Ιάματα με άρωμα παράδοσης από μαθητές

Τα δικά τους φυσικά ιάματα με άρωμα παράδοσης παρασκεύασαν μαθητές και καθηγητές του Γυμνασίου Βρυσών συνδυάζοντας επιστημονικές γνώσεις με αγνά υλικά και παλιές δοκιμασμένες συνταγές.

O λόγος για τα αρωματικά λικέρ που δημιούργησαν πραγματοποιώντας ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στον μαγικό κόσμο της χημείας, τα μυστικά της φύσης αλλά και στα τεφτέρια των παλιών νοικοκυρών!

Τα αποτελέσματα του πρωτότυπου αυτού ταξιδιού, αλλά και των γνώσεων που αποκόμισαν όλοι οι συμμετέχοντες παρουσιάστηκαν σε ημερίδα με θέμα “Η χημεία των μιγμάτων και των ιαμάτων στο σχολείο και στο σπίτι” που πραγματοποιήθηκε χθες στο Γυμνάσιο Βρυσών.

«Μέσα από την παρασκευή λικέρ, που ουσιαστικά είμαι μίγματα, έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τη φύση και διάφορα φυτά αλλά και να εξοικειωθούν με τη χημεία», τόνισε, μεταξύ άλλων, η χημικός και υπεύθυνη του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του σχολείου Νεκταρία Αρχοντάκη.

Όπως εξήγησε η κα Αρχοντάκη όλα ξεκίνησαν από μια ιδέα της σχολικής συμβούλου καθηγητών φυσικών επιστημών Δυτικής Κρήτης Μαρίας Καλαθάκη. Συγκεντρώθηκαν συνταγές από παλιές νοικοκυρές οι οποίες μοιράστηκαν κάποια από τα μυστικά της κουζίνας τους και αμέσως μετά άρχισε η παρασκευή των λικέρ χρησιμοποιώντας άλλοτε τσικουδιά, άλλοτε κονιάκ κι άλλοτε ούζο. Στο πλαίσιο αυτό παρασκευάστηκαν λικέρ από καρύδι, από αρμπαρόριζα, από καρπούς μυρτιάς, από μανταρίνι, από βύσσινο, από ρόδι αλλά και από κρασί! Ακόμα και από βάμμα χαρουπιού δημιούργησε λικέρ η ομάδα του Γυμνασίου Βρυσών για το οποίο, όπως μας είπαν, δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου ζάχαρη!
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας οι εκπαιδευτικοί Ελένη Ατσαλάκη (χημικός ΓΕΛ Βάμου) και Θοδωρής Παράσχος (γεωλόγος 4ο Γυμνάσιο Χανίων) μίλησαν για τη διαδικασία παρασκευής λικέρ, ενώ η φυσικός του Γυμνασίου Αλικιανού Δήμητρα Λάμπου εστίασε στην παρασκευή λικέρ από κουμκουάτ. Παράλληλα, παιδιά υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Ν. Αρχοντάκη, Ευτ. Κορτσιδάκη και Χ. Κουτσουπάκη παρουσίασαν τα λικέρ τους.

«Αυτό που χρειαζόμαστε στην εκπαίδευση πλέον είναι η συνεργατική παραγωγή της νέας γνώσης, δηλαδή να μαθαίνουν τα παιδιά καινούρια πράγματα, με πρωτότυπο τρόπο, και να τα συνδέουν με αυτά που μαθαίνουν μέσα από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών», επεσήμανε η σχολική σύμβουλος καθηγητών φυσικών επιστημών Δυτικής Κρήτης κα Καλαθάκη.

Η διευθύντρια του σχολείου Ευτυχία Κορτσιδάκη στάθηκε στο μάθημα ομαδικότητας που πήραν τα παιδιά μέσα από την εμπειρία του προγράμματος, ενώ υπογράμμισε τη συμβολή των καθηγητών.

ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Τα παιδιά δήλωσαν ενθουσιασμένα από τη διαδικασία. Όπως τόνισαν μιλώντας στα «Χανιώτικα Νέα» το συγκεκριμένο πρόγραμμα τα έβγαλε από τη ρουτίνα του σχολείου. «Εμένα αυτό που μου άρεσε περισσότερο το λικέρ αρμπαρόριζας που φτιάξαμε και λιγότερο του χαρουπιού», σημείωσε η Παγώνα και πρόσθεσε ότι μέσα από το πρόγραμμα είχε την ευκαιρία να μάθει για φυτά που δεν γνώριζε όπως η αρμπαρόριζα και η μυρτιά.

Η Κατερίνα συμμετείχε στην παρασκευή λικέρ μανταρινιού: «Ήταν μια πολύ ωραία διαδικασία», σχολίασε, ενώ η Σοφία δήλωσε ότι θα ήθελε να επαναλάβει τη διαδικασία. Ρωτήσαμε τη Μαρία αν γνώριζε το λικέρ από χαρούπι: «Είχα δοκιμάσει χαρουμπία στο σπίτι αλλά δεν μπορώ να πω ότι μου άρεσε», απαντά. Η Βάσω σημείωσε ότι έμαθε πολλά μέσα από το πρόγραμμα και η Ελευθερία χαρακτήρισε το πρωτότυπο αυτό μάθημα ενδιαφέρον. «Εμένα αυτό που μου άρεσε ήταν η συνεργασία και ότι ξεφύγαμε κάπως από τα μαθήματα», είπε καταλήγοντας η Μπελίσα.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ