ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η κρίση του κόστους διαβίωσης πλήττει τις πωλήσεις επιχειρήσεων
Από τους παραγωγούς τροφίμων μέχρι τις αεροπορικές εταιρείες, τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τα πολυτελή σπίτια, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αντίκτυπος γίνεται ολοένα και μεγαλύτερος.
Η υπαναχώρηση των καταναλωτών παγκοσμίως από τις εκρηκτικές δαπάνες της περιόδου της πανδημίας αρχίζει να πλήττει τις κορυφαίες αλλά και τις λιγότερο γνωστές εταιρείες.
Από τους παραγωγούς τροφίμων μέχρι τις αεροπορικές εταιρείες, τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τα πολυτελή σπίτια, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αντίκτυπος γίνεται ολοένα και μεγαλύτερος. Είτε πρόκειται για αγοραστές ειδών παντοπωλείου από τις ΗΠΑ που αποσύρθηκαν μετά από μια περίοδο υψηλού πληθωρισμού είτε για πλούσιους Κινέζους πελάτες που συγκρατούν τις δαπάνες τους, τα αποτελέσματα γίνονται αισθητό στον χώρο των επιχειρήσεων.
Η Nestle, η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, μείωσε τις προοπτικές για τα έσοδά της για το τρέχον έτος, ενώ η Unilever ανακοίνωσε πωλήσεις κατώτερες των προσδοκιών και η Stellantis είδε τα κέρδη τους να καταρρέουν. Μια μέρα πριν, η αμερικανική εταιρεία κατασκευής συσκευών Whirlpool υποβάθμισε τις προβλέψεις για τα κέρδη της, ενώ μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ προειδοποίησαν ότι οι μειωμένοι ναύλοι επιβαρύνουν τις πωλήσεις και τα κέρδη.
«Υπάρχει συμπεριφορά αναζήτησης αξίας μεταξύ των καταναλωτών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle, Mark Schneider. «Βλέπουμε συνεχιζόμενη πίεση και νομίζω ότι αυτό είναι σύμφωνο με όσα αναφέρουν κάποιες άλλες εταιρείες στον τομέα των καταναλωτικών αγαθών».
Η κρίση του κόστους διαβίωσης έχει επηρεάσει τους αγοραστές που στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα. Περίπου το 80% των αγοραστών στις ΗΠΑ μειώνουν τις δαπάνες για παντοπωλεία, σύμφωνα με μια πρόσφατη δημοσκόπηση 1.000 ατόμων από την Savings.com, έναν ιστότοπο που προσφέρει κουπόνια.
Η Stellantis είναι πιθανό να κάνει «σταδιακές προσαρμογές τιμών», ειδικά καθώς εισάγει νέα προϊόντα. Η Ford Motor και η Tesla ανάρτησαν επίσης απογοητευτικά αποτελέσματα αυτήν την εβδομάδα, ενώ η Porsche προειδοποίησε για εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι μεταφορείς δεμάτων όπως η UPS και η FedEx αντιμετωπίζουν χαμηλούς όγκους στα δίκτυα παράδοσης μετά την έκρηξη δαπανών στη διάρκεια του Covid. Αλλά αυτό που βλέπουν αυτές οι εταιρείες τώρα δεν είναι ότι οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερα, αλλά φθηνότερα.
Στα εστιατόρια, η μειωμένη κίνηση ώθησε τις αλυσίδες να ξεκινήσουν συμφωνίες για να τονώσουν τη ζήτηση και να καταπολεμήσουν την αντίληψη ότι το γρήγορο φαγητό έχει γίνει πολύ ακριβό. Η Chipotle ανακοίνωσε ότι οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 8% το τελευταίο τρίμηνο.
Προκλήσεις για τους καταναλωτές
«Στις ΗΠΑ, υπάρχει ξεκάθαρα ένας καταναλωτής που αντιμετωπίζει περισσότερες προκλήσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της PepsiCo, Ramon Laguarta.
Τα ταξίδια «εκδίκησης» είναι επίσης σε ύφεση. Οι μετοχές της Ryanair σημείωσαν τη μεγαλύτερη βουτιά από τις πρώτες μέρες της πανδημίας, αφού είπε ότι οι ναύλοι θα είναι χαμηλότεροι την καλοκαιρινή περίοδο ταξιδιού, καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο συγκρατημένοι. Η United Airlines ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι τα κέρδη του τρίτου τριμήνου θα είναι κατώτερα των προσδοκιών της Wall Street καθώς οι αερομεταφορείς μειώνουν τις τιμές των εισιτηρίων.
Οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ που εστιάζουν στο εσωτερικό έχουν στραφεί σε μεγάλες εκπτώσεις για να κρατήσουν τα αεροπλάνα γεμάτα, αφού ο κλάδος υπερβολικά τα δρομολόγια ενόψει μιας καλοκαιρινής περιόδου ρεκόρ ταξιδιών. Αυτό επηρεάζει τις προσδοκίες πωλήσεων και κερδών του κλάδου.
Δυσπραγία στον κλάδο πολυτελών ειδών
Η LVMH, της οποίας τα πολυτελή εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν Louis Vuitton και Christian Dior, ανακοίνωσε απογοητευτικά αποτελέσματα εν μέρει λόγω της Κίνας, όπου οι πλούσιοι έχουν περιορίσει τα ανοίγματα στα είδη πολυτελείας.
Άλλοι όμιλοι ειδών πολυτελείας, από τη γερμανική Hugo Boss έως τη βρετανική Burberry, κατηγόρησαν επίσης τους Κινέζους καταναλωτές για ασθενέστερες πωλήσεις που τους ώθησαν να υποβαθμίσουν τις προοπτικές για τα κέρδη. Η Burberry έφτασε στο σημείο να εκδιώξει τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Jonathan Akeroyd, και προειδοποίησε για πιθανή απώλεια για το πρώτο εξάμηνο.
«Ολόκληρο το τμήμα πολυτελείας βρίσκεται υπό πίεση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche Oliver Blume, προσθέτοντας ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να μειώσει τις τιμές.
Πηγη: moneyreview.gr