Νίκος Ηγουμενιδης από τον ΟΛΗ: Η Κυβέρνηση δίνει σκόπιμα έμφαση στα λιμάνια «αφετηρίας» και όχι «διέλευσης» για την κρουαζιέρα

Χαιρετισμός στα εγκαίνια του Τερματικού Σταθμού Κρουαζιέρας στον ΟΛ

Ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ και συντονιστής της ΕΠΕΚΕ Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ παρέστη σήμερα στα εγκαίνια του νέου τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου. Ακολουθεί ο χαιρετισμός που εκφώνησε σχετικά με τη σημασία που αποδίδεται πλέον στα «λιμάνια εκκίνησης» και όχι «διέλευσης» στον τομέα της κρουαζιέρας, όσο και για τον κομβικό ρόλο του ΟΛΗ στην οικονομία και στον τουρισμό του Νομού. 

    Κυρίες και κύριοι,

Ο χώρος της κρουαζιέρας είναι ένας από τους πολλούς κρίκους που συνδέονται με τους βασικούς στρατηγικούς άξονες της εθνικής τουριστικής μας πολιτικής.

-Πρώτον, η κρουαζιέρα συνδέεται και οφείλει να συνδέεται με την  άσκηση και εμβάθυνση των πολιτικών άμβλυνσης της εποχικότητας ή αλλιώς με τον τουρισμό 365 μέρες τον χρόνο.

-Δεύτερον, η κρουαζιέρα μπορεί και οφείλει να συνδέεται με τις παραγωγικές δραστηριότητες και δυνατότητες του τόπου που έχουν σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα. Εκτός από τη διασύνδεση με τις ιδιαίτερες αγροτο-διατροφικές δυνάμεις μας, σημασία έχει και η δυνατότητα διασύνδεσης με τον θεματικό τουρισμό.

-Τρίτον, η κρουαζιέρα μπορεί και οφείλει να συνδέεται με την δημιουργία συνθηκών βιώσιμης, ισόρροπης και κοινωνικά δίκαιης τουριστικής ανάπτυξης, με σεβασμό στο περιβάλλον, την πολιτισμική κληρονομιά και τις ιδιαιτερότητες των τοπικών κοινωνιών.

Κυρίες και κύριοι,

Η εμφανής απουσία τουριστικής πολιτικής και σχεδίου όλα τα προηγούμενα χρόνια είχε ως αποτέλεσμα τα ελληνικά λιμάνια να αποτελούν κυρίως «λιμάνια διέλευσης» και όχι «λιμάνια εκκίνησης» (home ports) με αποτέλεσμα οι δαπάνες των επιβατών αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας που πραγματοποιούνται στη χώρα να είναι χαμηλές.

Ενδεικτικό όσων προηγήθηκαν είναι ότι στο Υπουργείο Ναυτιλίας δεν υπήρχε καταγεγραμμένος ο αριθμός των μικρών, των μεσαίων και των μεγάλων λιμανιών, των όρμων, των αγκυροβολίων της χώρας.

Στον αντίποδα, εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο η Κυβέρνηση με κοινή απόφαση των δύο Υπουργείων – Ναυτιλίας και Τουρισμού – έχει συστήσει ένα θεσμικό εργαλείο, την Εθνική Συντονιστική Επιτροπής Κρουαζιέρας.

Σε αυτό το θεσμικό μηχανισμό συμμετέχουν 28 φορείς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα από το χώρο της κρουαζιέρας και με καλά αποτελέσματα μέχρι σήμερα.

Είναι και αυτό ένα σαφές και χειροπιαστό μήνυμα χάραξης και εφαρμογής κοινού και ενιαίου στρατηγικού σχεδίου για την κρουαζιέρα.

Η σημερινή ασκούμενη πολιτική δίνει έμφαση στα λεγόμενα «λιμάνια εκκίνησης».

Σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, η μέση δαπάνη για τους επιβάτες είναι της τάξης των 300 ευρώ ανά επιβάτη στα λιμάνια εκκίνησης, έναντι περίπου 20 ευρώ στα λιμάνια διέλευσης.

Επιπλέον, είναι γνωστό ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας χρησιμοποιούν τα λιμάνια εκκίνησης ως βάσεις από όπου προμηθεύονται καύσιμα, τρόφιμα και λοιπό εξοπλισμό, ενώ πραγματοποιούν και μεγάλο μέρος των επισκευών τους.

Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να δούμε και τη νέα κατασκευή υποδοχής των επισκεπτών που εγκαινιάζουμε σήμερα στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου, έκτασης 1.150 τετραγωνικών, και με την οποία το λιμάνι του Ηρακλείου δεν περιορίζεται σε ενδιάμεσο σταθμό, αλλά αναβαθμίζεται σε σημείο εκκίνησης και τερματισμού της κρουαζιέρας.

Η σημερινή διοίκηση του ΟΛΗ κατάφερε μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα και με μια έξυπνη, και όχι κοστοβόρα κίνηση, να κάνει ένα πρώτο σημαντικό βήμα.

Η στρατηγική αναβάθμιση του λιμανιού από τον ΟΛΗ σημαίνει έσοδα για την τοπική οικονομία, αλλά και ότι το Λιμάνι του Ηρακλείου θα είναι πρωταγωνιστής σε μια άλλη πορεία, αλλά και σε μια άλλη ποιότητα που αφορά τον τουρισμό και την οικονομία του Νομού και της χώρας.

     Σας ευχαριστώ.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ