ΚΡΗΤΗ
Κ. Σπυριδάκη: «Άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών παράλληλης στήριξης στην Π.Ε Λασιθίου»
Η κ. Σπυριδάκη, στην ερώτησή της, αφού αναφέρεται στην εκπαιδευτική σημασία της παράλληλης στήριξης, αναδεικνύει με συγκεκριμένα στοιχεία τις ελλείψεις στην ΠΕ Λασιθίου, θέτοντας ερωτήματα για το θεσμικό πλαίσιο της παράλληλης στήριξης και ζητώντας την άμεση κάλυψη όλων των κενών.
Η Βουλευτής Λασιθίου, κ. Αικατερίνη Σπυριδάκη κατέθεσε ερώτηση προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα τις ελλείψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στην Π.Ε Λασιθίου.
Η κ. Σπυριδάκη, στην ερώτησή της, αφού αναφέρεται στην εκπαιδευτική σημασία της παράλληλης στήριξης, αναδεικνύει με συγκεκριμένα στοιχεία τις ελλείψεις στην ΠΕ Λασιθίου, θέτοντας ερωτήματα για το θεσμικό πλαίσιο της παράλληλης στήριξης και ζητώντας την άμεση κάλυψη όλων των κενών.
Την ερώτηση συνυπέγραψε και ο Βουλευτής Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής, Παραστατίδης Στέφανος.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :
«Εδώ και χρόνια, ένας καινούργιος όρος καθιερώθηκε στην παιδαγωγική ορολογία, ο όρος «inclusive εκπαίδευση». Με τον όρο αυτό, ο οποίος στα ελληνικά αποδίδεται με τις λέξεις «συμπερίληψη» και «συμπεριληπτική εκπαίδευση», εννοούμε την εκπαίδευση που συμπεριλαμβάνει όλες και όλους και που λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες και τη διαφορετικότητα κάθε παιδιού.
Όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν αναπτύξει διάφορα μοντέλα ώστε να συμπεριλάβουν στο εκπαιδευτικό τους σύστημα τα παιδιά με πάσης φύσεως διαφορετικότητα.
Στην χώρα μας, εφαρμόζεται η παράλληλη στήριξη των μαθητών και μαθητριών, προκειμένου να ενταχθούν ομαλά και να προοδεύσουν εκπαιδευτικά τα παιδιά, που παρουσιάζουν αδυναμίες και ιδιαιτερότητες.
Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια, οι ανάγκες σε παράλληλες στηρίξεις δεν καλύπτονται όλες ή καλύπτονται μερικώς, δεδομένου ότι ένας εκπαιδευτικός διατίθεται σε δύο και τρεις μαθητές /μαθήτριες, με αποτέλεσμα να μην αντιμετωπίζονται επαρκώς οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, όπως αυτές προσδιορίστηκαν από τις ίδιες τις υπηρεσίες του Υπουργείου ( ΚΕΔΑΣΥ κλπ).
Πέρυσι, στην Π.Ε Λασιθίου, οι ανάγκες σε παράλληλες στηρίξεις καλύφθηκαν μόνο σε ένα ποσοστό 40%.
Φέτος, ξεκίνησε η σχολική χρονιά με μεγάλες ελλείψεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου υπέβαλλε, προς το Υπουργείο Παιδείας, αίτημα για κάλυψη 245 παράλληλων στηρίξεων στο Δημοτικό και καλύφθηκαν μόλις 84 παράλληλες στηρίξεις. Παραμένουν ακάλυπτες οι 161 .
Επίσης, στην Προσχολική Αγωγή, το αίτημα ήταν για 45 παράλληλες στηρίξεις από τις οποίες καλύφθηκαν οι 16 και παραμένουν ακάλυπτες οι 29.
Ενώ, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ζητήθηκαν 25 παράλληλες στηρίξεις και καλύφθηκαν μόνο οι 10.
Επιπλέον όλων των παραπάνω, το θεσμικό πλαίσιο της παράλληλης στήριξης δεν καλύπτει όλες τις κατηγορίες μαθητών /μαθητριών με εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επειδή δεν είναι θεμιτό να παραβιάζονται τα εκπαιδευτικά δικαιώματα κανενός παιδιού
Επειδή η ομαλή σχολική ένταξη όλων των μαθητών/μαθητριών, που έχουν ανάγκες και ιδιαιτερότητες, πρέπει να αποτελεί βασικό στόχο μιας σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής χωρίς αποκλεισμούς
Επειδή οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για κάθε Πολιτεία, που ενδιαφέρεται για τους πιο αδύναμους μαθητές/μαθήτριες
Ερωτάσθε κ. Υπουργέ :
Σκοπεύετε και πότε να καλύψετε τα κενά της παράλληλης στήριξης που εντοπίζονται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Π.Ε Λασιθίου;
Προτίθεστε να διαθέσετε από έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για κάθε έναν μαθητή που χρήζει παράλληλης στήριξης, βάζοντας τέλος στην απαράδεκτη κατάσταση να μοιράζεται ένας εκπαιδευτικός σε 2 και 3 μαθητές/μαθήτριες ;
Θα αναθεωρήσετε το θεσμικό πλαίσιο που διέπει το σύστημα των παράλληλων στηρίξεων ώστε να δικαιούνται παράλληλης στήριξης και άλλες κατηγορίες μαθητών/μαθητριών που τώρα δε συμπεριλαμβάνονται στους δικαιούχους ;
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Λασίθι