Και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το θέμα του πλοίου ασφαλείας

Τι είπε στη συνεδρίαση ο Απόστολος Λουλουδάκης

Στην συνεδρίαση του συμβουλίου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (ΣΑΣ) ο δημοτικός σύμβουλος Χερσονήσου Απόστολος Λουλουδάκης, στο οποίο συμμετέχει ως μέλος και εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ, έθεσε μια σειρά σοβαρών ζητημάτων σε σχέση με τα προβλήματα, τις προτεραιότητες, και τις αναπτυξιακές προοπτικές του νησιωτικού χώρου από την σκοπιά της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Το τεράστιο θέμα της έλλειψης υποδομών, της ελλιπούς συντήρησης των υφιστάμενων, λόγω έλλειψης πόρων, της υποστελέχωσης των Λιμεναναρχιων, προβλήματα που ανέδειξε με επιστολή του και ο Δήμαρχος του Δήμου Ραφήνας, διότι η φέρουσα χωρητικότητα  του λιμανιού του Δήμου του δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις σημερινές απαιτήσεις της διασύνδεσης των νησιών του Αιγαίου με τα ταχύπλοα σκάφη, απασχόλησαν την σημερινή συνεδρίαση.

Με την ευκαιρία και της συνάντησης της ηγεσίας του Υπουργείου με εκπροσώπους περιφερειών και Δήμων της νησιωτικής Ελλάδας με θέμα την νησιωτικότητα και την χάραξη Εθνικής στρατηγικής για τον θαλάσσιο χώρο,τον θαλάσσιο χωροταξικό  σχεδιασμό την εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου και του συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 2014, στο ΣΑΣ ετέθησαν από τον εκπρόσωπο της ΚΕΔΕ θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος που διαχρονικά προτάσσει η ΤΑ και περιμένουν άμεσες λύσεις.

Α)Η αχρησία μεγάλων  τμημάτων των χερσαίων ζωνών.
Β ) Η διαδικασία πολεοδόμησης των χερσαίων ζωνών πρέπει να γίνεται με βάση την νομοθεσία και το Σύνταγμα .
Γ)Την συνδιαμόρφωση με τους Δήμους όλων των ρυθμίσεων εντός των χερσαίων ζωνών με βάση τις κατευθύνσεις του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της πόλης.

Επίσης έθεσε το θέμα των συλλογικών διεκδικήσεων των Δήμων εντός των οποίων λειτουργούν Οργανισμοί Λιμένων όπως:
α)Την παραχώρηση των τμημάτων των χερσαίων ζωνών που είναι σε αχρησία στους Δήμους, και την οριστική εξαίρεση τους από το ΤΑΙΠΕΔ.
β)Την συμμετοχή των Δήμων στα ΔΣ των οργανισμών Λιμένων και την συμμετοχή της ΚΕΔΕ στην επιτροπή Σχεδιασμού και ανάπτυξης Λιμένων.
γ)Οργανική σύνδεση των λειτουργιών της πόλης με τις περιοχές που λειτουργούν Οργανισμοί Λιμένων στην βάση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού με στόχο το μέγιστο κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό  όφελος .
δ) Την επαναχάραξη της γραμμής των Λιμενικών ζωνών διότι σε αρκετές πόλεις δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα και συγκρούσεις που διαταράσσουν  την εξορθολογιση βασικών λειτουργιών των πόλεων.

Τέλος ο κ. Λουλουδακης  αναφέρθηκε στην κρίση που προκλήθηκε πρόσφατα στα νησιά και ειδικά στην Κρήτη από την απεργία της ΠΝΟ και επισήμανε την άμεση ανάγκη θεσμοθέτησης αποτελεσματικών εργαλείων για την διαχείριση τέτοιας μορφής κρίσεων που προκαλούν  ανεπανόρθωτες βλάβες στην οικονομία και οδηγούν στην απόγνωση κοινωνικές τάξεις όπως τους αγρότες της Κρήτης που δίνουν πραγματική μάχη σε άκρα οριακό επίπεδο για την επιβίωση τους.

Το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο δηλαδή η δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας φάνηκε ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά στο βαθμό που η οποιαδήποτε απόφαση του εκάστοτε υπουργού μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη κρίση και πιθανά όπως φάνηκε πρόσφατα ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ