ΚΡΗΤΗ
Στη βουλή αίτημα μαθητών της Κρήτης για μείωση της ύλης για τις πανελλήνιες
Με αναφορά του βουλευτή Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ, Μανόλη Θραψανιώτη
SHARE:
Ο Βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Μανόλης Θραψανιώτης, κατέθεσε σήμερα 22-12-2020 αναφορά προς το Ελληνικό Κοινοβούλιο και το Υπουργείο Παιδείας, την επιστολή των μαθητών του 2ου Γενικού Λυκείου Αγίου Νικολάου Κρήτης. Οι τελειόφοιτοι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου, εκφράζουν την ανησυχία τους για τη φετινή, κρίσιμη όσον αφορά το μέλλον τους και τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, χρονιά. Ζητούν από την αρμόδια κ. υπουργό να πράξει τάχιστα τα δέοντα, ώστε όσο το δυνατόν πιο απερίσπαστα, δεδομένων των συνθηκών που έχει δημιουργήσει η πανδημία, να συγκεντρωθούν στα μαθήματά τους. Ζητούν την μείωση της διδακτέας ύλης, όπως άλλωστε και οι καθηγητές τους και την ενίσχυση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, προκειμένου να διευθετηθούν άγχη και δυσκολίες που προκύπτουν από την πανδημία και τον εγκλεισμό.
Οι μαθητές αμφιβάλουν κατά πόσο θα μπορέσει η Υπουργός να διαβάσει την επιστολή τους, γιαυτό και ο Βουλευτής Λασιθίου την κατέθεσε Αναφορά στην Βουλή ώστε να απαντηθεί.
Ακολουθεί η αναφορά του Βουλευτή και η επιστολή των μαθητών
Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
ΑΝΑΦΟΡΑ
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Αίτημα για άμεση μείωση της ύλης των μαθημάτων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις λόγω των επιπτώσεων του κορωνοϊού».
Ο βουλευτής Θραψανιώτης Μανόλης καταθέτει αναφορά την επιστολή των μαθητών του 2ου Γενικού Λυκείου Αγίου Νικολάου Κρήτης, την οποία υπογράφουν ο Πρόεδρος του μαθητικού συμβουλίου Εμμανουήλ Ρουμπελάκης, ο αντιπρόεδρος Στέφανος Σκουλικάρης και η γραμματέας Μαρία-Χριστίνα Γαρεφαλάκη. Οι μαθητές εκφράζουν την ανησυχία τους για τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης από απόσταση που παρέχεται όλο αυτό το διάστημα στα σχολεία. Σε μία, ιδιαίτερα, εύθραυστη, από όλες τις πλευρές, χρονιά για τους τελειόφοιτους μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, η ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης μοιάζει ακατόρθωτη. Οι μαθητές, όπως άλλωστε και οι καθηγητές τους στην ΟΛΜΕ, ζητούν την άμεση μείωση της διδακτέας ύλης για το σύνολο των μαθημάτων. Επιπλέον, ζητούν την ενίσχυση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται από την πανδημία σε όλη τη μαθητική κοινότητα.
Το σχετικό έγγραφο
Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις του COVID-19 η παρακολούθηση των μαθημάτων θα συνεχιστεί διαδικτυακά, μέσω της εφαρμογής Cisco Webex, μέχρι νεωτέρας. Όπως και εσείς γνωρίζετε η πανελλαδικά εξεταζόμενη ύλη έχει αυξηθεί συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Επομένως, καθίσταται ,λόγω των δυσμενών συνθηκών της τηλεκπαίδευσης, δύσκολη η αποτελεσματική διδασκαλία της. Αντιλαμβανόμαστε και σεβόμαστε πως ο κύριος στόχος καθώς και καθήκον σας είναι να προστατέψετε εμάς και τις οικογένειες μας. Όμως δεν παύουμε ως μαθητική κοινότητα, να ανησυχούμε. Γι’ αυτό θα θέλαμε να καταθέσουμε τις απόψεις μας μέσα από αυτήν την επιστολή καθώς, το προαναφερόμενο ζήτημα είναι καθοριστικό για το μέλλον μας.
Ξεκινώντας θα θέλαμε να επισημάνουμε ορισμένα ελαττώματα της εφαρμογής που καθιστούν την παράδοση των μαθημάτων, καθώς και την επικοινωνία των καθηγητών με τους μαθητές από δύσκολη έως ανέφικτη . Σύμφωνα με αναφορές μαθητών τα πιο συχνά προβλήματα που υπάρχουν αφορούν κυρίως την σύνδεση στην ηλεκτρονική τάξη είτε των ίδιων είτε και των καθηγητών. Από πολλούς μαθητές δεν μπορεί να αξιοποιηθεί σωστά η εφαρμογή καθώς με την υπερφόρτωση των δεδομένων καθημερινά προκύπτουν και προβλήματα όπως η μη αποδοχή μικροφώνου των χρηστών στις διδακτικές ώρες καθώς και η καθολική κώφευση του μαθητή από τον ήχο της εφαρμογής. Επίσης έχοντας τις κάμερες ανοικτές, καθηγητές και μαθητές, τα δεδομένα που χρειάζεται να επεξεργαστεί η εφαρμογή είναι πολύ περισσότερα σε σχέση με κλειστές τις κάμερες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα όπως αναφέραμε προηγουμένως αλλά και τα λεγόμενα «κολλήματα» σε εικόνα αλλά και ήχο να είναι πλέον πολύ συχνά. Θα μπορούσε κανείς να πει πως θα ήταν προτιμότερο να ήταν κλειστές οι κάμερες όμως με αυτό τον τρόπο μειώνεται η ελάχιστη επικοινωνία ανάμεσα σε εμάς και τους καθηγητές, και πιστέψτε μας είναι πολύτιμη καθώς η αλληλεπίδραση των ανθρώπων στην γνώση δεν είναι μόνο ο ήχος αλλά και η εικόνα. Η απόδοση των μαθητών στην τηλεκπαίδευση , λοιπόν, είναι δύσκολη, λόγω όλων αυτών των προβλημάτων που αναφέρθηκαν. Νιώθουμε ανυπεράσπιστοι αρκετές φορές, μπροστά σε μία οθόνη. Αδύναμοι να συγκεντρωθούμε, ανίκανοι να μελετήσουμε σωστά και δε νομίζω ότι είμαστε οι μόνοι που αισθάνονται έτσι. Όλοι στον κλάδο της εκπαίδευσης είναι σε απόγνωση, κουρασμένοι και αδύναμοι να αντιδράσουν όποτε ένα τεχνικό πρόβλημα παρουσιάζεται στο διαδίκτυο.
Δεν σας ζητάμε να βρείτε άλλο τρόπο διδασκαλίας, αλλά ζητάμε κατανόηση καθώς βρισκόμαστε και εμείς σε κρίσιμη κατάσταση για το μέλλον μας.
Η ολοκλήρωση της υπό εξέταση ύλης με τον ως τώρα τρόπο διδασκαλίας απαιτεί αρκετό διάστημα το οποίο δεν υπάρχει. Τα παραπάνω προβλήματα επιδεινώνονται με το άγχος που μας έχει κυριεύσει για την πανδημία, γεγονός που επιδρά στην ήδη επιβαρυμένη ψυχολογία μας για τις πανελλήνιες. Επομένως θα ήταν προτιμότερο να υπάρξει μια μείωση την ύλης όσο το δυνατόν συντομότερα. Με αυτόν τον τρόπο η νέα ύλη θα είναι δυνατόν να προσπελαστεί από την πλειοψηφία των μαθητών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την πλέον σίγουρη απίσχνανση του άγχους και την ρήξη των μέχρι τώρα απροσπέλαστων τειχών της επιτυχίας των πανελληνίων. Τώρα εάν πιστεύετε πως η μείωση της ύλης είναι ανέφικτη, τότε καλό θα ήταν να υπάρξει ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών. Αυτό που εννοούμε είναι ότι ένας ψυχολόγος μπορεί να κατευνάσει την επιρροή που έχουν το άγχος και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στην πορεία προς τις πανελλήνιες.
Απέναντι σε αυτές τις ακραίες καταστάσεις είναι αναγκαίο να καλλιεργηθεί η κριτική σκέψη όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως κοινωνικού και μορφωτικού επίπεδου. Πιθανότατα αυτό το κείμενο δεν θα έρθει ποτέ στα ματιά σας είτε λόγω φόρτου εργασίας είτε λόγω της αγνόησής του. Όμως εμείς ελπίζουμε να τύχει της δέουσας προσοχής, μιας και είναι η τελευταία μας επιλογή ώστε να ακουστούμε και να καταφέρουμε τους στόχους μας για ένα καλύτερο αύριο.
Με εκτίμηση
Η μαθητική κοινότητα
2ου γενικού λυκείου
Άγιου Νικολάου
Πρόεδρος:
Αντιπρόεδρος:
Γραμματέας: