ΚΡΗΤΗ
M. Συντυχάκης: "Στόχος της ιδιωτικοποίησης του λιμένα Ηρακλείου τα συμφέροντα των επενδυτών"
Η τοποθέτηση στη βουλή του βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ
Η κυβέρνηση επιχειρεί να κλείσει πριν τις 15 Αυγούστου όλες τις εκκρεμείς δεσμεύσεις προς το μεγάλο κεφάλαιο, μία από αυτές είναι η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και σειρά έχει το Λιμάνι του Ηρακλείου, άλλο ένα από τα μεγάλα λιμάνια της χώρας που παραδίδονται σε επιχειρηματικά συμφέροντα, σημείωσε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, μιλώντας στη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας για το συγκεκριμένο θέμα.
Απαντώντας σε όσους περιορίζουν σκόπιμα την αντιπαράθεσή τους με την κυβέρνηση της ΝΔ, όχι σε αυτή καθ' αυτή την ιδιωτικοποίηση, αλλά στο ισχνό τίμημα της αγοραπωλησίας, υπογράμμισε πως με την ιδιωτικοποίηση θα υπηρετηθούν οι επενδυτικοί σχεδιασμοί των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των λαϊκών αναγκών, αφού δεν είναι τυχαίο πως υπάρχει business plan για τον ανάδοχο από το 2019, κάτι που ομολογεί τις προθέσεις που είχαν οι κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ. Και ξεκαθάρισε πως από αυτό το business plan δεν έχει να ωφεληθούν ούτε τα λαϊκά στρώματα της πόλης με τις απαγορευτικές τιμές και τις πανάκριβες υπηρεσίες, ούτε και οι επισκέπτες που θα τους «γδύσουν» για να αφήσουν έσοδα στην πόλη.
Στόχος είναι οι πελάτες - επενδυτές υπογράμμισε, αφού και οι δραστηριότητες που «μπορεί να είναι απαραίτητες για τα λαϊκά στρώματα θα μείνουν στον έλεγχο του νέο Λιμενικού Ταμείου Ηρακλείου που για να λειτουργήσει θα απαιτηθεί η ακόμα μεγαλύτερη χρηματοδότησή τους από τις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων της περιοχής». Επίσης, «θα εκτοξεύσει τα τέλη σε βάρος αλιέων, τα εισιτήρια στο φρούριο του Κούλε, την αφαίμαξη του Λιμενικού Ταμείου Παντάνασσας, συνολικά των κατοίκων της πόλης του Ηρακλείου και των επισκεπτών. Να πως το κεφάλαιο ιεραρχεί σε ποιες δραστηριότητες θα επενδύσει κάθε φορά και είναι κυριολεκτικά κοροϊδία να μιλάνε κάποιοι για δήθεν αντισταθμιστικά οφέλη προς τους δήμους ενώ γνωρίζουν ότι οι κυβερνήσεις και οι παραχωρησιούχοι γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους αυτές τις επικλήσεις», πρόσθεσε.
Υπενθύμισε την επιχείρηση εξαπάτησης των κατοίκων του Καστελίου για το νέο αεροδρόμιο από ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και στάθηκε στις ευθύνες των δημάρχων, αλλά και του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου που δεν ψέλλισαν τίποτα για το γεγονός ότι αυτές οι υποδομές παραδίδονται στο κεφάλαιο. Στηλίτευσε, επιπλέον, τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Αριστεράς, που στήριξαν και ψήφισαν τόσο στη Βουλή όσο και στο ευρωκοινοβούλιο τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1315/2013 για την ιδιωτικοποίηση λιμένων στρατηγικής σημασίας και των σιδηροδρόμων.
«ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ παλιός και νέος, το ΠΑΣΟΚ, ασπάζονται μέχρι κεραίας την πολιτική απελευθέρωσης των μεταφορών, υλοποιούν και ψηφίζουν είτε από θέση κυβέρνησης είτε από θέση αντιπολίτευσης τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει απέναντι στα ιμπεριαλιστικά κέντρα στα πλαίσια των ισχυρών ανταγωνισμών για παραχώρηση λιμανιών, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ενεργειακοί, εμπορικοί, τουριστικοί και στρατιωτικοί σχεδιασμοί στην ευρύτερη περιοχή. Και το λιμάνι του Ηρακλείου έχει στρατηγική θέση θαλάσσιου κόμβου στην ανατολική Μεσόγειο», ξεκαθάρισε. Και προειδοποίησε ότι στο λιμάνι του Ηρακλείου θα εφαρμοστούν οι ίδιες εργασιακές σχέσεις που υπάρχουν στην COSCO, ενώ οι ψαράδες, που είναι σε δεινή κατάσταση θα πληρώσουν το τίμημα της ιδιωτικοποίησης.
Στη συνέχεια, ανέπτυξε τη θέση του ΚΚΕ για την αξιοποίηση των λιμανιών προς όφελος των λαϊκών αναγκών, σημειώνοντας:
«Το ΚΚΕ θεωρεί τον τομέα των λιμενικών υποδομών ένα σημαντικό τομέα για την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων, τη σύνδεση της χώρας με τον διεθνή χώρο, την τακτική σύνδεση του χερσαίου τμήματος με το νησιωτικό σύμπλεγμα. Προβάλλει την ανάγκη για κοινωνικοποίηση των βασικών συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής στους στρατηγικούς τομείς της οικονομίας, με κεντρικά σχεδιασμένη και κάθετη διακλάδωση, οργάνωση, διεύθυνση της παραγωγής που υπηρετεί την κατανομή με σκοπό τη λαϊκή ευημερία. Στο πλαίσιο ενός τέτοιου πανεθνικού μηχανισμού και σχεδιασμού και διεύθυνσης, το λιμενικό σύστημα της χώρας μπορεί να αποτελέσει σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξή της και να εναρμονιστεί με τους στόχους της σχεδιασμένης κοινωνικής παραγωγής, της περιφερειακής ανάπτυξης, της πολιτικής των μεταφορών με κίνητρο την κοινωνική ευημερία. Η πρόταση του ΚΚΕ για τα λιμάνια, ως τμήμα των μεταφορών, λαμβάνει υπόψη της την ικανοποίηση των προτεραιοτήτων όπως την ικανοποίηση των εγχώριων αναγκών, μετακίνησης προσώπων, αγαθών και επειγόντων περιστατικών για φθηνές, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές. Να ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής και των βιομηχανικών κλάδων, να είναι στη βάση της ισόμετρης σχεδιασμένης ανάπτυξης στη βάση του αμοιβαίου οφέλους και του εξωτερικού εμπορίου, να ικανοποιεί λαϊκές ανάγκες για διακοπές, αναψυχή, να ικανοποιεί σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων στα λιμάνια και να διασφαλίζει τα εργασιακά τους δικαιώματα».
Κεντρική φωτογραφία αρχείου via EUROKINISSI
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο