ΚΡΗΤΗ
Στην Ισπανία με το Erasmus+ οι μαθητές του Γυμνασίου Καστελλίου Πεδιάδος & του 8ου Γυμνασίου Ηρακλείου
Το πρόγραμμα στοχεύει στη μελέτη της διατροφής ως πηγή ζωής για τους ανθρώπους αλλά και ως πηγή καλλιτεχνικής έμπνευσης
Στην Ισπανία βρέθηκαν από τις 29/3 ως τις 6/4, τέσσερις καθηγητές (Σφακιανάκης Γεώργιος, Αντωνίου Μαρία από το 8ο Γυμνάσιο και Ρήγα Όλγα, Ψυλλάκη Αικατερίνη από το Γυμνάσιο Καστελλίου) και δεκαπέντε μαθητές του Γυμνασίου Καστελλίου Πεδιάδος & του 8ου Γυμνασίου Ηρακλείου, στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+/e-twinning, με τίτλο 'Nutrition in Life and Art' . Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο Ευρωπαϊκές χώρες, Ελλάδα και Ισπανία και τρία σχολεία συνολικά, δύο από την Ελλάδα και ένα από το Alagon της Αραγονίας στην Ισπανία.
Αντίστοιχα, στο Ηράκλειο βρέθηκαν από τις 2/5 ως 9/5 δέκα οκτώ μαθητές και δύο καθηγήτριες(Ferreruela Montanel Ines και Pereira Valenzuela Blanca) από το σχολείο IES Conde Aranda, Alagón, της Ισπανίας. Οι Έλληνες μαθητές φιλοξενήθηκαν σε σπίτια των Ισπανών συνομηλίκων τους, ενώ οι καθηγητές διέμειναν σε ξενοδοχείο στην πόλη Σαραγόσα ενώ αντίστοιχα οι Ισπανοί μαθητές φιλοξενήθηκαν από τις οικογένειες των Ελλήνων μαθητών στο Ηράκλειο και στο Καστέλλι Πεδιάδος και οι καθηγήτριές τους σε Ξενοδοχείο στο Ηράκλειο αλλά και στο Καστέλλι Πεδιάδος.
Το πρόγραμμα στοχεύει στη μελέτη της διατροφής ως πηγή ζωής για τους ανθρώπους αλλά και ως πηγή καλλιτεχνικής έμπνευσης έτσι ώστε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και της συστηματικής άσκησης και να τα εντάξουν με τρόπο φυσικό στην καθημερινότητα τους. Πιο συγκεκριμένα, αφορά τη διατροφή, τις γαστρονομικές παραδόσεις, τις διατροφικές ανάγκες του σώματος, τους κινδύνους της κακής διατροφής και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη διατροφή μας, με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την αύξηση της ευαισθητοποίησής στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή καθώς και στην προώθηση της διαπολιτισμικής κατανόησης.
Οι Έλληνες μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν την καθημερινότητα μιας Ισπανικής οικογένειας και μιας ελληνικής οικογένειας αντίστοιχα οι Ισπανοί και να αισθανθούν τη φιλοξενία, τη ζεστασιά και τη φροντίδα τους. Τους δόθηκε επίσης η δυνατότητα, να δοκιμάσουν νέες γεύσεις και να δουν σημαντικά αξιοθέατα της κάθε χώρας, που για τους Έλληνες μαθητές κάποια από αυτά ήταν το Monasterio de Piedra, το Castle of Loarre, η κλειστή αγορά της Σαραγόσα καθώς και σημαντικά μνημεία και τον καθεδρικό ναό της πόλης , ενώ για τους Ισπανούς αντίστοιχα ήταν ο Αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού, το Ιστορικό και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, το Παγκρήτιο Στάδιο με δραστηριότητες προσανατολισμένες στο πρόγραμμα και όχι μόνο.
Στα πλαίσια του προγράμματος, οι μαθητές και των δύο χωρών προετοίμασαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικά με το θέμα του προγράμματος αλλά και video όπου παρουσίαζαν το σχολείο τους και την χώρα τους. Επίσης, οι μαθητές δούλεψαν ομαδο-συνεργατικά, συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις και εργαστήρια. Η συνεργασία αυτή έδωσε επιπλέον τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί με τους Ισπανούς συναδέλφους, να ανταλλάξουν εμπειρίες σχετικές με το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας, τις πρακτικές που ακολουθούν και τα μέσα που παρέχονται από το κάθε κράτος.
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο