ΚΡΗΤΗ
ΣΥΡΙΖΑ και ΜεΡΑ25 για το Λιμάνι του Ηρακλείου
Με αφορμή την αποσφράγιση των προσφορών για το 67% των μετοχών του ΟΛΗ
"Λίγες μέρες πριν τις εκλογές ολοκληρώνουν το ξεπούλημα του λιμανιού μας" αναφέρει σε ανακοίνωσή του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Ηρακλείου, με αφορμή τις εξελίξεις στην αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.
Στην ανακοίνωση τονίζεται:
"Το ΤΑΙΠΕΔ στις 12 Ιουνίου αποσφράγισε τις δύο (2) προσφορές (από τους εννιά αρχικούς ενδιαφερόμενους) που είχαν κατατεθεί για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ). Ο Όμιλος Grimaldi κατέθεσε προσφορά 80 εκ. ευρώ όταν πρόσφατα πλειοδότησε και για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) προσφέροντας 84,17 εκ. ευρώ αν και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι διαφορετικής δυναμικής χωρίς εμπορική δραστηριότητα. Επισημαίνουμε, επιπλέον, ότι η κερδοφορία του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου είναι υπερδιπλάσια αυτής του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.
Αν προχωρήσουν και υλοποιηθούν οι δύο παραχωρήσεις μπορούμε να μιλάμε για την εγκατάσταση ενός ιδιωτικού μονοπωλίου σε δύο υψηλής στρατηγικής σημασίας λιμάνια της χώρας. Επιπλέον ο ίδιος όμιλος κυριαρχεί στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας και ελέγχει ένα σημαντικό τμήμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στο Αιγαίο και στην Κρήτη.
Το Λιμάνι του Ηρακλείου με την γεωστρατηγική του θέση στο κέντρο της ΝΑ Μεσογείου, έχει τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός μικρού διαμετακομιστικού κέντρου εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης τα τελευταία χρόνια μετά από τις προσπάθειες των προηγούμενων διοικήσεων έχει καθιερωθεί σαν ένα από τα λιμάνια εκκίνησης (home port) για την κρουαζιέρα.
Η Νέα Δημοκρατία και το ΤΑΙΠΕΔ επιμένουν στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, η οποία έχει κριθεί αποτυχημένη διεθνώς, ακόμα και από τις συντηρητικές κυβερνήσεις. Το σύνολο σχεδόν των λιμένων στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και αλλού παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο. Η θεσμοθέτηση το 2019 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ της διεθνούς πρακτικής των υποπαραχωρήσεων, στη βάση των διεθνών προτύπων αξιοποίησης των λιμανιών με τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα τους, αποτελεί το πλαίσιο που εξασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.
Η βιωσιμότητα του παραγωγικού μοντέλου της Κρήτης συνολικά ( αγροτικό προϊόν, τουρισμός, μικρομεσαία επιχειρηματικότητα ) έχει άμεση σχέση με το λιμάνι του Ηρακλείου. Η παραχώρηση του σε ιδιώτη θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους συνολικά όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών του λιμανιού. Επίσης θα συντελέσει στην υποβάθμιση των υποδομών, στην αποκοπή της πόλης του Ηρακλείου από το λιμάνι και υπαρκτοί κίνδυνοι για τα εργασιακά δικαιώματα, το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά.
να τους σταματήσουμε – τώρα "
Και το ΜεΡΑ25
Ανακοίνωση για την "εκποίηση", όπως αναφέρει, του Λιμανιού στο Ηράκλειο εξέδωσε και το ΜεΡΑ23 τονίζοντας:
"Στον όμιλο Γκριμάλντι πέρασε το 67% του Λιμανιού του Ηρακλείου της Κρήτης με την διαδικασία εκποίησης του να προχωράει λίγο καιρό μετά το έγκλημα στα Τέμπη -λόγω των εγκληματικών πολιτικών των ιδιωτικοποιήσεων. Η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη συνεχίζει την εγκληματική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων με την ιδιωτικοποίηση του νερού, παρά τις αποφάσεις του ΣτΕ, αλλά και την ανακοίνωση από το ΤΑΙΠΕΔ της πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας στην ίδια Ιταλική ναυτιλιακή εταιρεία.
Η ΝΔ του κ. Μητσοτάκη, λοιπόν, δεν έχασε χρόνο και λίγο πριν εκπνεύσει η καταστροφική θητεία της για τον τόπο, έσπευσε να εκπληρώσει κι αυτό το μνημονιακό, αποικιακού τύπου, ξεπούλημα. Την ώρα δηλαδή που το κράτος και η διοίκηση έχουν “παραλύσει” για τις εκλογές, το μόνο που φαίνεται να προχωράει κανονικά είναι η ιδιωτικομανία και η συνέχιση του μνημονιακού ξεπουλήματος.
Απέναντι σε αυτή τη λαίλαπα που δεν σταματάει ούτε κατά την διάρκεια, αλλά δεν θα σταματήσει ούτε και μετά τις εκλογές, πρέπει και μπορούμε να τους σταματήσουμε μόνο με μια μαχητική, αριστερή αντιπολίτευση στη Βουλή και στο δρόμο, με το ΜέΡΑ25 – Συμμαχία για τη Ρήξη. Θέλεις λοιπόν αυτή τη φωνή στη Βουλή; Είναι στο χέρι σου"!
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο