ΚΡΗΤΗ

Με εντάσεις πέρασε η νέα κυκλοφοριακή μελέτη για το Ηράκλειο- Όλο το παρασκήνιο

«Όχι» της αντιπολίτευσης στην πεζοδρόμηση της Ιδομενέως

Με εντάσεις πέρασε η νέα κυκλοφοριακή μελέτη για το Ηράκλειο- Όλο το παρασκήνιο

Της Μαρίας Αγαπάκη

 

Τον... τετραγωνισμό του κύκλου επιχείρησε να κάνει η δημοτική Αρχή κατά την τέταρτη συνεδρίαση, όπου συζητήθηκε η νέα κυκλοφοριακή μελέτη του Ηρακλείου, στο δημοτικό συμβούλιο.

Μετά και την έντονη αντίδραση των εμπόρων της Καλοκαιρινού για δημιουργία πιάτσας ταξί στη συμβολή των οδών Καλοκαιρινού και Ίδης, η οποία θα ακύρωνε αυτόματα τα σχέδια ανάπλασης της οδού πάνω στα οποία επένδυσαν οι καταστηματάρχες, πλέον... "νερό στο κρασί" τους έβαλαν οι ιδιοκτήτες των ταξί.

Συγκεκριμένα, οι οδηγοί ταξί έκαναν ένα βήμα πίσω στο εν λόγω αίτημα τους και επανήλθαν στο δημοτικό συμβούλιο με νέα αντιπρόταση για πιάτσα ταξί στην οδό Ψαρομηλίγκων. Μία πρόταση που έγινε δεκτή τόσο από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Γιάννη Αναστασάκη όσο και σχεδόν από το σύνολο των δημοτικών παρατάξεων καθώς παρών ψήφισε η Λαϊκή Συσπείρωση.

«Αυτή τη στιγμή, μετά από πολλές υποχωρήσεις που κάναμε και πολλές προτάσεις που δώσαμε, είμαστε εν μέρει ικανοποιημένοι στις θέσεις που προτάθηκαν και ψηφίζει το δημοτικό συμβούλιο για πιάτσα στην οδό Ψαρομηλίγκων» δήλωσε στο cretalive o ταμίας του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί κ. Γιάννης Φοινίτσης.

Αναλυτικότερα, στην πρόταση που έκανε δεκτή το δημοτικό συμβούλιο προτείνεται ότι η είσοδος των οχημάτων θα γίνεται μέσω των οδών Γιαμαλάκη, Καζαντζάκη και στην προέκταση της, τη Μιχελιδάκη, μέσω της Βουρβάχων και από εκεί αριστερά στην οδό Βλαστού και πάλι αριστερά στην οδό Ψαρομηλίγκων όπου το πρώτο αυτοκίνητο θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Βουρβάχων και Ψαρομηλίγκων με έξοδο από τη Βουρβάχων προς Γιαμαλάκη.

Η πρόταση αυτή πρόκειται να έχει πιλοτική εφαρμογή για 4 μήνες, αναθεώρηση όπου κρίνεται αναγκαίο και ξανά θα εφαρμοστεί πιλοτικά για επιπλέον 4 μήνες οπότε και θα καταλήξει στο δημοτικό συμβούλιο η τελική πρόταση της κυκλοφοριακής μελέτης για το συγκεκριμένο σημείο.

Βέβαια για την έναρξη εφαρμογής της πρότασης πρέπει να γίνει αντιδρόμηση της οδού Ψαρομηλίγκων για είσοδο των οχημάτων είτε από την οδό Βλαστού είτε από την οδό Μουρέλου και διανύοντας μια μικρή πεταλοειδή διαδρομή θα γίνεται έξοδος οχημάτων από την οδό Ψαρομηλίγκων στη συμβολή της οδού Βουρβάχων και τελική έξοδο στην Γιαμαλάκη.

«Θα ήμασταν 100% ικανοποιημένοι εάν εφαρμοζόταν η αρχική κυκλοφοριακή μελέτη» τόνισε ο κ. Φοινίτσης.

Από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Κουράκης, της μείζονος αντιπολίτευσης, τόνισε ότι πρόκειται για «σωστη λυση, θα τη στηριξουμε και ψηφιζουμε αυτη την προταση».

«Ψηφίζουμε ομόφωνα, όμως οι όποιες αναθεωρήσεις πρέπει να γίνουν με πραγματικές μελέτες που δεν είδαμε ποτέ» σημείωσε κατά την εισήγηση του για το επίμαχο ζήτημα ο κ. Πέτρος Ινιωτάκης.

Αιχμές άφησε κατά την εισήγηση της η κ. Βαγγελιώ Σχοιναράκη. Ειδικότερα ανέφερε ότι «Η διαβούλευση πρέπει να γίνεται κατ’ ιδίαν και όχι με συζητήσεις στο "αυτί"».

«Χρειάζεται διαβούλευση και συζήτηση πρόσωπο με πρόσωπο. Επί της ουσίας η κυκλοφοριακή μελέτη έρχεται για πέμπτη φορά στο δημοτικό συμβούλιο και για τέταρτη φορά συζητείται (σ.σ. η μία φορά που δεν έγινε συζήτηση της κυκλοφοριακής μελέτης ήταν την περασμένη Δευτέρα οπότε η σύγκλιση του δημοτικού συμβουλίου αναβλήθηκε λόγω της κακοκαιρίας) στην ημερήσια διάταξη του δημοτικού συμβουλίου. Θα υπερψηφίσω την πρόταση» δήλωσε ο κ. Νίκος Αγγελάκης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου κ. Λευτέρης Πετράκης ευχαρίστησε τις παρατάξεις του Ευριπίδη Κουκιαδάκη καθώς του Πέτρου Ινιωτάκη που ενώ διαφωνούσαν, όπως είπε, «ήρθαν και περπατήσαμε το επίμαχο κομμάτι της Ψαρομηλίγκων και αντιλήφθηκαν την πρόταση μας».

 

Ένταση για την πεζοδρόμηση της Ιδομενέως

Μικρής έντασης επεισόδιο σημειώθηκε ανάμεσα στους δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης και καταστηματάρχες της οδού Ιδομενέως όταν αντιλήφθηκαν ότι ξαφνικά σήμερα, ημέρα της ψηφοφορίας, η συγκεκριμένη οδός βγαίνει εκτός πλάνου σε σχέση με την πεζοδρόμηση.

«Εξ αρχής η Ιδομενέως βρίσκονταν μέσα στην πρόταση του μελετητή της κυκλοφοριακής μελέτης ως ο μόνος δρόμος που προτεινόταν να γίνει πεζόδρομος σε σχέση ακόμα και με το "σταυρό" της πόλης όπου υπήρχαν αμφιβολίες. Έπειτα από μήνες διαβουλεύσεων και χωρίς να τίθεται ζήτημα από κάποια πλευρά, ξαφνικά στη διαπαραταξιακή μας ενημέρωσαν ότι υπάρχουν αμφιβολίες από την πλευρά της αντιπολίτευσης και ενημερωθήκαμε ότι θα γίνει πιλοτική εφαρμογή της πεζοδρόμησης ώστε να καμφθεί η οποιαδήποτε ανησυχία. Τελικά σήμερα η δημοτική αρχή πρότεινε την πεζοδρόμηση της Ιδομενέως όμως οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης καταψήφισαν χωρίς να δοθεί ο λόγος στους καταστηματάρχες και τους κατοίκους παρότι το ζήτησαν με έντονο και εμφατικό τρόπο ξανά και ξανά» δηλώνει στο cretalive η ομάδα εκπροσώπων της περιοχής.

«Σολωμόντειος λύση» χαρακτήρισε την πρόταση του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης προτείνοντας κίνηση οχημάτων κατά τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες ώστε να εξυπηρετούνται οι γονείς που αφήνουν τα παιδιά τους στα σχολεία της περιοχής καθώς και οι κάτοικοι αλλά και οι επιχειρήσεις.

Επίσης πρότεινε και σε αυτή την περίπτωση πιλοτική εφαρμογή 4 συν 4 μηνών ενώ τόνισε ότι «το έργο ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας προβλέπει και την ανάπλαση της Ιδομενέως με πεζοδρόμηση του πρώτου τμήματος».

Πάρα ταύτα τα επιχειρήματα του αντιδημάρχου και οι φωνές των εκπροσώπων της Ιδομενέως δεν στάθηκαν ικανά να πείσουν τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης για τη ψήφιση πεζοδρόμησης της Ιδομενέως έστω και σε πιλοτική εφαρμογή.

Συγκεκριμένα οι παρατάξεις ψήφισαν ως εξής:

Ηράκλειο 3.7.5, Σχοιναράκη, Κουκιαδάκης: Λευκό

Λαϊκή Συσπείρωση: Παρών και

Ινιωτάκης /Λυγερός: Καταψήφισαν

 

Δείτε επίσης:

"Ναι" στην κυκλοφοριακή μελέτη, "όχι" στην πεζοδρόμηση της Ιδομενέως

"Κόκκινο πανί" το κυκλοφοριακό- Ξανά στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου

Για τέταρτη φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο η κυκλοφοριακή μελέτη του Ηρακλείου

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση