ΚΡΗΤΗ
Στη Βουλή το αίτημα για 2ο τμήμα ένταξης στο Δημοτικό Κοκκίνη Χάνι
Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας από το ΚΚΕ
SHARE:
Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Συντυχάκης Μανώλης, Κομνηνάκα Μαρία και Μανωλάκου Διαμάντω, με θέμα: Ίδρυση τμημάτων ένταξης με βάση τον αριθμό των μαθητών που χρειάζεται να φοιτήσουν και τις σύνθετες εκπαιδευτικές τους ανάγκες και όχι το σύνολο των μαθητών του σχολείου.
Στο κείμενο της ερώτησης αναφέρεται:
"Η πολιτική διαχρονικά των κυβερνήσεων δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών στην ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση που χρειάζονται, με βάση τις σύγχρονες δυνατότητες, αφού οι ανάγκες αυτές αντιμετωπίζονται ως «κόστος». Μεταξύ των πολλών αντιεπιστημονικών και αντιπαιδαγωγικών νομοθετικών ρυθμίσεων είναι και αυτή της προηγούμενης κυβέρνησης (Ν. 4933/ 2019 άρθρο 28) που εφαρμόζει και η σημερινή και προβλέπει ότι χρειάζεται να φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές στο σχολείο, από τους οποίους τουλάχιστον δεκαπέντε (15) με γνωματεύσεις από αρμόδιο δημόσιο φορέα, για να τοποθετούνται στο σχολείο δύο ειδικοί παιδαγωγοί.
Τα συγκεκριμένα όρια είναι πλήρως αντιεπιστημονικά διότι παραβλέπουν τις σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και εξισώνουν τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Για παράδειγμα είναι πιθανόν σε ένα σχολείο να υπάρχουν λιγότεροι από 250 μαθητές, αλλά περισσότεροι των 15 μαθητών με διάγνωση ή να υπάρχουν λιγότεροι από 15 μαθητές με διάγνωση, αλλά να υπάρχει ανάγκη να στηριχθούν για περισσότερες ώρες από τον ειδικό παιδαγωγό. Με αυτή την ανάλγητη και ανορθόλογη «επισήμανση» των 250 μαθητών για τη δημιουργία 2ου ΤΕ, μπαίνει ένας επιπλέον κόφτης για τη στήριξη μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Τα αποτελέσματα αυτής της αντιεκπαιδευτικής - αντιλαϊκής πολιτικής γίνονται χειροπιαστά στο δημοτικό σχολείο Κοκκίνη Χάνι Δ. Χερσονήσου Κρήτης, σε βάρος των μαθητών και των γονιών τους. Ειδικότερα, ενώ κατά το σχολικό έτος 2020-2021 οι γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ Ηρακλείου ήταν για 30 μαθητές που χρειάζονταν να φοιτήσουν σε τμήμα ένταξης κι ενώ φέτος οι γνωματεύσεις στην αρχή της σχολικής χρονιάς έφταναν στις 35, δεν ιδρύθηκε 2ο ΤΕ γιατί στο σχολείο φοιτούν 240 μαθητές και όχι 250! Οι συνέπειες των μαθησιακών κενών είναι σοβαρές για τους μαθητές που δεν έχουν την απαιτούμενη στήριξη, κανένα εξατομικευμένο πρόγραμμα κατά τις περιόδους της τηλεκπαίδευσης, αλλά και δια ζώσης. Επίσης, οι συνέπειες αφορούν την κοινωνική και ψυχολογική ανάπτυξη αυτών των παιδιών, η οποία βρίσκεται σε συνάρτηση με τη σωστή παιδαγωγική υποστήριξη μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Επιπλέον, πολλοί γονείς αναγκάζονται να υποστηρίζουν τα παιδιά τους με ιδιωτική/ό ειδική/ό παιδαγωγό στο σπίτι, έχοντας αναλάβει ατομικά την ευθύνη που έχει το σχολείο να τα μορφώσει, αναλαμβάνοντας ένα επιπλέον κόστος σε βάρος του οικογενειακού προγραμματισμού, μέσα σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Δηλαδή η πρόσβαση των οικογενειών στην αναγκαία στήριξη κρίνεται τελικά από αυτά που μπορεί να αντέξει η τσέπη των γονιών και οι μαθητές αφήνονται στην τύχη όταν οι γονείς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν.
Τα παραπάνω αναδεικνύουν ότι προτεραιότητα και αυτής της κυβέρνησης και των προηγούμενων είναι η επίτευξη αντιλαϊκών δημοσιονομικών στόχων για να εξασφαλίζεται η κερδοφορία του κεφαλαίου και η απαλλαγή από τη δική τους κρατική ευθύνη για προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού για τη στήριξη μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καταστρατηγώντας επιστημονικές γνωματεύσεις και αδιαφορώντας για τις συνέπειες στη μόρφωση και την ψυχολογία παιδιών.
Ερωτάται η κ. Υπουργός, θα υπάρξει ρύθμιση ώστε:
Να λειτουργήσει με κατεπείγουσες διαδικασίες και με την πρόσληψη του απαραίτητου ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ο απαιτούμενος αριθμός τμημάτων ένταξης στο δημοτικό σχολείο Κοκκίνη Χάνι Δ. Χερσονήσου Κρήτης.
Να καταργηθεί η απαράδεκτη ρύθμιση που εξαρτά την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης από το σύνολο των μαθητών του σχολείου.
Ίδρυση τμημάτων ένταξης με βάση τον αριθμό των μαθητών που χρειάζεται να φοιτήσουν και τις σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.