Παρέμβαση Αυγενάκη για το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής

“Γιατί καθυστερεί η γνωμοδότηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ;”

Στην υπέρμετρη, όπως αναφέρει,  και αδικαιολόγητη καθυστέρηση του ΙΕΠ να γνωμοδοτήσει σχετικά με την παιδαγωγική επάρκεια του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, με κατεύθυνση Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας,  αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.

                         

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Από το Νοέμβριο του 2016, οι απόφοιτοι του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, με κατεύθυνση Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, περιμένουν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), να γνωμοδοτήσει σχετικά με την παιδαγωγική επάρκεια του πτυχίου τους, προκειμένου να έχουν δικαίωμα διορισμού στην εκπαίδευση.

 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για το διορισμό στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όταν το Τμήμα Πανεπιστημίου δεν είναι νομοθετικά κατοχυρωμένο ως προς την παιδαγωγική επάρκεια, πρέπει να εξακριβωθεί η απαιτούμενη θεωρητική κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση του προγράμματος σπουδών που οδηγεί στην κατοχή πτυχίου, ώστε οι απόφοιτοι να έχουν τα απαραίτητα προσόντα διορισμού.

 

Για την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ και γνώμη του ΙΕΠ.  

 

Σύμφωνα με καταγγελία του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ), ο φάκελος του Τμήματος, που περιελάμβανε όλα τα σχετικά έγγραφα για την πληρότητα του προγράμματος σπουδών τους, διαβιβάστηκε πριν ένα χρόνο (Νοέμβριος 2016) και έκτοτε το αρμόδιο όργανο (ΙΕΠ), δεν έχει γνωμοδοτήσει σχετικά με το εν λόγω αίτημα. 

 

Οι καθυστερήσεις και η ολιγωρία που επιδεικνύει το ΙΕΠ, κατά προφανή παράβαση των αρχών της χρηστής διοίκησης, δημιουργούν σημαντικό πρόβλημα στους αποφοίτους του προαναφερόμενου Τμήματος αναφορικά με τις δυνατότητες επαγγελματικής τους ενασχόλησης και αποκατάστασης, ενώ παράλληλα δημιουργούν ένα κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας στους φοιτητές και το προσωπικό (ακαδημαϊκό, ερευνητικό, διοικητικό) του Τμήματος. 

 

Η ανταπόκριση της Διοίκησης σε εύλογο χρονικό διάστημα είναι υποχρέωση της πολιτείας και αποτελεί θεμελιώδη συστατικό των αρχών του κράτους δικαίου, της ισονομίας και της χρηστής διοίκησης. Αποτελεί υποχρέωση του αρμόδιου Υπουργού να μεριμνήσει, ώστε να αντιμετωπισθεί το εν λόγω ζήτημα και να εξετασθεί, χωρίς κωλυσιεργία και καθυστερήσεις, το αίτημα του Τμήματος.  

 

Η σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία αποτελεί μέρος της πρότασης της ΝΔ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα συμβάλλει στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και την βελτίωση της ποιότητας σπουδών και στην περαιτέρω ανάπτυξη των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Η αποσαφήνιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του κάθε Τμήματος είναι, αυτονόητα, συστατικό μέρος της λειτουργίας του και του προγράμματος σπουδών του». 

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

«1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε άμεσα ώστε να εξετασθεί, χωρίς κωλυσιεργία, από το ΙΕΠ το θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας;

2. Ποιος ο προγραμματισμός του Υπουργείου για τη σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία;».

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ