ΚΡΗΤΗ
Συνάντηση για τη φιλαναγνωσία και τη συμπερίληψη στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων
Το Istituto Comprensivo Anzio III πρωτοστατεί με τις καινοτόμες στρατηγικές του και διδακτικές πρακτικές που διακρίνονται κάθε σχολικό έτος.
SHARE:
Ένα συμπεριληπτικό καινοτόμο, ανοικτό σχολείο με 1200 μαθητές από 3-15 ετών και 120 εκπαιδευτικούς, συνεργάτης του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων από δεκαετίας όπου διακρίνεται για τις πρακτικές του στη συμπερίληψη, τις Νέες Τεχνολογίες και τα ευρωπαϊκά προγράμματα ήταν το σχολείο που διοργάνωσε την τέταρτη συνάντηση Δραστηριοτήτων Μάθησης, Διδασκαλίας και Κατάρτισης του σχεδίου ERASMUS+/KA229 με θέμα “Early Childhood Development: The Power of Reading” από τις 23- 25 Μαρτίου 2022 στο Anzio της Ιταλίας.
Η συνάντηση είχε αντικείμενο τη φιλαναγνωσία και τη συμπερίληψη όπου το Istituto Comprensivo Anzio III πρωτοστατεί με τις καινοτόμες στρατηγικές του και διδακτικές πρακτικές που διακρίνονται κάθε σχολικό έτος.
Η Διευθύντρια του, Tereza d’ Orso, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές επιφύλαξαν θερμή υποδοχή την πρώτη ημέρα με την ιστορία της πόλης να παρουσιάζεται από μικρά νήπια έξι τάξεων ενώ ακολούθησε ξενάγηση και παρακολούθηση καλών πρακτικών της σχολικής πράξης του Ιταλικού σχολείου.
Στη συνέχεια ο Δήμαρχος της πόλης κος Candido De Angelis υποδέχτηκε τις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες στο ιστορικό κτήριο του Δημαρχείου της πόλης, του 1735, με μοναδικές τοιχογραφίες, παρουσιάζοντας σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος του Anzio ενώ έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο εθιμοτυπικό δώρο από τα Χανιά, έχοντας επισκεφθεί την Κρήτη και στέλνοντας εγκάρδιους χαιρετισμούς στον πρώην Δήμαρχο Ηρακλείου Γ. Κουράκη. Στις τρεις ημέρες της συνάντησης Δραστηριοτήτων Μάθησης, Κατάρτισης και Διδασκαλίας, οι ευρωπαίοι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν σε :
-Το Εθνικό Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας για βρέφη και μητέρες ”Nati per Leggere” (Γενημμένος να διαβάζεις) που υλοποιείται εδώ και 23 χρόνια στην Ιταλία. Εκπαιδεύοντας γονείς στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας εμπνευσμένο από τα προγράμματα Reachout and Read των ΗΠΑ και Bookstart της Μεγάλης Βρετανίας . Το πρόγραμμα αυτό διακρίθηκε σε εθνικό διαγωνισμό όπου με το έπαθλο εξέδωσαν βιβλίο για νεογέννητο γραμμένο και μεταφρασμένο σε έξι γλώσσες (ιταλικά, αγγλικά, ισπανικά, αραβικά, κινέζικα και ρώσικα) το οποίο και διανέμεται δωρεάν.
-Το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας για την άρση των στερεοτύπων από την πρώιμη ηλικία με τη διαμεσολάβηση των εικονογραφημένων βιβλίων.
-Τα βιβλία του Bruno Munari όπου το έργο του χαρακτηρίζεται από την έντονη εκπαιδευτική του φύση, η οποία πηγάζει από το παθιασμένο ενδιαφέρον του να χρησιμοποιεί το παιχνίδι για να αναπτύξει τη δημιουργικότητα στα παιδιά. Η εκπαιδευτικός Katia De Mille οργάνωσε εργαστήριο για τη δημιουργία πολυαισθητηριακού βιβλίου εμπνευσμένου από τα βιβλία του.
-Τις δράσεις φιλαναγνωσίας και συμπερίληψης του Istituto Comprensivo Anzio III με τις εξαίρετες δραστηριότητές του όπως η τεχνική του ιαπωνικού θεάτρου Κamishibai, τα silent books, τα εικονογραφημένα βιβλία του, οι συνεργασίες του σε ευρωπαϊκά προγράμματα.
-Τα «σιωπηλά βιβλία» του εκδοτικού οίκοι Carthusia και τον ομώνυμο διαγωνισμό που διοργανώνεται ετήσια στο Μιλάνο από τον υπεύθυνο- διοργανωτή του διαγωνισμού Francesco Zamboni.
-Τα προγράμματα της Κεντρικής Παιδικής Βιβλιοθήκης της Ρώμης με τα 30.000 σπάνια παιδικά βιβλία που φιλοξενείται σε ιταλικό παλάτι κοντά στις όχθες του Τίβερη.
Συμπερασματικά κατά τη διάρκεια της συνάντησης Δραστηριοτήτων Μάθησης, Διδασκαλίας και Κατάρτισης του σχεδίου Early Childhood Development: The Power of Reading» ακολουθήθηκε η ανταλλαγή διδακτικών στρατηγικών και καλών πρακτικών στην προσχολική εκπαίδευση για την Φιλαναγνωσία και Συμπερίληψη ενώ προωθήθηκε η διεθνής συνεργασία στα πεδία της Εκπαίδευσης και του Πολιτισμού, ενισχύοντας τον εκπαιδευτικό διάλογο με τη συμμετοχή, την αλληλεπίδραση, τον αναστοχασμό και τη συνδιαλλαγή.
Η επόμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στα Χανιά από τις 11-13 Μαΐου 2022 όπου το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων θα φιλοξενήσει τις ευρωπαϊκές αποστολές από την Ισπανία, Ισλανδία, Ιταλία, Εσθονία, Κροατία και θα συντονίσει την επιμόρφωση τους στη Φιλαναγνωσία και την Αφήγηση.