«Πράσινες Σημαίες» για περιβαλλοντικές δράσεις σε νηπιαγωγεία

H απόκτηση της “Πράσινης Σημαίας”, της δεύτερης που λαμβάνουν μετά το 2014 τα συγκεκριμένα σχολεία, ήρθε ως επιστέγασμα προσπαθειών και πρωτοβουλιών με οικολογικό προσανατολισμό

Με τη φύτευση στη μέση της σχολικής αυλής μιας ροδιάς, σύμβολο αειφορίας, υγείας και αναγέννησης, γιόρτασαν εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά του 1ου και 4ου Οικολογικού Νηπιαγωγείου Μουρνιών την επιβράβευσή τους με την “Πράσινη Σημαία” του Διεθνούς Δικτύου Οικολογικής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Οικολογικών Σχολείων.

H απόκτηση της “Πράσινης Σημαίας”, της δεύτερης που λαμβάνουν μετά το 2014 τα συγκεκριμένα σχολεία, ήρθε ως επιστέγασμα προσπαθειών και πρωτοβουλιών με οικολογικό προσανατολισμό που αναπτύχθηκαν τα προηγούμενα 3 χρόνια μέσα από τη συνεργασία εκπαιδευτικών, παιδιών, γονιών και φορέων της τοπικής κοινωνίας.

Ειδικότερα, όπως εξήγησαν οι προϊσταμένες των δύο νηπιαγωγείων Αθηνά Νικολουδάκη και Ελπίδα Βαρβαντάκη, μαζί με τις εκπαιδευτικούς των σχολείων Παναγιώτα Γέραλη, Βασιλική Καψιμάλλη, Aννα Στυλιανάκη και Μελανία Σαμαρά, και με την πολύτιμη συνδρομή των γονιών των παιδιών οργανώθηκαν δράσεις που άλλαξαν την όψη του σχολείου αλλά και -κυρίως- ευαισθητοποίησαν τα παιδιά γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα. Στο πλαίσιο αυτό τα σχολεία διαμόρφωσαν και εφάρμοσαν έναν “Οικοκώδικα”, δηλαδή ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς, δίνοντας έμφαση σε θέματα διαχείρισης των απορριμμάτων, του νερού, της ενέργειας και της αειφορίας και μετατρέποντας συγχρόνως τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο σε ένα εργαστήρι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Πιο συγκεκριμένα στην αυλή αναπτύχθηκε ένας σχολικός κήπος που έχει χωριστεί σε θεματικές ενότητες: “Ανθοφόρα φυτά”, “βότανα” και “ενδημικά είδη” που απειλούνται με εξαφάνιση, μια μικρή “τεχνητή λιμνούλα” η οποία εξελίσσεται σ’ ένα πραγματικό βιότοπο και ένα “βραχόκηπο”. Συγχρόνως η αυλή έχει εμπλουτιστεί με “γλυπτά κήπου” και παιδαγωγικά παιχνίδια, όλα κατασκευασμένα από υλικά που θα κατέληγαν στα σκουπίδια. Με αυτό τον τρόπο η ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση μετατρέπονται σε “χορηγούς” ανέμελων ωρών παιχνιδιού στα διαλείμματα των παιδιών! Σε μια άλλη γωνιά έχει δημιουργηθεί μια μικρή ανταλλακτική βιβλιοθήκη, ενώ στο πίσω μέρος του σχολείου καλλιεργείται ένας λαχανόκηπος δίνοντας την ευκαιρία στους μικρούς μαθητές να εξοικειωθούν με την παραγωγή βιολογικών λαχανικών και να αποκτήσουν ακόμα περισσότερες εμπειρίες από το φυσικό κόσμο.

Παράλληλα, τα δυο νηπιαγωγεία συμμετέχουν στα περιφερειακά δίκτυα, “Ενας κήπος στο σχολείο μου” και “Αλλάξτε συμπεριφορές-ΑνακυκλωS.O.Sτε!” του ΚΠΕ Βάμου. Οπως και στις διεθνείς καμπάνιες “Paint a fish” για την υπεραλίευση και “Litter less” που αφορά τη διαχείριση των απορριμμάτων, το πρόγραμμα “Junicoast” που υλοποιεί το Μ.Α.Ι.Χ., για την προστασία των παράκτιων αμμοθινών που ευδοκιμούν οι κέδροι καθώς και στο πρόγραμμα της WWF για την προστασία των υγροτόπων. Επίσης, συμμετέχουν με δράσεις στις “Παγκόσμιες Ημέρες των Οικολογικών Σχολείων”, αλλά και ευρύτερες πρωτοβουλίες κοινωνικής ευαισθητοποίησης όπως αυτή του Ερυθρού Σταυρού “Συμμετέχω κι εγώ. Κάθε καπάκι μετράει” ή το χριστουγεννιάτικο παζάρι, που οργανώνει ο Σύλλογος Γονέων των Νηπιαγωγείων στο πλαίσιο του οποίου οργανώθηκαν στα σχολεία εργαστήρια γονέων, αξιοποιώντας φυσικά και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά.

Να σημειώσουμε ότι διεθνής συντονιστής του Διεθνούς Δικτύου Οικολογικής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Οικολογικών Σχολείων είναι το (Ιδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Foundation for Environmental Education), ενώ εθνικός χειριστής του Προγράμματος για την Ελλάδα από το 1995 είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (Ε.Ε.Π.Φ.) που έχει την ευθύνη και για τις Γαλάζιες Σημαίες.

Πηγή: Χανιώτικα Νέα

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ