ΚΡΗΤΗ
Ο προϊστάμενος του μηχανολογικού απαντά για την λειτουργία του
Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Μεταφορών & Επικ/νιων ΠΕ Ηρακλείου απαντάει στις επισημάνσεις των αναγνωστών του Cretalive
Απάντηση στις επισημάνσεις αναγνωστών του Cretalive, σχετικά με την λειτουργία του Μηχανολογικού δίνει ο κ. Γ. Ρομπογιαννάκης, Προϊστάμενος της Δ/νσης Μεταφορών & Επικ/νιων ΠΕ Ηρακλείου.
Αναλυτικά αναφέρει:
Αγαπητό CRETALIVE,
διάβασα δυο δημοσιεύματα συμπολιτών μας σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη λειτουργία της Δ/νσης Μεταφορών & Επικ/νιων Π.Ε Ηρακλείου.
Ως Προϊστάμενος της υπηρεσίας οφείλω να παρέμβω προκειμένου να αναδειχθούν πράγματα που έχουν γίνει στην υπηρεσία από το 2014 μέχρι σήμερα και τα οποία ίσως είναι άγνωστα στους πολίτες του Ηρακλείου και γενικότερα της Κρήτης. Ευχαριστώ τους πολίτες που αναδεικνύουν με όποιο τρόπο θεωρούν σωστό τα «κακώς κείμενα» της υπηρεσίας, γιατί με αυτό τον τρόπο μπορούμε να βελτιωθούμε, αλλά καλό είναι να αναδεικνύονται και τα «καλώς κείμενα».
Το 2014 με πρωτοβουλία του Εκτελεστικού Γραμματέα της Περιφέρειας Κρήτης και τη στήριξη του κ. Περιφερειάρχη, ξεκίνησε η ψηφιοποίηση των φυσικών αρχείων της υπηρεσίας. Πρωτεργάτες για το εγχείρημα αυτό, ο Εκτελεστικός Γραμματέας, ο νυν προϊστάμενος του τμήματος Αδειών Οδήγησης, οι πρώην Προϊστάμενοι της υπηρεσίας και των τμημάτων καθώς και στελέχη-υπάλληλοι που πίστεψαν ότι κάτι πρέπει να αλλάξει «στο βασίλειο της Δανιμαρκίας».
Σήμερα έχουν ψηφιοποιηθεί, δηλαδή έχουν μετατραπεί σε ηλεκτρονικά αρχεία, 298.656 φάκελοι του τμήματος Αδειών Οδήγησης (διπλώματα) και καθημερινά ψηφιοποιούνται 60-80 νέοι φάκελοι που δημιουργούνται κατά την καθημερινή κίνηση αφού ακόμα οι πολίτες, στην πλειοψηφία τους, υποβάλλουν τα όποια δικαιολογητικά σε έγχαρτη μορφή.
Δηλαδή το φυσικό αρχείο του τμήματος Αδειών Οδήγησης έχει εξαλειφθεί και πλέον υπάρχει μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
Από το 2020 έχουν ψηφιοποιηθεί 285.000 περίπου φάκελοι οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και ταυτόχρονα καθημερινά ψηφιοποιούνται οι φάκελοι με τα δικαιολογητικά που κατατίθενται στην υπηρεσία για διάφορες διαδικασίες. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Κρήτης κατά την πρόσφατη επίσκεψη στην υπηρεσία μας του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Πιερρακάκη, το χαρτί που έχει ψηφιοποιηθεί αν το βάζαμε σε σειρά θα τύλιγε 12 φορές την Κρήτη από ανατολή μέχρι δύση.
Συνέπεια της ψηφιοποίησης των αρχείων της υπηρεσίας είναι η μείωση του χρόνου αναμονής του πολίτη στην υπηρεσία για την διεκπεραίωση υπόθεσης του, αφού δεν αναζητείται πλέον ο φυσικός φάκελος από το αρχείο αλλά ο υπάλληλος βλέπει τον ηλεκτρονικό φάκελο στον υπολογιστή του. Στο σημείο αυτό πρέπει να πω ότι όλο το έργο της ψηφιοποίησης είναι αποτέλεσμα της εργασίας που προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν οι εργαζόμενοι με κοινωφελή προγράμματα του ΟΑΕΔ κυρίως από το 2018 και μετά. Από το 2019 (π.κ δηλαδή προ κορωνοϊού) η Περιφέρεια Κρήτης και η υπηρεσία μας σε συνεργασία με το Ι.Τ.Ε είχε ήδη ξεκινήσει τις εργασίες για τη δημιουργία εφαρμογής προκειμένου οι πολίτες να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αιτήματα που αφορούν την αντικατάσταση και ανανέωση άδειας οδήγησης.
Για το λόγο αυτό και οι υπηρεσίες Μεταφορών της Κρήτης ήταν από τις πρώτες που εφάρμοσαν πιλοτικά αυτές τις ηλεκτρονικές διαδικασίες.. Σήμερα το Ι.Τ.Ε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σχεδιάσει και έχει θέσει σε εφαρμογή τις παρακάτω διαδικασίες, στις οποίες κάθε πολίτης μπορεί να έχει πρόσβαση είτε από την διαδικτυακή πύλη gov.gr ή από την ιστοσελίδα της Περιφέρειας Κρήτης ή της Γενικής Δ/νσης Μεταφορών & Επικ/νιων της Π.Κ Αντικατάσταση Άδειας Οδήγησης Αντίγραφο Άδειας Οδήγησης λόγω φθοράς Αντίγραφο Άδειας Οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής Ανανέωση Άδειας Οδήγησης Αντικατάσταση Άδειας Κυκλοφορίας λόγω Απώλειας/φθοράς/κλοπής Σχετικά με το σχόλιο του ή της συμπολίτη Κ.Λ οφείλω να παρατηρήσω ότι το Τμήμα Γραμματείας της υπηρεσίας, ουδέποτε έχει αρνηθεί να δώσει στον πολίτη αριθμό πρωτοκόλλου σε αίτηση που υπέβαλλε στην υπηρεσία.
Αντίθετα μετά την πλήρη εφαρμογή των Συστημάτων Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ΣΗΔΕ), μεταξύ των οποίων και το Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο, ακόμη και αν το αίτημα υποβάλλεται με email και ο αποστολέας διαπιστώνεται με την ψηφιακή υπογραφή του, η υπηρεσία στέλνει απάντηση για τον αριθμό πρωτοκόλλου που έλαβε το αίτημα του. Η μόνη περίπτωση που μπορεί να μην έχει δοθεί αυθημερόν αριθμός πρωτοκόλλου στον πολίτη είναι η αδυναμία πρωτοκόλλησης λόγω προβλήματος στο σύστημα.
Όσον αφορά τον τρόπο που οι υπάλληλοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους προς τους πολίτες και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούν, είμαι στη διάθεση του ή της Κ.Λ να μου εκφράσει όποιο παράπονο έχει για την εξυπηρέτηση του/της. Αναγνωρίζω ότι μέχρι τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών που παρέχονται από τη Δ/νση Μεταφορών θα υπάρχουν προβλήματα, τα οποία άλλες φορές σύντομα ή καθυστερημένα ομολογώ, τα αντιμετωπίζουμε.
Να είστε σίγουροι όμως, ότι τα στελέχη της υπηρεσίας, είτε είναι μόνιμοι υπάλληλοι ή με οποιαδήποτε σύμβαση, καταβάλλουν καθημερινά αξιοσημείωτες προσπάθειες για τη βελτίωση παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Καταλήγοντας θέλω να πω ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικ/νιων της χώρας, ξεκίνησε από ΕΔΩ, συνεχίζεται και θα ολοκληρωθεί από ΕΔΩ με την πλήρη και αποκλειστική ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων των πολιτών, ώστε ο πολίτης από τον υπολογιστή του να υποβάλλει κάθε αίτημα του. Το οφείλουμε στις επόμενες γενιές.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,
Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Μεταφορών & Επικ/νιων ΠΕ Ηρακλείου,Γιώργος Ρομπογιαννάκης
Δείτε επίσης
"Δεν θα τάζουμε μόνο Φανουρόπιτα, αλλά λαμπάδες σε όλους τους Αγίους"
Τελικά, είναι "εδώ" ο ψηφιακός μετασχηματισμός;
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη