Ομόφωνα η αναβάθμιση του ΒΟΑΚ, αλλά με...παραπάνω λεφτά!

Τι αποφάσισε η Επιτροπή Περιβάλλοντος για τη μελέτη που σχεδιάζει το νέο δρόμο

 


Με τροποποιήσεις που πιθανότατα να επιβαρύνουν τον ήδη μεγάλο προϋπολογισμό του έργου (220 εκατομμύρια ευρώ!) εγκρίθηκε προχθες από την Επιτροπή Περιβάλλοντος η αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα που σχεδιάζει καταρχήν για τη δυτική Κρήτη το υπουργείο!

Η συνεδρίαση διεξήχθη παρουσία του μελετητή Ιωάν. Καραδήμα, του επικεφαλής της Διευθύνουσας Υπηρεσίας της μελέτης Γεωργ. Αγαπάκη, του Δημάρχου Αποκορώνου Χαρ. Κουκιανάκη των αντιδημάρχων Ρεθύμνης Νικ. Κονταξάκη και Μιν. Αλεφαντινού, καθώς και αρκετών ενδιαφερομένων κατοίκων των περιοχών διέλευσης.

Στην εισαγωγή που έγινε από τον πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος Αντιπεριφερειάρχη Νικ. Καλογερή, τονίστηκε η σημασία της απόφασης σε μια πολύ κρίσιμη χρονικά συγκυρία για την χρηματοδότηση και υλοποίηση του ΒΟΑΚ στο σύνολό του, μετά την θετική αποδοχή της πρότασης του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη τόσο από πλευράς ΕΤΕπ. που αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση του έργου με ρήτρα διαθεσιμότητας. όσο και από την κυβέρνηση αλλά και τους άλλους πολιτικούς φορείς που επιτέλους αναγνωρίζουν ότι ο εμπαιγμός της Κρήτης και των Κρητικών πρέπει να λάβει τέλος.

Παρά τις αντιδράσεις και τις επιμέρους προτάσεις που κατατέθηκαν στην επιτροπή το σχέδιο έγινε ομόφωνα δεκτό, αλλά αφού με τις τροποποιήσεις συμφώνησαν τα μέλη της επιτροπής , ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (διά του κ.Αγαπάκη) κι ο μελετητής.

«Είμαστε βέβαιοι ότι το έργο έτσι πρέπει να προχωρήσει με τις αναγκαίες τροποποιήσεις. Με σεβασμό στο περιβάλλον, σε μια περιοχή που είναι δύσκολη και για να γίνει ο δρόμος πραγματικό εργαλείο ανάπτυξης» τόνισε ο κ.Καλογερής  που πάντως δεν είναι…βεβαιος ότι θα αυξηθεί παραπάνω το κόστος του έργου,  του οδικού τμήματος Βρύσες – Ατσιπόπουλο.

«Δεν είμαι βέβαιος αν και έτσι φαίνεται ότι θα πάμε σε κάτι πολύ μεγαλύτερο. Εκεί είναι μια αναπτυγμένη περιοχή που ούτως ή άλλως είναι ακριβή» λέει ο κ.Καλογερής.

Η επιτροπή προτείνει περισσότερες σήραγγες και βελτιώσεις σε περιοχές όπως το φαράγγι του Πετρέ, που αλλάζουν κάπως την χάραξη.

Πάντως όπως γράψαμε ήδη μπορεί να φαίνονται πολλά τα 220 εκατομμύρια για τα 22 χιλιόμετρα, αλλά κάπου εκεί έχει υπολογιστεί ο ΒΟΑΚ. Κοντά στο 1,5 δις!

«Εάν σκεφτείτε ότι έχουμε 40 χιλιόμετρα διπλού κλάδου, σύγχρονου αυτοκινητόδρομου συν τα 20 συνολικά χιλιόμετρα που γίνονται στις Γούρνες  φτάνουμε περίπου 60 χιλιόμετρα κατασκευασμένου δρόμου. Με το δεδομένο ότι μιλούμε για αυτοκινητόδρομο τώρα από τα Χανιά στον Άγιο Νικόλαο είναι 210 χιλιόμετρα. Αρα 150 χιλιόμετρα και 10 εκατομμύρια να πάει το χιλιόμετρο εκεί πάνω φτάνουμε» λέει ο κ.Καλογερής.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ