Παρέμβαση Γιάννη Κεφαλογιάννη για τους πλειστηριασμούς

Ολομέτωπη επίθεση κατά της Κυβέρνησης από το βουλευτή Ρεθύμνου

«Τη στιγμή που έχει καταργηθεί η οριζόντια προστασία που υπήρχε από την προηγούμενη Κυβέρνηση (αρθ. 2, ν. 4224/2013) και τα κατασχετήρια για το 2017 ξεπερνούν τις 600.000 ευρώ –έχοντας πενταπλάσιαστει σε σχέση με αυτά του 2013, η Κυβέρνηση εξακολουθεί να πουλά δήθεν ευαισθησία και προστασία από τις τράπεζες, διαβεβαιώνοντας ότι δεν πρόκειται να τις αφήσουν να αρπάξουν τις λαϊκές κατοικίες αξίας κάτω των 300.000 ευρώ».

Σε μια ολομέτωπη επίθεση κατά της Κυβέρνησης προέβη από το βήμα της Βουλής ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης. Κατά την τοποθέτησή του στο σχέδιο νόμου «Αδειοδότηση διαστημικών δραστηριοτήτων - Καταχώριση στο Εθνικό Μητρώο Διαστημικών Αντικειμένων - Ίδρυση Ελληνικού Διαστημικού Οργανισμού και λοιπές διατάξεις», ο κ. Κεφαλογιάννης επικεντρώθηκε στην εφαρμοζόμενη οικονομική πολιτική τονίζοντας πως η Κυβέρνηση έσπειρε υπερφορολόγηση και θέρισε λιγότερα έσοδα και μικρότερη ανάπτυξη. Αναφέρθηκε εκτενώς στο μέιζον ζήτημα των πλειστηριασμών, επισημαίνοντας πως τα κατασχετήρια το 2017 ξεπερνούν τις 600.000 ευρώ –έχοντας πενταπλασιαστεί σε σχέση με αυτά του 2013. Παράλληλα, τοποθετήθηκε για το ζήτημα της ΔΕΗ, τονίζοντας πως η απόφαση να διατεθεί το 40% του λιγνιτικού παραγωγικού δυναμικού της, η δυνατότητα πώλησης και υδροηλεκτρικών, η μη πρόβλεψη μεταφοράς στοιχείων παθητικού από τη ΔΕΗ στη νέα εταιρία και η έλλειψη εξασφαλίσεων για το σύνολο των θέσεων εργασίας αποτελεί το τίμημα του λαϊκισμού και της ιδεοληψίας της κυβέρνησης που χαρακτήριζε τη συμφωνία για τη μικρή ΔΕΗ ως εθνικό έγκλημα. Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης τοποθετήθηκε αναλυτικά επί της αρχής, καθώς και για τα επιμέρους άρθρα και τις τροπολογίες  που κατατέθηκαν. 

Ακολουθούν τα βασικά σημεία και η πλήρης τοποθέτηση του κ. Κεφαλογιάννη:

  • Η στωικότητα που επιδείξατε στην υλοποίηση των προαπαιτούμενων, δείχνει ότι κάποιο μάθημα πήρατε από τα δεινά που επέφερε στην ελληνική οικονομία η καταστροφική τακτική των αχρείαστων καθυστερήσεων και των μικροκομματικών τακτικισμών στις προηγούμενες δύο αξιολογήσεις. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι η οβιδιακή σας μεταμόρφωση θα έχει συνέπειες λιγότερο επώδυνες για την ελληνική κοινωνία.
  • Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κατά τη διάρκεια του καλύτερου διαχρονικά και παραδοσιακά -λόγω τουρισμού- τριμήνου, το 2017 η ελληνική οικονομία αναπτύχθηκε μόλις κατά 0,3% συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο. Αυτό μας κάνει, σε ετήσια βάση, μια ανάπτυξη του 1,3%, κάνοντας σκόνη και θρύψαλα τις πρόσφατες κυβερνητικές φανφάρες για επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων. 
  • Τη στιγμή που έχει καταργηθεί η οριζόντια προστασία που υπήρχε από την προηγούμενη Κυβέρνηση (αρθ. 2, ν. 4224/2013) και τα κατασχετήρια για το 2017 ξεπερνούν τις 600.000 ευρώ –έχοντας πενταπλασιαστεί σε σχέση με αυτά του 2013, η Κυβέρνηση εξακολουθεί να πουλά δήθεν ευαισθησία και προστασία από τις τράπεζες διαβεβαιώνοντας ότι δεν πρόκειται να τις αφήσουν να αρπάξουν τις λαϊκές κατοικίες αξίας κάτω των 300.000 ευρώ. Δεν έχουν καμία βάση και δεν υπάρχει καμία συμφωνία.
  • Με το τρίτο μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση Τσίπρα, μετά την "σκληρή" "διαπραγμάτευση" του 2015, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στους πλειστηριασμούς. Για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση ψεύδεται. Μιλά για «συμφωνία κυρίων» με τις τράπεζες, προκειμένου να μην πλειστηριάζονται ακίνητα αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ, όταν ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών κ. Ν. Καραμούζης λέει ότι  αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια συμφωνία.
  • Τα ίδια ψεύδη και με τη ΔΕΗ. Τον Ιούλιο του 2014, ο κ. Τσίπρας, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, κατά την επίσκεψή του στο Αμύνταιο, δήλωνε: «Η Μικρή ΔΕΗ είναι ένα εθνικό έγκλημα, που πρέπει να αποτρέψουμε». Το κατά ΣΥΡΙΖΑ «εθνικό έγκλημα» αντικαταστάθηκε από την υποχρέωση της ΔΕΗ να διαθέσει το 40% του λιγνιτικού παραγωγικού δυναμικού της, αφήνει ανοικτή την «πόρτα» για την πώληση και υδροηλεκτρικών, δεν προβλέπει τη μεταφορά στοιχείων παθητικού από τη ΔΕΗ στη νέα εταιρία ούτε βέβαια διασφαλίζει το σύνολο των θέσεων εργασίας.  Αυτό είναι το κόστος του λαϊκισμού και της ιδεοληψίας.
  • Αν συζητάμε σήμερα για την απόκτηση και διασφάλιση δορυφορικών δικαιωμάτων είναι γιατί η προηγούμενη Κυβέρνηση εργάστηκε με επιμονή και προσήλωση σε αυτό το στόχο.
  • Η χώρα μας είναι η μοναδική παγκοσμίως στην οποία η προσέλκυση και υλοποίηση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών δεν θα γίνεται από το αντίστοιχο Κέντρο Κινηματογράφου αλλά από έναν Οργανισμό όπως το ΕΚΟΜΕ. Ο κατακερματισμός διοικητικών αρμοδιοτήτων απλά υπονομεύει κάθε δυνατότητα.
  • Προσπαθώ ειλικρινά να θυμηθώ αν υπάρχει κάποιο άρθρο του δικού σας νόμου που να μην έχετε αλλάξει και όχι βέβαια εξαιτίας του ΣτΕ που τον έκρινε αντισυνταγματικό αλλά εξαιτίας της βιασύνης και της προχειρότητας πολλών διατάξεων.

Κύριε Υπουργέ μεταφέρετε παρακαλώ στην Κυβέρνηση την ειλικρινή ικανοποίηση της Νέας Δημοκρατίας για την- έγκαιρη, όπως όλα δείχνουν - ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης.

Αν μη τι άλλο, η στωικότητα που επιδείξατε αυτή τη φορά στην υλοποίηση των προαπαιτούμενων,  δείχνει  ότι κάποιο μάθημα πήρατε από τα δεινά που επέφερε στην ελληνική οικονομία η καταστροφική τακτική των αχρείαστων καθυστερήσεων και των μικροκομματικών τακτικισμών  στις προηγούμενες δύο αξιολογήσεις. Τουλάχιστον, δεν προσθέσατε ένα ακόμη πρόβλημα στα τόσα που έχει συσσωρεύσει η πολιτική σας. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι η οβιδιακή σας μεταμόρφωση θα έχει συνέπειες λιγότερο επώδυνες για την ελληνική κοινωνία.

Δεν ξέρω αν στα nonpaper που εκδίδει το Μαξίμου και το Υπουργείο Οικονομικών γίνεται αναφορά  στην εξαιρετική οικονομική πορεία των κρατών-μελών του κοινού νομίσματος όπως διαπιστώθηκε στο Eurogroup. Πλην Ελλάδας βέβαια, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

Ούτε αν έγινε κάποια αναφορά στις ανακοινώσεις της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τα μεγέθη της πορείας του ΑΕΠ. Διότι, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κατά τη διάρκεια του καλύτερου διαχρονικά και παραδοσιακά -λόγω τουρισμού-τριμήνου, το 2017 η ελληνική οικονομία αναπτύχθηκε μόλις κατά 0,3%, συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο.

Αυτό μας κάνει, σε ετήσια βάση, μια ανάπτυξη του 1,3%, Κάνοντας σκόνη και θρύψαλα τις πρόσφατες κυβερνητικές φανφάρες για επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων.  Αλλά έτσι είναι. Σπείρατε υπερφορολόγηση και θερίσατε λιγότερα έσοδα και μικρότερη ανάπτυξη.

Το success story των πρωτογενών πλεονασμάτων και της υπέρβασης των δημοσιονομικών στόχων που καλλιεργεί η κυβέρνηση με κάθε ευκαιρία «κουκουλώνεται» απο τη σκληρή πραγματικότητα των αριθμών:

Σχεδόν το σύνολο των φορολογικών μέτρων που ενεργοποιήθηκαν μέσα στο 2017 απέφεραν πολύ λιγότερα έσοδα από αυτά που είχαν προϋπολογιστεί κατά τη σύνταξη του φετινού προϋπολογισμού. Και όχι μόνον αυτό: σε καίριους κωδικούς στο σκέλος των εσόδων, οι εισπράξεις όχι μόνο έπεσαν έξω από τους στόχους, αλλά υποχώρησαν και σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του 2016.

Για να μη ξεχνιόμαστε όμως, στη συνείδηση των πολλών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την υπόθεση των πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας. Η διανομή  κυβερνητικού σανού συνεχίζεται απρόσκοπτη. Τη στιγμή που τα κατασχετήρια που έχει εκδώσει το δημόσιο για οφειλές πολιτών το 2017 ξεπερνούν τις 600.000 ευρώ -πενταπλάσιες σε σχέση με αυτές του 2013 - η Κυβέρνηση εξακολουθεί να πουλά δήθεν ευαισθησία και προστασία από τις τράπεζες διαβεβαιώνοντας ότι δεν πρόκειται να τις αφήσουν να αρπάξουν τις λαϊκές κατοικίες αξίας κάτω των 300.000 ευρώ.

 Λες και ο κόσμος ζει σε σπίτια των 200.000 και 300.000 ευρώ. Όλα αυτά βέβαια στα λόγια. Δεν έχουν καμία βάση και δεν υπάρχει καμία συμφωνία. Γιατί με το τρίτο μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση Τσίπρα, μετά την "σκληρή" "διαπραγμάτευση" του 2015, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στους πλειστηριασμούς.

Η οριζόντια προστασία που υπήρχε από την προηγούμενη Κυβέρνηση (αρθ. 2, ν. 4224/2013) μέχρι 31.12.2014 έχει λήξει. Για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση ψεύδεται. Μιλά γενικά και αόριστα για «συμφωνία κυρίων» με τις τράπεζες, προκειμένου να μην πλειστηριάζονται ακίνητα αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ. Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών κ. Ν. Καραμούζης σε συνάντηση που είχε πριν από δυο εβδομάδες με τον πρόεδρο της Βουλής, τον κ. Βούτση έλεγε: «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια συμφωνία. Υπάρχει η δική μας επιλογή, στο ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας με τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς να επικεντρωθούμε στις μεγάλες υποθέσεις, διότι αυτή είναι η προτεραιότητα. Δεν σημαίνει όμως ότι μεταγενέστερα υπάρχει κάποια συμφωνία ότι δεν θα συνεχίσουμε να κάνουμε πλειστηριασμούς».

Καταθέτω στα πρακτικά το σχετικό δελτίο τύπου της Ένωσης Τραπεζών για να σταματήσει κάποια στιγμή αυτή η κοροϊδία.

Τα ίδια ψεύδη και με τη ΔΕΗ. Τον Ιούλιο του 2014, ο κ. Τσίπρας, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, κατά την επίσκεψή του στο Αμύνταιο, δήλωνε:

«Η Μικρή ΔΕΗ είναι ένα εθνικό έγκλημα, που πρέπει να αποτρέψουμε». Τρία χρόνια μετά, ακόμη και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αναγνωρίζουν ότι αυτό που χαρακτηριζόταν τότε ως «εθνικό έγκλημα»  ήταν μια καλύτερη λύση από αυτήν που έχει δρομολογήσει σήμερα η κυβέρνηση.

Το κατά ΣΥΡΙΖΑ «εθνικό έγκλημα» αντικαταστάθηκε από την υποχρέωση της ΔΕΗ να διαθέσει το 40% του λιγνιτικού παραγωγικού δυναμικού της, αφήνει ανοικτή την «πόρτα» για την πώληση και υδροηλεκτρικών, δεν προβλέπει τη μεταφορά στοιχείων παθητικού από τη ΔΕΗ στη νέα εταιρία ούτε βέβαια διασφαλίζει το σύνολο των θέσεων εργασίας.  Αυτό είναι το κόστος του λαϊκισμού και της ιδεοληψίας.

Στα του νομοσχεδίου τώρα. Προφανώς και επί της αρχής συμφωνούμε με την ανανέωση της σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΛΛΑΣ SAT (HELLAS SAT).

Δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε και διαφορετικά γιατί – παρότι δεν το αναγνωρίζετε, ούτε βρήκατε ένα καλό λόγο να πείτε – αν συζητάμε σήμερα για την απόκτηση και διασφάλιση δορυφορικών δικαιωμάτων είναι γιατί η προηγούμενη Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου εργάστηκε με επιμονή και προσήλωση σε αυτό το στόχο.

 Η μοναδική εκκρεμότητα, όπως σας είπε και η εισηγήτρια μας, ήταν η επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης εκμετάλλευσης της τροχιακής θέσης πέραν του 2021. Δεν μπορούμε να είμαστε θετικοί με την τροπολογία που καταθέσατε για μια σειρά από λόγους. Σε ότι αφορά το ΕΚΟΜΕ η αντίθεση μας ήταν πλήρης και από την αρχή τόσο για τη σκοπιμότητα της ύπαρξης του όσο και για τον τρόπο που λειτουργεί.

Για την μεν σκοπιμότητα του θα σας πω απλά ότι η χώρα μας είναι η μοναδική παγκοσμίως στην οποία η προσέλκυση και υλοποίηση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών δεν θα γίνεται από το αντίστοιχο Κέντρο Κινηματογράφου αλλά από έναν Οργανισμό όπως το ΕΚΟΜΕ. Ο κατακερματισμός διοικητικών αρμοδιοτήτων απλά υπονομεύει κάθε δυνατότητα

Όσον αφορά  τη  πρόβλεψη της τροπολογίας για στελέχωση του με αποσπάσεις κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, λυπάμαι αλλά δεν μπορούμε να συναινέσουμε κιόλας ώστε να μετατραπεί σε ένα πλήρως κομματικά ελεγχόμενο παραμάγαζο.

Όσον αφορά το δεύτερο άρθρο της τροπολογίας. Προσπαθώ ειλικρινά να θυμηθώ αν υπάρχει κάποιο άρθρο του δικού σας νόμου που να μην έχετε αλλάξει και όχι βέβαια εξαιτίας του ΣτΕ που τον έκρινε αντισυνταγματικό αλλά εξαιτίας της βιασύνης και της προχειρότητας πολλών διατάξεων.

Σήμερα επεμβαίνετε ξανά  με το εφεύρημα της δημιουργίας συνθηκών ανταγωνισμού κάνοντας λάστιχο τα κριτήρια για τους πιθανούς συμμετέχοντες. Και μάλιστα καταργώντας την υποχρέωση ονομαστικοποίησης των μετοχών για αλλοδαπές εταιρίες.

Σας το έχουμε ξαναπεί:  σε φαινόμενα βοσκοτοπίων και λαγών δεν πρόκειται να συναινέσουμε.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ