ΚΡΗΤΗ
Ο δρόμος της Μεσαράς "παράδειγμα προς αποφυγή" - "Όχι" σε νότια παράκαμψη του ΒΟΑΚ
Ο Γιάννης Καρνέσης, εξηγεί γιατί δεν μπορεί να ανακοινωθεί ακόμα ημερομηνία παράδοσης του δρόμου της Μεσαράς - Τι λέει για όσα αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο σχετικά με τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ
"Θα επανέλθουμε, αφού εξετάσουμε τις προτάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου" δηλώνει ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Γιάννης Καρνέσης, αναφορικά με τα όσα συζητήθηκαν στην συνεδρίαση της Τρίτης και το αίτημα των τοπικών φορέων
για τροποποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΒΟΑΚ σχετικά με τις παρακάμψεις των πόλεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ Ηρακλείου, ο κ. Καρνέσης υπογράμμισε ότι το κυρίαρχο ζήτημα είναι η παράκαμψη του Ηρακλείου, επισημαίνοντας πάντως πως η πρόταση για "περιφερειακό άξονα που θα παρακάμπτει τόσο νότια το Ηράκλειο, δεν έχει έρεισμα από πλευράς βιωσιμότητας"
"Πέραν της κατασκευής υπάρχει θέμα χρηματοδότησης και βιωσιμότητας ενός περιφερειακού άξονα μεγάλου κόστους" ανέφερε, τονίζοντας ότι είναι εκτός δυνατότητας του Υπουργείου και εκτός της φιλοσοφίας του διαγωνισμού που αφορά στην σύμβαση παραχώρησης από Κίσσαμο μέχρι Χερσόνησο.
Σύμφωνα με τον κ. Καρνέση, ο κόμβος προς ΠΑΓΝΗ είναι δεδομένος και ενσωματώνεται στην όλη παράκαμψη Ηρακλείου, ωστόσο η έξοδος Φοινικιάς είναι θέμα που απασχολεί και θα εξεταστεί.
Σχετικά με το σύστημα διοδίων, ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιών του Υπουργείου Υποδομών είπε ότι είναι ένα θέμα που θα ξεκαθαριστεί το επόμενο διάστημα υπογραμμίζοντας ότι το Υπουργείοεξετάζει την δυνατότητα να μην υπάρχουν διόδια στα αμιγώς αστικά τμήματα των παρακάμψεων, που εξυπηρετούν αποκλειστικά τις μετακινήσεις μέσα σε μια πόλη. "Σε κάθε περίπτωση θα είναι ηλεκτρονικά και αναλογικά ώστε να χρεώνεται αποκλειστικά η διαδρομή που διανύεται μέσω του ΒΟΑΚ" τόνισε.
"Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ημερομηνία, καθώς αναμένεται απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με σχέδιο σύμβασης που έχει κατατεθεί για την αποκατάσταση αστοχιών. Δεν θέλω να προβλέψω ημερομηνία γιατί δεν μπορώ να προβλέψω δικαστική απόφαση"
Ο ίδιος μίλησε για "δρόμο παράδειγμα προς αποφυγή", όταν ρωτήθηκε αν οι εργασίες που είναι σε εξέλιξη είναι ικανές να αποτρέψουν εμφάνιση προβλημάτων στο μέλλον.
Όπως τόνισε, η διαβούλευση που προηγήθηκε της κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού άξονα, "αντί να είναι διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, εξελίχθηκε με καθαρά τοπικιστικά συμφέροντα", γεγονός που θα πρέπει να προβληματίσει την Πολιτεία γενικότερα.
"Χωροθετήθηκε με ιδιοτελή και τοπικιστικά κριτήρια" ανέφερε χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα - όπως είπε- να έχουμε ένα δρόμο σε δυσμενές γεωτεχνικό περιβάλλον, με πολύ μεγάλη υδροφορία, που θα δημιουργεί πάντα προβλήματα!
"Πιστεύουμε αυτή τη φορά ότι θα είμαστε καλύτερα αλλά χωρίς να μπορούμε να προβλέψουμε γεγονότα ανώτερης βίας" εκτίμησε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Υποδομών, αναφέροντας παράλληλα ότι τα προβλήματα δεν θα εξαφανιστούν, "η προσπάθεια γίνεται για να ελαχιστοποιηθούν!
για τροποποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΒΟΑΚ σχετικά με τις παρακάμψεις των πόλεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ Ηρακλείου, ο κ. Καρνέσης υπογράμμισε ότι το κυρίαρχο ζήτημα είναι η παράκαμψη του Ηρακλείου, επισημαίνοντας πάντως πως η πρόταση για "περιφερειακό άξονα που θα παρακάμπτει τόσο νότια το Ηράκλειο, δεν έχει έρεισμα από πλευράς βιωσιμότητας"
"Πέραν της κατασκευής υπάρχει θέμα χρηματοδότησης και βιωσιμότητας ενός περιφερειακού άξονα μεγάλου κόστους" ανέφερε, τονίζοντας ότι είναι εκτός δυνατότητας του Υπουργείου και εκτός της φιλοσοφίας του διαγωνισμού που αφορά στην σύμβαση παραχώρησης από Κίσσαμο μέχρι Χερσόνησο.
Σύμφωνα με τον κ. Καρνέση, ο κόμβος προς ΠΑΓΝΗ είναι δεδομένος και ενσωματώνεται στην όλη παράκαμψη Ηρακλείου, ωστόσο η έξοδος Φοινικιάς είναι θέμα που απασχολεί και θα εξεταστεί.
Σχετικά με το σύστημα διοδίων, ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιών του Υπουργείου Υποδομών είπε ότι είναι ένα θέμα που θα ξεκαθαριστεί το επόμενο διάστημα υπογραμμίζοντας ότι το Υπουργείοεξετάζει την δυνατότητα να μην υπάρχουν διόδια στα αμιγώς αστικά τμήματα των παρακάμψεων, που εξυπηρετούν αποκλειστικά τις μετακινήσεις μέσα σε μια πόλη. "Σε κάθε περίπτωση θα είναι ηλεκτρονικά και αναλογικά ώστε να χρεώνεται αποκλειστικά η διαδρομή που διανύεται μέσω του ΒΟΑΚ" τόνισε.
Όσο για το πότε θα ξεκινήσει το έργο, εκτίμησε ότι "ανάλογα με την πορεία του διαγωνισμού είναι εφικτό στα τέλη του 23 να έχει ξεκινήσει η περίοδος παραχώρησης". Μίλησε για "φιλόδοξο στόχο", επισημαίνοντας πως "υπό προϋποθέσεις" θα μπορούσε να επιτευχθεί!
Ηράκλειο - Μεσαρά: "Δρόμος παράδειγμα προς αποφυγή"
"Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ημερομηνία, καθώς αναμένεται απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με σχέδιο σύμβασης που έχει κατατεθεί για την αποκατάσταση αστοχιών. Δεν θέλω να προβλέψω ημερομηνία γιατί δεν μπορώ να προβλέψω δικαστική απόφαση"
Ο ίδιος μίλησε για "δρόμο παράδειγμα προς αποφυγή", όταν ρωτήθηκε αν οι εργασίες που είναι σε εξέλιξη είναι ικανές να αποτρέψουν εμφάνιση προβλημάτων στο μέλλον.
Όπως τόνισε, η διαβούλευση που προηγήθηκε της κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού άξονα, "αντί να είναι διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, εξελίχθηκε με καθαρά τοπικιστικά συμφέροντα", γεγονός που θα πρέπει να προβληματίσει την Πολιτεία γενικότερα.
"Χωροθετήθηκε με ιδιοτελή και τοπικιστικά κριτήρια" ανέφερε χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα - όπως είπε- να έχουμε ένα δρόμο σε δυσμενές γεωτεχνικό περιβάλλον, με πολύ μεγάλη υδροφορία, που θα δημιουργεί πάντα προβλήματα!
"Πιστεύουμε αυτή τη φορά ότι θα είμαστε καλύτερα αλλά χωρίς να μπορούμε να προβλέψουμε γεγονότα ανώτερης βίας" εκτίμησε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Υποδομών, αναφέροντας παράλληλα ότι τα προβλήματα δεν θα εξαφανιστούν, "η προσπάθεια γίνεται για να ελαχιστοποιηθούν!
Δείτε επίσης
Ηχηρό "όχι" από το Περιφερειακό Συμβούλιο για το ΒΟΑΚ και επιστροφή των μελετών στο Υπουργείο
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη