ΚΡΗΤΗ

Οροπέδιο Λασιθίου: Επιστολή - παρέμβαση του Συμεών Μπουτσάκη

Τι αναφέρει σε ανοιχτή επιστολή ο υποδιευθυντής του Συνεταιρισμού Οροπεδίου Λασιθίου

Οροπέδιο Λασιθίου: Επιστολή - παρέμβαση του Συμεών Μπουτσάκη

Επιστολή παρέμβασης εξέδωσε ο υποδιευθυντής του Συνεταιρισμού Οροπεδίου Λασιθίου, Μπουτσάκης Συμεών –υποψήφιος Δ.Σ. με το συνδυασμό ΛΑΣΙΘΙΩΤΙΚΟ ΚΑΛΕΣΜΑ 2023.

Η επιστολή έχει ως εξής:

" Συνδημότισσες και Συνδημότες

 Με την κατάθεση των συνδυασμών έχουμε  μπει πια στην τελική ευθεία για τις αυτοδιοικητικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου. 
Με τη δήλωση συμμετοχής μου σε αυτές,  ανέφερα επιγραμματικά τους λόγους για τους οποίους ενεργοποιήθηκα ,και θεωρώ  σκόπιμο να αναφερθώ αναλυτικότερα σε αυτούς, γιατί θα βοηθήσουν στην κατανόηση τους. 
Σαν πρώτο λόγο ανέφερα, γιατί κατά την άποψη μου θα υπάρξει στασιμότητα και οπισθοδρόμηση με την επικράτηση στη αυτοδιοίκηση του τόπου,  του συνδυασμού «Λασίθι ώρα ευθύνης».
Θα αναφερθώ σε ένα σχετικά  πρόσφατο γεγονός που αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Παρακολούθησα τις  τελευταίες μέρες  του Ιουλίου ένα κομμάτι από τις εκδηλώσεις που είχε οργανώσει ο Δήμος Οροπεδίου, σχετικά με το περιβάλλον, την Λαογραφία ,την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς κ.λ.π.
Διαπίστωσα ότι έχουν αναληφθεί από τον Δήμο σοβαρές πρωτοβουλίες ,για την αναβάθμιση αρχαιολογικών χώρων(Σπήλαιο τραπέζας),για την επανεκκίνηση της λειτουργίας του Λαογραφικού και Ιστορικού μουσείου στον Αγ.Γεώργιο, για τις ανασκαφικές δραστηριότητες στο Μαγουλά, στην Πλάτη και άλλα διαμερίσματα του Οροπεδίου.
Παρακολούθησαν δε αυτές τις εκδηλώσεις επιστήμονες εγνωσμένου κύρους , με αξιόλογες αρχαιολογικές ανακαλύψεις, αλλά και παράγοντες της οικονομικής και κοινωνικής  ζωής της χώρας και όχι μόνο, και αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο.
Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες ,πολλές από τις οποίες έχουν δρομολογηθεί και υλοποιούνται, άλλες πάλι χρειάζεται να γίνει  πολύ δουλειά ακόμη , κατατείνουν στην   προβολή  και περαιτέρω ανάδειξη του τόπου, στην επισκεψιμότητα και άλλων προορισμών στο Οροπέδιο όπως αυτής του σπηλαίου Τραπέζας , και των μουσείων του Αγ. Γεωργίου.
 Αλλά πως αντιμετωπίσθηκαν αυτές οι πρωτοβουλίες του Δήμου από την άλλη πλευρά, και γενικά τα θέματα που έχουν να κάμουν με τις ανασκαφές και τις ενέργειες  που από πλευράς της Δημοτικής αρχής έχουν αναληφθεί.
 Με την αποστασιοποίηση από αυτές, με μια μεμψίμοιρη  κριτική ότι εξυπηρετούν επικοινωνιακά τεχνάσματα του Δημάρχου, με την υιοθέτηση άκριτα δημοσιευμάτων(για εμένα αναμενόμενων)στηριζόμενων σε λάθος πληροφορίες για την παρουσίαση των ανασκαφικών ευρημάτων  και ξενάγηση των επισκεπτών αλλά και άλλων θεμάτων σχετικών με την διαδικασία δρομολόγησης των δραστηριοτήτων του Δήμου, ο οποίος προέκρινε ένα  άλλο δρόμο συνεργασίας αυτόν  με το υπουργείο πιο ευέλικτο, προκειμένου να διερευνηθεί η ιστορία και ο πολιτισμός αυτού του τόπου.
Έφτασαν δε στο σημείο να χαρακτηρίσουν τις πρωτοβουλίες του Δήμου ως  παράνομες και καταχρηστικές που μόνο σκοπό είχαν την επικοινωνιακή  προβολή του Δημάρχου.
Ενστερνίστηκαν τον τρόπο που προσπάθησε ξένη αρχαιολογική σχολή να εκμαιεύσει στοιχεία που αφορούν την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής μας, και στηλίτευσαν τον τρόπο που ο Δήμος αντέδρασε ,ο οποίος έκρινε   μη δόκιμη αυτή την προσπάθεια και γι αυτό και την κατήγγειλε.
Και βέβαια σκόπιμα για να βάλουν κατά του Δημάρχου, συσχέτισαν το όλο θέμα με την ανασκαφική δραστηριότητα της εν λόγω σχολής στο Καρφί η αδειοδότηση της οποίας δεν αφορά το Δήμο, αλλά ούτε καν την εφορία αρχαιοτήτων του Λασιθίου αλλά την αρμόδια υπηρεσία του Ηρακλείου από την οποία και αδειοδοτήθηκε, και άρα δεν είχε λόγο εμπλοκής ο Δήμος.
Από όλα τα παραπάνω εξάγεται το συμπέρασμα ότι διαφωνούν με την περαιτέρω ανάδειξη του Σπηλαίου Κρόνιο στο Τζερμιάδω, την επαναλειτουργία των μουσείων του Αγ. Γεωργίου και την ανάδειξη τους ως επισκέψιμων χώρων, με τις ανασκαφές στην Πλάτη και όπου αλλού υπάρχει αρχαιολογικό ενδιαφέρον και βέβαια ότι προκρίνουν τον τρόπο προσέγγισης και απόσπασης αρχαιολογικών στοιχείων της περιοχής  από ξένες σχολές.
 Όλη όμως αυτή η προσέγγιση και η στείρα κριτική  δείχνει πόσο κοντόφθαλμα  αντιλαμβάνονται ζητήματα που έχουν να κάμουν με την ανάπτυξη του τόπου και την περαιτέρω προοπτική του, και δείχνουν  ότι με αυτούς στην αυτοδιοίκηση του τόπου ,αυτός θα  οδηγηθεί  σε στασιμότητα και οπισθοδρόμηση όπως ανέφερα.
Μίλησα επίσης για την συνοχή της κοινωνίας ,την αρμονική συνύπαρξη των ανθρώπων και την ασφάλεια τους, και θα εξηγήσω γιατί..

Το 80% των ενεργών ανθρώπων του Οροπεδίου ασχολείται με τους δύο κλάδους της αγροτικής οικονομίας ,την γεωργία και την κτηνοτροφία. Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να συνυπάρξουν ,και η συνύπαρξη αυτή θα πρέπει να είναι αρμονική, χωρίς προστριβές, χωρίς εντάσεις και   τα προβλήματα που αυτές δημιουργούν.
Απαραίτητα όμως στοιχεία αυτής της συνύπαρξης, είναι ο αλληλοσεβασμός ,ο σεβασμός του δικαιώματος της ιδιοκτησίας, και η αποδοχή μιας διαδικασίας συναίνεσης των μεν(αγροτών)για να ασκούν δικαίωμα  νομής στην ιδιοκτησία τους οι δε(κτηνοτρόφοι) .
Η θέσπιση από πλευράς Δήμου ενός πλαισίου κανόνων που θα βασίζεται πρωτίστως στις παραπάνω έννοιες που ανέφερα, και θα διέπει το όλο ζήτημα, μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις  μιας ομαλούς διαβίωσης των ανθρώπων που απαρτίζουν την κοινωνία του τόπου μας. Η μέχρι σήμερα στάση της Δημοτικής αρχής ήταν μια στάση ανοχής στην όλη κατάσταση ,και μάλιστα είχε από πλευράς Δημάρχου αναληφθεί πρωτοβουλία ώστε να έχουν αίσιο τέλος και δικαστικές αποφάσεις που αφορούσαν ανθρώπους του κτηνοτροφικού κλάδου. Και διερωτάται κανείς τι παραπάνω επιζητείται.
Ο τρόπος που προσεγγίζεται αυτό το θέμα από την άλλη πλευρά οδηγεί στο συμπέρασμα ότι προφανώς δεν ενδιαφέρονται κάποιοι  για την συνοχή της κοινωνίας, για την αρμονική συνύπαρξη και ασφάλεια των ανθρώπων αυτού του τόπου.
Ο επικεφαλής δε  της παράταξης «Λασίθι ώρα ευθύνης» ο κ. Αθανασάκης, αν κρίνει κανείς από την στάση του, όταν σαν Πρόεδρος του Δ.Σ. είχε τεθεί προς συζήτηση το εν λόγω θέμα βγάζει το συμπέρασμα ότι οι παραπάνω έννοιες που προανέφερα (αλληλοσεβασμός, σεβασμός της ιδιοκτησίας, αποδοχή μιας συναινετικής διαδικασίας που θα διέπεται από κανόνες) του είναι άγνωστες.
  Αντιλαμβάνεται την συνύπαρξη των ανθρώπων σαν μια επικυριαρχία του ενός ανθρώπου έναντι του άλλου ,ή της μιας τάξης έναντι της άλλης. Δεν αποδέχεται προφανώς την θέσπιση ενός κανονιστικού πλαισίου από το Δήμο που θα ρυθμίζει το όλο θέμα, και μάλιστα    έχει και  την  πρόθεση όπως την εξεδήλωσε τότε, να χαρακτηρίσει σαν κτηνοτροφικές ζώνες, αρδευόμενες γεωργικές εκτάσεις  περιφερειακά του κάμπου(και γιατί όχι και μέσα στον κάμπο).
Αυτή η προσέγγιση θα  πυροδοτήσει εντάσεις ,προστριβές, τσακωμούς και όλα τα παρεπόμενα και η κοινωνία του Οροπεδίου θα βρεθεί  με σοβαρά τραύματα και ιδίως σε ότι αφορά τις ανθρώπινες σχέσεις.
Γι αυτό μίλησα ότι διακυβεύεται  η συνοχή της κοινωνίας ,η αρμονική της συνύπαρξη και  ασφάλεια ,στοιχεία που η διατήρηση τους  χρειάζονται την  ενεργοποίηση των ανθρώπων αυτού του τόπου προς την σωστή κατεύθυνση.

Μίλησα επίσης πώς διαχρονικά αντιλαμβάνονται κάποιοι ,και ειδικότερα ο επικεφαλής της άλλης παράταξης την υπεράσπιση των ανθρώπων του κλάδου στον οποίο ανήκει.

Αναμφισβήτητα η συνεταιριστική οργάνωση της περιοχής, είτε με την τωρινή της νομική μορφή είτε με την προγενέστερη έχει στηρίξει τους αγρότες και κτηνοτρόφους του τόπου μας, και έχει αφήσει ένα θετικό πρόσημο στον αγροτικό τομέα, από την ίδρυση της έως και σήμερα. Άλλωστε αυτό ήταν το μέλημα των ανθρώπων που οραματίστηκαν, την ίδρυση του φορέα αυτού,  αλλά και αυτών που μετουσίωσαν το όραμα σε πραγματικότητα. Να βοηθήσουν τους αγρότες και κτηνοτρόφους αυτού του τόπου. Η ενέργεια δε, ίδρυσης του τυροκομείου, και η μετέπειτα μακρόχρονη προσπάθεια που κατεβλήθη από όλους τους ανθρώπους που βρέθηκαν στο τιμόνι αυτής της οργάνωσης, να εδραιώσουν αυτή τη μονάδα ,και να κάμουν ευρέως γνωστά και επώνυμα τα προϊόντα της,   την κατέστησε   ένα πυλώνα στήριξης των κτηνοτρόφων της περιοχής μας. Ιδιαίτερα δε ,τα τελευταία χρόνια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που βίωσε η χώρα μας ,εάν δεν υπήρχε ο συνεταιρισμός να στηρίξει το εισόδημα των κτηνοτρόφων αυτό ο κλάδος θα είχε καταρρεύσει.
Ποια είναι όμως η στάση του Κου Αθανασάκη διαχρονικά απέναντι σε αυτή την Οργάνωση.
Θα αναφερθώ παρακάτω: 
Με παραίνεση δική του(προ 25ετίας) ανέβηκε ανταγωνιστική των συμφερόντων της ΕΑΣ Λασιθίου εταιρεία  και εγκαταστάθηκε στον Αγ.Γεώργιο. Συμπαρέσυρε μέρος κτηνοτρόφων και τους οδήγησε προς αυτή, προκειμένου να βάλει κατά των συμφερόντων της Ένωσης και επί της ουσίας κατά των συμφερόντων των αγροτών και κτηνοτρόφων. Η προσπάθεια του αυτή δεν τελεσφόρησε, γιατί δεν στηρίχτηκε από τους κτηνοτρόφους της περιοχής, και όσοι είχαν φύγει επανήλθαν στην Ένωση μετά από μικρό χρονικό διάστημα.   
Μετέπειτα συμμετείχε στις αρχαιρεσίες του συνεταιρισμού Καμινακίου, για την ανάδειξη Διοικητικού Συμβουλίου και αντιπροσώπου στην ΕΑΣ Λασιθίου. Υπερψηφίστηκε   ο συνυποψήφιος του, αλλά εκείνος αμφισβήτησε το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, και η εφορευτική επιτροπή προσκείμενη σε αυτόν  δεν επικύρωσε ποτέ το αποτέλεσμα της εκλογικής διαδικασίας. Αποτέλεσμα να διαλυθεί τότε ο πρωτοβάθμιος συνεταιρισμός Καμινακίου, φέροντας ακεραία την ευθύνη ο κος Αθανασάκης,  και για κάποια χρόνια δεν υπήρχε αντιπρόσωπος από το Καμινάκι για να συμμετέχει στην διοίκηση της Ένωσης.
Και όχι μόνο αυτό. Αργότερα το 2011,σε εφαρμογή του νόμου, συνενώθηκαν οι πρωτοβάθμιοι συνεταιρισμοί με την ΕΑΣ Λασιθίου και δημιουργήθηκε το νομικό πρόσωπο με την τωρινή του μορφή, έχοντας σαν μέλη πλέον φυσικά πρόσωπα, τους αγρότες και κτηνοτρόφους. Οι καταγόμενοι Αγρότες και Κτηνοτρόφοι από το Καμινάκι για να γίνουν μέλη του  νέου νομικού προσώπου που δημιουργήθηκε  ,υποχρεώθηκαν εκ του νόμου και του καταστατικού που διέπει τη λειτουργία του συνεταιρισμού να πληρώσουν 200 ευρώ έκαστος για να πάρουν συνεταιριστική μερίδα. Αν δεν είχε διαλυθεί ο συνεταιρισμός τότε του Καμινακίου, τα μέλη του θα μπορούσαν βάσει του νόμου αυτοδίκαια να γίνουν μέλη του νέου νομικού προσώπου, χωρίς καμιά επιβάρυνση.
Στην πορεία αναμείχθηκε με τα  διοικητικά του Συνεταιρισμού, βάλλοντας στην ουσία εκ των έσω κατά αυτού, και συγκεκριμένα κατά του τομέα  της παροχής υπηρεσιών, με την  υπεράσπιση ανταγωνιστικών  προς το Συνεταιρισμό συμφερόντων, στάση την οποία και μετά την αποχώρηση του από τα διοικητικά του συνεταιρισμού συνεχίζει και μάλιστα χωρίς προσχήματα.
Το πέρασμα του από το αθλητικό σύλλογο και η κατάληξη αυτού είναι γνωστή ,όπως και η προσπάθεια που πρόσφατα κατεβλήθη από ανθρώπους του, για την αμφισβήτηση των αρχαιρεσιών και τη χειραγώγηση του ΤΟΕΒ για λόγους που κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος μπορεί να καταλάβει .
Αυτή λοιπόν είναι η συνεισφορά διαχρονικά του κου Αθανασάκη στους αγρότες και κτηνοτρόφους της περιοχής του ,έτσι αντιλαμβάνεται την ευθύνη υπεράσπισης των συμφερόντων αυτού του κλάδου, και των φορέων του.
Στο δε  χωριό καταγωγής του ,οι κάτοικοι του, εκτός από την παραπάνω «προσφορά» του, στα του συνεταιρισμού, πρέπει να συνεκτιμήσουν ανάλογα και  τη «συνεισφορά» του ,όταν ένας νέος άνθρωπος από το Καμινάκι, με ενθουσιασμό, όραμα και διορατικότητα,  θέλησε να διεκδικήσει το Δημαρχιακό θώκο.
Άνθρωποι που αντιστάθηκαν τότε σε αυτές τις λογικές και πρακτικές του κου Αθανασάκη  ,
σήμερα τάσσονται μαζί του. Άραγε τι προσδοκούν .Ας το εκτιμήσουν οι συντοπίτες μας την κατάλληλη στιγμή και ας πράξουν ανάλογα. Η απόφαση για το μέλλον του τόπου είναι δική τους.
Όσον αφορά τον τελευταίο λόγο που είχα αναφέρει στη δήλωση συμμετοχής μου, δηλ. στην πρόταξη του ατομικού συμφέροντος από συμμετέχοντες αντί του συλλογικού τι να πει κανείς. Η υποσχεσιολογία από κομματικούς και κυβερνητικούς παράγοντες,(για διορισμούς, μεταθέσεις, και ότι μπορεί να φανταστεί κανείς, ακόμα και αναπηρικές συντάξεις   έταξαν), εγκλώβισαν ανθρώπους να συμμετέχουν στην συγκρότηση του συνδυασμού «Λασίθι ώρα ευθύνης». Άλλοι πάλι εξάρτησαν την συμμετοχή τους από τη υπόσχεση κατάληψης καρέκλας στον Δήμο, και άλλοι συμμετείχαν γιατί εκτιμούν ότι, ο όποιος αναπτυξιακός σχεδιασμός για αυτό τον τόπο πρέπει να είναι προσαρμοσμένος στα  συμφέροντα τους και όχι να στοχεύει στην εξυπηρέτηση του συνόλου. Και βέβαια ξενοφοβικές  και μισαλλόδοξες ρατσιστικές αντιλήψεις βρήκαν στέγη σε αυτόν το συνδυασμό, μη έχοντας κατά νου ότι δεν μπορεί να υπάρξει αγροτική παραγωγή χωρίς τα χέρια αυτών των «ξένων» που τόσο κάποιοι αποστρέφονται  .
Στην  ενασχόληση όμως με τα κοινά επιβάλλεται να  προτάσσονται τα προβλήματα του τόπου και των ανθρώπων του ,και όχι το ίδιον όφελος.
 Γιατί η επόμενη μέρα πρέπει να βρει πρώτα από όλα, την κοινωνία μας ενωμένη ,και τον τόπο μας με μια Δημοτική αρχή  που να έχει την βούληση με ανιδιοτέλεια να προχωρήσει μπροστά προτάσσοντας την επίλυση των προβλημάτων αυτού του τόπου και όχι να ασχολείται με την τακτοποίηση (αν τις θυμούνται ακόμη) των υποσχέσεων που έχουν δώσει".

 
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Λασίθι

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση