ΚΡΗΤΗ
Στη Βουλή τα προβλήματα των ιδιοκτητών ταξί, από την Ελένη Βατσινά
Η ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή με θέμα τα προβλήματα των ιδιοκτητών ταξί, θίγοντας θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού αλλά και φορολογικά ζητήματα.
Τα προβλήματα των ιδιοκτητών ταξί στην Κρήτη φέρνει στη Βουλή η βουλευτής Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένη Βατσινά, με ερώτησή της προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και την Υπουργό Τουρισμού.
Μετά από πρόσφατη συνάντηση που είχε η βουλευτής με το Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου Κρήτης προχώρησε σε κοινοβουλευτική ερώτηση απευθύνοντας καίρια ερωτήματα προς τους συναρμόδιους υπουργούς, για μία κατάσταση που εξελίσσεται ήδη στην Κρήτη και διογκώνεται καθώς προχωράμε προς την “καρδιά” της τουριστικής περιόδου.
Όπως σημειώνει στην ερώτησή της η Ελένη Βατσινά, τα προβλήματα επηρεάζουν πάνω από 2.000 οικογένειες που βιοπορίζονται από την εργασία σε ταξί, είτε ως μισθωτές είτε ως ιδιοκτήτες.
Ωστόσο οι νόμοι 4093/2012 και 4512/2018 που θέσπισαν ένα πλαίσιο δραστηριοποίησης ΙΧΕ με οδηγό προς ενίσχυση της τουριστικής αγοράς, έχουν οδηγήσει σε μία κατάσταση χωρίς ισορροπία, με τους ιδιοκτήτες ταξί να καταγγέλλουν υποκλοπή του μεταφορικού έργου χωρίς να διενεργούνται επαρκείς έλεγχοι λόγω και των υποστελεχωμένων αστυνομικών υπηρεσιών.
Την ίδια ώρα, τονίζει η βουλευτής “ο κλάδος των ταξί πλήττεται επί έτη από τις φορολογικές μεταρρυθμίσεις, με πρώτη και βασικότερη αυτή του ΦΠΑ που μόνον παροδικώς -μέχρι 30/6/2024- είναι μειωμένος στο ύψος 13%”.
Επιπλέον, “η αδειοδότηση ενός οδηγού ταξί περιλαμβάνει σημαντικούς ελέγχους και αυστηρές προϋποθέσεις, είτε πριν την απόκτηση της άδειας, είτε στη διάρκεια ασκήσεως του επαγγέλματος αυτού (ποινικό μητρώο κλπ)” ενώ “και ο έλεγχος των οχημάτων ταξί είναι είναι ιδιαίτερα αυστηρός, όπως οφείλει να είναι, είτε αυτό έχει να κάνει με την ταξινόμηση νέων ταξί, είτε με την καταλληλότητα των οχημάτων με ελέγχους μετά την αδειοδότηση”.
Τέλος, “σπουδαίες νομοθετικές δικλείδες θέτουν περιορισμούς και ελέγχους είτε στον αριθμό των επιβαινόντων στα οχήματα ταξί (μέχρι 3 άτομα), είτε στον τρόπο καθημερινής ασκήσεως του επαγγέλματος (διοικητικές κυρώσεις για άγρα πελατών ή για μη τήρηση προτεραιότητας σε πιάτσα ή για διπλή κούρσα)”.
Πρόκειται για παράγοντες που θέτουν ένα συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας των ταξί, ενώ την ίδια ώρα “η αδειοδότηση και η λειτουργία στην πράξη των οδηγών ΙΧΕ για μετακίνηση τουριστικών πελατών με ειδικό καθεστώς, είναι πολύ ευκολότερη και με μικρότερη έκταση ελέγχων, με αποτέλεσμα, καίτοι υπάρχουν σαφή όρια λειτουργίας, να καταλήγουν συχνά να λειτουργούν σαν ταξί στη θέση των ταξί”.
Στην ερώτησή της, η κ.Βατσινά εξηγεί λεπτομερώς το προβλεπόμενο καθεστώς λειτουργίας των ΙΧΕ το οποίο δεν τηρείται στην πράξη, με αποτέλεσμα τα ΙΧΕ να λειτουργούν σαν ταξί, διαμορφώνοντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, με πρόσφατες περιπτώσεις να καταγράφονται και στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου αλλά και σε άλλες περιοχές με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον.
Η κ.Βατσινά καλεί τους υπουργούς να λάβουν μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των ταξί και των ΙΧΕ, “ ιδίως για την θεσμοθέτηση προϋποθέσεων και αυστηρών ελέγχων για τους δεύτερους”.