ΚΡΗΤΗ

Η "θωράκιση" του Δήμου Ηρακλείου έναντι της πανδημίας

Πώς συντονίζονται οι Υπηρεσίες, το σχέδιο λειτουργίας των οργανικών μονάδων, η εξυπηρέτηση του κοινού

No profile pic

Η πανδημία και το lockdown διαμόρφωσαν ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας του Δήμου Ηρακλείου και των Υπηρεσιών του. Ήδη, έχει εκδοθεί απόφαση για τον ορισμό υπαλλήλων ως συντονιστών διαχείρισης Covid για κάθε διεύθυνση του Δήμου.

Ο γενικός συντονισμός των υπηρεσιών σε επίπεδο Δήμου για τη σωστή εφαρμογή του" Πρωτοκόλλου Διαχείρισης Κρουσμάτων για τους χώρους εργασίας του δημόσιου τομέα του ΕΟΔΥ" ανατέθηκε στην Αντιδήμαρχο Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών Μαρία Καναβάκη, με αναπληρώτρια τη Γενική Γραμματέα Ευγενία Στυλιανού.

Για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε περιστατικού υπάρχει συνεννόηση ανάμεσα στην γιατρό εργασίας του Δήμου και την ελέγκτρια ιατρό.

Επιπλέον, έχει εκδοθεί απόφαση της αρμόδιας αντιδημάρχου Μαρίας Καναβάκη, αναφορικά με το σχέδιο λειτουργίας των οργανικών μονάδων του Δήμου, για την εφαρμογή των επειγόντων μέτρων αντιμετώπισης και περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού, έως τη λήξη των περιορισμών.

Σύμφωνα με την κ. Καναβάκη ο τρόπος λειτουργίας του Δήμου Ηρακλείου ακολουθεί την κείμενη νομοθεσία λαμβάνοντας υπόψη και έχοντας ως κύριο μέλημα την προστασία των εργαζόμενων και την εύρυθμη λειτουργιά των υπηρεσιών.

Δεδομένο, επίσης, είναι ότι σε μεγάλο ποσοστό οι Υπηρεσίες του Δήμου Ηράκλειου χαρακτηρίζονται ως κρίσιμες και λειτουργούν πλήρως με το απαραίτητο προσωπικό.

Σε ο,τι αφορά την τηλεργασία, παρέχεται όπου αυτή είναι δυνατή βάσει της φύσης των καθηκόντων του προσωπικού και προσδιορίζεται από τους διευθυντές σε συνεργασία με τους προϊσταμένους των τμημάτων.

Αυτονόητο, δε, είναι ότι χορηγούνται υποχρεωτικά άδειες ή εργάζονται εξ αποστάσεως όσοι υπάλληλοι ανήκουν σε – χαρακτηρισμένες νομοθετικά- ομάδες αυξημένου κινδύνου.

Παράλληλα, η κ. Καναβάκη συνόψισε και παρέθεσε άλλες καίριες ενέργειες που έχουν γίνει:

- Τοποθέτηση διάφανων προστατευτικών, σύμφωνα με τις μετρήσεις και τις υποδείξεις των τεχνικών ασφαλείας

-Προμήθειες μέσων ατομικής προστασίας, ειδών καθαριότητας και απολύμανσης

-Ενίσχυση της καθαριότητας των δημοτικών κτηρίων

-Λειτουργία θερμικής κάμερας στην είσοδο της Λότζια

-Ελεγχόμενη είσοδος του κοινού

-Σύμβαση για απολυμάνσεις δημοτικών κτηρίων

Εξυπηρέτηση με ραντεβού και... ηλεκτρονικά, πολιτικοί γάμοι χωρίς καλεσμένους



Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται μόνο κατόπιν ραντεβού και για τις εξαιρετικά κατεπείγουσες περιπτώσεις, μετά από συνεννόηση με την αρμόδια Υπηρεσία.

Εξάλλου, στην ιστοσελίδα του Δήμου Ηρακλείου υπάρχουν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και στοιχεία επικοινωνίας με το σύνολο των Υπηρεσιών, όπου μπορούν οι δημότες να απευθύνονται.

Οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται ηλεκτρονικά, λαμβάνοντας με τον ίδιο τρόπο τα αιτούμενα έγγραφα.

Τέλος, οι πολιτικοί γάμοι γίνονται χωρίς την παρουσία προσκεκλημένων.


Το "ευχαριστώ" και η παραίνεση της αντιδημάρχου

“Ο Δήμος Ηρακλείου δεν έχει σταματήσει να λειτουργεί ούτε μία ημέρα. Στάθηκε όρθιος στην πρώτη καραντίνα, το ίδιο κάνει και τώρα” τονίζει στο Cretalive η κ. Καναβάκη. “Αντιμετωπίζουμε με τη δέουσα σοβαρότητα και υπευθυνότητα την πρωτοφανή αυτή κατάσταση”.

“Οφείλουμε να μεριμνούμε για την ασφάλεια του προσωπικού μας αλλά και για την προστασία των δημοτών” συνεχίζει η αντιδήμαρχος Ηρακλείου: “Είμαστε σε συνεχή και συχνότατη συνεργασία με όλες τις διευθύνσεις του δήμου μας, με τις γιατρούς μας και τους τεχνικούς ασφάλειας, ώστε να αντιμετωπίζουμε οτιδήποτε χρειαστεί και να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών μας.

Ας μην ξεχνάμε ότι διαχειριζόμαστε μια κρίσιμη κατάσταση που κανείς δεν μπορούσε να διανοηθεί και που οφείλουμε να το κάνουμε με ψυχραιμία και σύμφωνα με τα όσα ορίζονται από τη σχετική νομοθεσία”.

Η κ. Καναβάκη δεν παραλείπει να ευχαριστήσει “το προσωπικό του δήμου που όλη αυτή την περίοδο έχει σηκώσει επάξια όλο αυτό το «βάρος» της αντιμετώπισης και υποστήριξης της έκτακτης αυτής κατάστασης και που υποστηρίζει καθημερινά τη λειτουργία του δήμου Ηρακλείου”.

Απευθυνόμενη στους συνδημότες της, τους συμβουλεύει πως “ αν δεν είναι εξαιρετικά επείγον το θέμα που τους απασχολεί, καλύτερο θα είναι να το αφήσουμε να περιμένει, αφού προέχει η διασφάλιση της υγείας. Αν πάλι είναι κάτι που οπωσδήποτε πρέπει να διεκπεραιωθεί αυτό μπορεί να γίνει κατόπιν συνεννόησης και ραντεβού. Και επίσης ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του δήμου υπάρχουν διαθέσιμες εφαρμογές που ηλεκτρονικά μπορούν να εξυπηρετηθούν”.

Κλείνοντας, η αντιδήμαρχος στέλνει ένα μήνυμα εμψύχωσης και συσπείρωσης της κοινωνίας: “Πρέπει να κρατηθούμε δυνατοί και προσεκτικοί και με υπομονή και χαμόγελο να αντέξουμε όσο ακόμα χρειαστεί για να το ξεπεράσουμε και αυτό”.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση