ΚΡΗΤΗ
Οι θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης Ηρακλείου για την κυκλοφοριακή μελέτη
Η τοποθέτηση του Δημήτρη Βρύσαλη στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου
Τις θέσεις της "Λαϊκής Συσπείρωσης" για την κυκλοφοριακή μελέτη στο κέντρο του Ηρακλείου παρουσίασε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου το βράδυ της Δευτέρας ο Δημήτρης Βρύσαλης. Στη σχετική ανακοίνωση της παράταξης επισημαίνονται τα εξής:
"Τα αδιέξοδα που προκύπτουν στην κυκλοφοριακή μελέτη για το κέντρο του Ηρακλείου, δείχνουν τα αδιέξοδα της πολιτικής, αλλά και τις ευθύνες, ΟΛΩΝ των κυβερνήσεων και των δημοτικών αρχών, όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Οι πολιτικές δυνάμεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ που στελέχωσαν τις δημοτικές αρχές του Ηρακλείου εδώ και πάνω από τριάντα χρόνια, με μόνο στόχο να διευκολύνουν την τουριστική, επιχειρηματική κίνηση στο κέντρο, χωρίς κανένα σχέδιο οργάνωσης της καθημερινής, κοινωνικής ζωής και της κυκλοφορίας εργαζομένων, κατοίκων και επισκεπτών, δημιούργησαν τετελεσμένα με αποσπασματικές πεζοδρομήσεις, ενώ έρχονται εκ των υστέρων να κάνουν «διάλογο» για να αντιμετωπίσουν τα αδιέξοδα που οι ίδιοι δημιούργησαν!
Οι παρατάξεις της πολύχρωμης δήθεν «αντιπολίτευσης» -που έχουν κορμό περίπου τις ίδιες πολιτικές δυνάμεις με τη δημοτική αρχή- ανακαλύπτουν πως για το χάος φταίει μόνο η σημερινή δημοτική αρχή, επειδή καθυστέρησαν τα έργα πεζοδρομήσεων των τελευταίων χρόνων!
Κανείς τους όμως δεν λέει λέξη:
- Για το ότι το εντός τειχών Ηράκλειο έχει ακόμα το πολεοδομικό σχέδιο του 1926.
- Για το ότι υπάρχουν ελάχιστες δωρεάν δημοτικές θέσεις στάθμευσης, που η έλλειψή τους καλύφθηκε από ιδιωτικές επιχειρήσεις parking (αν και πάλι δεν φτάνουν).
- Για το ότι ξέχασαν -λόγω έλλειψης πολιτικής βούλησης και χρηματοδότησης- τα σχέδια μεταφοράς ΟΛΩΝ των δημοσίων υπηρεσιών του κέντρου στο «Ανατολικό και Δυτικό Πολεοδομικό κέντρο», που ακόμα τώρα διατηρούν, χτίζουν ή ενοικιάζουν κτίρια μέσα στο κέντρο.
- Για το ότι εγκατέλειψαν την ανέγερση υπόγειου γκαράζ στη Λεωφόρο Δημοκρατίας (μελέτη Τομπάζη) που είχε εγκριθεί στο δημοτικό συμβούλιο και θα κάλυπτε τη στάθμευση πούλμαν των επισκεπτών του Μουσείου.
- Για το ότι δεν υπάρχει καμία διευκόλυνση της ζωής και των μετακινήσεων των μόνιμων κατοίκων του κέντρου, που αναγκάζονται να μετακομίσουν -όσοι μπορούν- με κίνδυνο να ερημώσει το κέντρο.
- Για την εκτίναξη στα ύψη της αξίας και των τιμών της ιδιοκτησίας της γης στο κέντρο, που κάνουν πανάκριβο κάθε σχέδιο απαλλοτριώσεων, ή ακόμα και διανοίξεων, που διώχνουν τα λαϊκά στρώματα από το κέντρο και διευκολύνουν την εγκατάσταση μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.
Αυτά τα αδιέξοδα που δημιούργησαν, δεν είναι ένα απλό τεχνικό πρόβλημα και καμιά κυκλοφοριακή μελέτη -που σύντομα θα αποδειχτεί ανεφάρμοστη- δεν μπορεί να δώσει λύσεις με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες. Επιβάλλεται αλλαγή πολιτικής αντίληψης, αλλαγή των δυνάμεων που ελέγχουν την εξουσία τοπικά στο δήμο και κεντρικά στην κυβέρνηση.
Οι αντιλήψεις και η πρακτική της σημερινής δημοτικής αρχής και της δήθεν «αντιπολίτευσης» στο δήμο, είναι πολύ μακριά από τις ανάγκες των δημοτών. Προφανώς χρειάζεται να γίνουν πεζοδρομήσεις αλλά μέσα σε ένα γενικότερο σχέδιο παρεμβάσεων, για τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων, για φτηνές μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς, με συχνά δρομολόγια προς το κέντρο αλλά και περιφερειακά, σχεδιασμού χώρων στάθμευσης, σύνδεσης της ζωής του κέντρου με την υπόλοιπη πόλη εκτός κέντρου.
Οι επαγγελματίες και εργαζόμενοι του κέντρου δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από τέτοιες «αναπλάσεις». Αν και πρόσκαιρα φαίνεται να αναβαθμίζονται τα μαγαζιά τους, να αυξάνεται η τουριστική κίνηση, ο ανταγωνισμός με τους μεγάλους εμπορικούς ομίλους στην λογική του open mall, θα δυσχεραίνει την κατάσταση. Πρόσθετα προβλήματα στους εργαζόμενους δημιουργούν οι σχεδιασμοί για ειδικό καθεστώς με ανοιχτά καταστήματα Κυριακές και αργίες, το διευρυμένο ωράριο, η ευέλικτη εργασία, που έχουν νομοθετηθεί με τον κατάπτυστο νόμο Χατζηδάκη.
Η Λαϊκή Συσπείρωση θα βρίσκεται στο πλευρό των δημοτών που αντιμετωπίζουν δυσκολία πρόσβασης στο κέντρο, των μόνιμων κατοίκων του κέντρου, των μικρών αυτοαπασχολούμενων εμπόρων, των οδηγών ταξί και των εργαζομένων σε υπηρεσίες και καταστήματα του κέντρου που δικαίως αγανακτούν".
Διαβάστε επίσης:
"Ναι" στην κυκλοφοριακή μελέτη, "όχι" στην πεζοδρόμηση της Ιδομενέως
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο