Με...«happy end» τελειώνει το σίριαλ του δρόμου της Μεσαράς!

Συμβασιοποιείται το έργο με το οποίο ολοκληρώνεται ο δρόμος που έχει στοιχειώσει...


Με…”happy end” δείχνει να τελειώνει αύριο, μετά από δυο χρόνια, το σίριαλ του δρόμου της Μεσαράς μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού για την εργολαβία- σκούπα το Δεκέμβριο του 2014!Αύριο, εκτός απροόπτου, θα υπογραφεί η σύμβαση με την κοινοπραξία που τελικά πήρε το έργο για να τελειώσει ένας δρόμος που στην ουσία είναι…μεταπολεμικό όραμα για την Κρήτη!

«Είμαστε πανέτοιμοι να υπογράψουμε, μπορούσε να γίνει και την Τρίτη (σσ για σήμερα δηλαδή) αλλά είπαμε να προετοιμαστούμε καλύτερα, να υπογράψουμε την Τετάρτη και ταυτόχρονα να  κάνουμε και μια ευρύτερη παρουσίαση των έργων» λέει ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμούς ανάπτυξης Κρήτης κ.Φώτης Καζάσης.

Μάλιστα όπως είπε σε συνεννόηση με τον κ.Αγαπάκη έχει ειδοποιηθεί η εταιρεία και θα κληθεί για τις υπογραφές εκτός…εάν…έρθει ο υπουργός.

«Κοιτάξτε επειδή υπήρχε μια πληροφορία ότι ο κ.Σπίρτζης μπορεί να ερχόταν στο Ηράκλειο για την εθνική επέτειο. Εάν τυχόν έρθει και μπορεί να είναι παρών ο υπουργός στην υπογραφή της σύμβασης αυτού του μεγάλου έργου δεν χάλασε ο κόσμος να το παρατείνουμε για μια μέρα» ανέφερε ο κ.Καζάσης.

«Είναι ένα έργο που θα αλλάξει πολλά στην περιοχή» τόνισε ο διευθυνων σύμβουλος.

Η εργολαβία  που θα γίνει. προβλέπει: 

- Tην κατασκευή της γέφυρας Πανασσού συνολικού μήκους 220 μέτρων. 

 - Τον κόμβο Πανασσού- Γέργερης. 

 - Tην ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας (σήμερα έχει τελειώσει το τούνελ αλλά δεν υπάρχει έξοδος).

 - Tην αποκατάσταση των πρανών στο Β-14 και όπου αλλού υπάρχει κατολίσθηση. 

- Tην κατασκευή όλων των έργων που έχουν απομείνει. 

Το δεύτερο κομμάτι , θυμίζουμε, προς τη Μεσαρά, Απομαρμάς - Αγιοι Δέκα, σύνολο 8 χιλιομέτρων, είναι έτοιμο.

 

Η κοινοπραξία

Το έργο προϋπολογισμού 47 εκατομμυρίων ευρώ ανατίθεται τελικά στο δεύτερο μειοδότη του διαγωνισμού,  την Κοινοπραξία «ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και ποσό προσφοράς 30.346.857,13 €. Και ανατέθηκε αφού πέρασε από σαράντα κύματα.

Το έργο βγήκε στον αέρα το Δεκέμβριο του 2014 και  “χτυπήθηκε” από 13 μεγάλες εταιρείες .Η κατασκευαστική εταιρεία “Κλέαρχος Ρούτσης”, που τουλάχιστον στην Κρήτη πρώτη φορά ζητούσε κι έπαιρνε μεγάλο έργο έδωσε έκπτωση 35,82% και ακολούθησε με μικρή διαφορά η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ Κρήτης- ΕΡΕΤΒΟ- ΕΚΤΕΡ με 35,45% (η ίδια που κάνει το έργο του δρόμου Γούρνες- Χερσόνησος). 

Τρίτη μειοψηφούσα ήταν η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 33,64% (κάνει τη σήραγγα στον Αποσελέμη) και τέταρτη η J&P ABAΞ που είχε την προηγούμενη εργολαβία του δρόμου της Μεσαράς. Κι ενώ αναμενόταν να κληθεί ο εργολάβος να υπογράψει με την υπηρεσία τη σύμβαση-ταυτόχρονα είχε προχωρήσει και ο διαγωνισμός για το Πάνορμο- Εξάντης το οποίο πήρε η εταιρεία του κ. Πετρή- ξαφνικά βρέθηκε σε απόλυτη εμπλοκή με τον Ρουτση και ξέσπασε πόλεμος μεταξύ τους. 

Οι δύο ανάδοχοι αλληλοκαταγγέλθηκαν για τα πιστοποιητικά τους (πτυχία, φορολογική ενημερότητα κ.ά). Ο Κλέαρχος Ρούτσης που έχει εμπλακεί σε διάφορα έργα κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά και ποτέ στην Κρήτη, φέρεται ότι ανανέωσε το εργοληπτικό πτυχίο μίας εκ των τεχνικών εταιρειών που διατηρεί (Κλέαρχος Γ. Ρούτσης Α.Ε.) με πλαστή φορολογική ενημερότητα, με συνέπεια να τίθεται εν κινδύνω η ολοκλήρωση έργων που έχει αναλάβει. 

 Το υπουργείο Υποδομών μέσα απο πολλές καθυστερήσεις και γραφειοκρατικές αβελτηρίες ζήτησε την άποψη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που κατέληξε ότι πρέπει να δοθεί στο δεύτερο μειοδοτη.

 

Κι ενώ από το Φεβρουάριο ο υπουργός είχε ανακοινώσει τη λύση στις αρχές Ιουνίου είχαμε νέα εμπλοκή. Η εταιρεία “Κλέαρχος Ρούτσης” κατέθεσε προσφυγή κατά της νέας απόφασης! Αυτό πρακτικά σήμαινε νέες καθυστερήσεις με κίνδυνο να χαθεί όλο το 2016 , μπορεί και το 2017.

Η εν λόγω εταιρεία όχι μόνο κατέθεσε αίτηση ανάκλησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο όπου πήγε το έργο για τη συμβασιοποίηση με το νέο ανάδοχο, αλλά κατέθεσε και προσφυγή για την απόφαση του υπουργού να δώσει το έργο στο δεύτερο μειοδότη!

Τελικά στην εταιρεία εστάλη…πολλαπλά μηνύματα τα οποία έπιασαν τόπο καθώς απεσύρθησαν οι προσφυγές και με την ολοκλήρωση του ελέγχου από το ελεγκτικό Συνέδριο, πέρασε ξανά από τη Βουλή τον Οκτώβριο και το έργο είναι έτοιμο να συμβασιοποιηθεί αύριο.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ