι βλάπτονται φαίνεται πως η γενική εικόνα είναι ότι θα εγκριθεί η μελέτη αναβάθμισης του ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα του οδικού τμήματος Βρύσες – Ατσιπόπουλο,
Το οδικό τμήμα έχει μήκος 22,125 χλμ. Η αρχή του τμήματος ορίζεται ανατολικά του υφισταμένου Α.Κ. Βρυσών περί το 33ο χλμ.της Ε. 90 και σε απόσταση περίπου 630 μ από αυτό Κινείται εντός των ορίων του νομού Χανίων για 10,0 χλμ. περίπου έως το ρέμα Μουσέλα, ενώ στην συνέχεια ελίσσεται στην περιοχή του νομού Ρεθύμνου. Το πέρας του οδικού έργου τοποθετείται στον υφιστάμενο Α/Κ Ατσιπόπουλου.
Η νέα οδός ακολουθεί την πορεία της υφιστάμενης. Δυτικά της λίμνης Αλμυρού και του οικισμού της Γεωργιούπολης στρέφεται νότια και παρακάμπτει τους υφιστάμενους παράλιους οικισμούς. Μετά την διέλευση από νότο του οικισμού Δράμια στρέφεται βορειοανατολικά και συναντά την υφιστάμενη Εθνική Οδό δυτικά από το ρέμα Πετρέ.
Εκεί διασταυρώνεται με την οδό που συνδέει την Γεωργιούπολη με την οδό προς τον οικισμό Μαθέ, όπου προτείνεται κάτω διάβαση της υφισταμένης οδού ΚΟ2.
Ακολούθως προβλέπεται η κατασκευή δύο σηράγγων μήκους 150 μ. και μήκους 390 μ, για τη διέλευση υφιστάμενου λόφου και την αποφυγή υψηλών ορυγμάτων.
Η νέα οδός διασταυρώνεται με την οδό προς Κουρνά , η οποία μετατίθεται λόγω της κατασκευής του Ανισόπεδου Κόμβου Γεωργιούπολης .
Στη συνέχεια ο νέος άξονας ελίσσεται σε πεδινά εδάφη. Κατάντη προβλέπεται η κατασκευή :
· Κάτω Διάβασης ΚΟ 4 περί την Χ.Θ.:7+279,00 που συνδέει την Π.Ε.Ο. με τους οικισμούς Μούριο και Δημητρούλιανα),
· Άνω Διάβασης ΚΟ 5 περί την Χ.Θ.:8+378,00 που συνδέει τον οικισμό Καβρό με τους οικισμούς Κουρνάς, Κάστελλο και Φυλακή)
· Άνω Διάβασης ΚΟ 6 περί την Χ.Θ.:9+328,00 που συνδέει τον οικισμό Δράμια με τους οικισμούς Κάστελλο και Φυλακή).
Περί τη ΧΘ 8+590 η νέα χάραξη διασταυρώνεται με το ρέμα Καβρού όπου προτείνεται γέφυρα ανοίγματος 200μ.
Στη συνέχεια διέρχεται νότια των οικισμών Καβρού και Δράμια, όπου προτείνεται κατασκευή Cut and Cover μήκους 145 μ, για την αποφυγή υψηλών ορυγμάτων και λόγω της γειτνίασης με τον οικισμό Δράμια. Στη συνέχεια ο άξονας διασταυρώνεται με το ρέμα Μουσέλα από το οποίο διέρχεται με γέφυρα 338 μ.
Η κατεύθυνση της χάραξης στη συνέχεια είναι βορειοανατολική για να συναντήσει την υφιστάμενη Εθνική Οδό.
Επίσης διασταυρώνεται με την οδό που συνδέει τους οικισμούς Επισκοπή, Αρχοντική, Αργυρούπολη κ.α καθώς και την Π.Ε.Ο. με την Εθνική Οδό και προβλέπεται Άνω Διάβαση ΚΟ 8.της υφιστάμενης οδού. Στη θέση αυτή προτείνεται η κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου Επισκοπής.
Εκεί προβλέπεται η κατασκευή γέφυρας ανοίγματος 236 μέτρων.
Η νέα οδός συναρμόζει με την υφιστάμενη ΝΕΟ περί την Χ.Θ.: 13+170,00.
Στο τμήμα αυτό της οδού ο άξονας διασταυρώνεται με τις γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης της ΔΕΗ(Γ.Μ. 150 KV Λινοπεράματα-Χανιά),
Υποτμήμα Πετρέ -Ατσιπόπουλο
Η χάραξη διέρχεται από τον ποταμό Πετρέ διατηρώντας την αριστερή οριογραμμή του υφιστάμενου τεχνικού, το οποίο θα διατηρηθεί και θα επεκταθεί προς τα δεξιά κατά τη φορά της χιλιομέτρησης. Στη συνέχεια διέρχεται από την ζώνη της υφισταμένης οδού βελτιώνοντάς την.
Μετά στρέφει βορειοανατολικά εγκαταλείποντας για 1.5 χλμ περίπου την ζώνη της υφιστάμενης, ώστε να βελτιωθεί η χάραξη της.
Στη συνεχεια διασταυρώνεται με τον αγωγό ύδρευσης της πόλης της Ρεθύμνου που διέρχεται υπογείως.
Η υφιστάμενη γέφυρα Γερανίου διατηρείται κατ’ αρχήν, με βάση την προβλεφθείσα χάραξη και διαπλατύνεται.
Μετά τη διέλευση της γέφυρας, η χάραξη ανέρχεται με κλίση 5,99%, απομακρυνόμενη από την υφιστάμενη έως την περιοχή της Γέφυρας Ζουρίδας. Στο τμήμα αυτό και περί τη ΧΘ 19+800 προτείνεται να κατασκευαστεί ο Ανισόπεδος Κόμβος Γερανίου.
Η χάραξη διέρχεται από το ρέμα Πάγκαλου όπου προτείνεται διαπλάτυνση της υφιστάμενης γέφυρας Ζουρίδας, με διατήρηση της δεξιάς οριογραμμής περί την Χ.Θ.: 20+163,00.
Στα τεχνικά έργα προβλέπονται γέφυρες στον Καβρό, στο Γεράνι, στη Ζουρίδα, στον Πετρέ κα, συνολικά 7 γέφυρες.