ΚΡΗΤΗ
Η συνταγή ενός αριστούχου: Yπομονή και προσπάθεια!
Ο σημαιοφόρος του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου Θανάσης Πυλιώτης κατάφερε να συγκεντρώσει 19.006 μόρια
Ο σημαιοφόρος του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου Θανάσης Πυλιώτης διέθετε τις ικανότητες και το γνωστικό υπόβαθρο, είχε τις αντοχές και με την κατάλληλη κι απαραίτητη διαχείριση του χρόνου και του διαβάσματός του, τα κατάφερε περίφημα! Αρίστευσε, συγκεντρώνοντας 19.006 μόρια, περνώντας πανηγυρικά στην πρώτη του επιλογή!
Χαρούμενος και δικαιωμένος για την επιτυχία του, δεν βλέπει την ώρα που θα ασχοληθεί με την “καινοτομία και την εξέλιξη της τεχνολογίας”, (επι)μορφωτικά προνόμια τα οποία θα του προσφέρει “η επιστήμη του μέλλοντος”!
Ο Θανάσης είχε και δύο επιπλέον λόγους να στοχεύσει στην Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου: Πέρα της αγάπης του για τους υπολογιστές, τον προγραμματισμό και τα μαθηματικά, η νέα του Σχολή “δίνει μεταπτυχιακό κατευθείαν κι έχει καλή φήμη στο εξωτερικό”.
Παρωχημένο, αλλά αν δεν το ζήσει κάποιος δεν μπορεί να το καταλάβει: “Η χρονιά ήταν αρκετά δύσκολη, κουράστηκα πολύ”, παραδέχεται ο αριστούχος του Πειραματικού Λυκείου. “Μου άρεσαν πολύ τα μαθήματα. Ήμουν στην θετική κατεύθυνση, η οποία είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Απολάμβανα το διάβασμα”. Σε τέτοιο βαθμό το ευχαριστιόταν, που καμιά φορά ξεχνιόταν! Ούτε που υπολόγιζε πόσες ώρες βρισκόταν επάνω από ένα βιβλίο. Αλλά δεν τον ένοιαζε! Μέχρι που οι φίλοι του αναλάμβαναν... δράση: “Με πίεζαν να βγαίνω. Κι εμένα όμως, ποτέ δεν μου άρεσε κι να μένω πολύ μέσα. Όλα πήγαν καλά”.
Όπως συμβαίνει με πολλούς υποψήφιους των Πανελλαδικών, κάποια στιγμή μέσα στη χρονιά του βγήκε η κούραση, η οποία ενίσχυσε κι ενισχύθηκε από το άγχος: “Ένιωθα λες κι έκανα αγγαρεία, ειδικά από την 5ημερη και μετά, εκεί γύρω στον Φεβρουάριο. Μετά το Πάσχα, δεν άντεχα άλλο, ήθελα να δώσω για να τελειώνω”.
Τότε είναι που πρέπει να παρεμβαίνουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί: “Οι καθηγητές μου στο σχολείο και στο φροντιστήριο με βοήθησαν να οργανώσω τον χρόνο του διαβάσματός μου. Η οικογένειά μου, από την άλλη, με γείωνε προκειμένου να καταφέρω να μετριάσω το άγχος και την πίεσή μου. Όλοι τους είχαν έναν σημαντικό, υποστηρικτικό ρόλο, και θέλω να τους ευχαριστήσω πολύ για την στήριξη που μου παρείχαν”.
Έχοντας αφήσει πια πίσω του την δύσκολη και διδακτική εμπειρία των Πανελλαδικών, ο Θανάσης συμβουλεύει τα παιδιά που θα βρεθούν στη θέση του την επόμενη χρονιά, “να μην τα παρατάνε και να καταφέρνουν να ελέγχουν το άγχος τους. Χρειάζεται υπομονή. Άμα προσπαθείς πολύ, κι έχεις κάνει μία πολύ καλή προετοιμασία μπορείς να τα καταφέρεις. Το σημαντικό είναι να σου αρέσει αυτό που κάνεις, να έχεις ένα στόχο”.
Ως μαθητής της Θετικής Κατεύθυνσης, γνωρίζει από πρώτο... χέρι το πόσο απαιτητική ήταν η εξέταση των μαθημάτων της Φυσικής και της Χημείας: “Εφέτος παρατήρησα ότι έβαλαν και πολλά θέματα, με αρκετά υποερωτήματα, και δύσκολα. Σκεφτείτε ότι σε ένα μάθημα έγραφα επί 2 και 40 λεπτά κι ίσα που πρόλαβα να τα ελέγξω το γραπτό μου. Στη Χημεία ήταν λίγο πιο δύσκολα τα θέματα, έτσι μου φάνηκε. Ήταν κάπως ζόρικα. Έγραψα όμως καλά. Στη Φυσική είχα φοβερό άγχος, γι’ αυτό δυσκολεύτηκα περισσότερο. Αλλά κι εκεί πήγα καλά. Η ευχάριστη έκπληξη ήταν η Έκθεση, όπου έγραψα πιο καλά απ’ όσο περίμενα. Τα μαθηματικά ήταν το δυνατό μου χαρτί, σταθερά και δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα”.
Η Ελλάδα προσπαθεί να βρει τον βηματισμό της και να πατήσει σταθερά – πια – στα πόδια της, για να μπορέσει να προχωρήσει με ασφάλεια και αισιοδοξία στο μέλλον. Οι νέοι επιστήμονες μπορούν να συμβάλλουν σε αυτή την προσπάθεια. Ο Θανάσης είναι πρόθυμος να βοηθήσει την πατρίδα του, αρκεί να τον βοηθήσει κι εκείνη: “Θέλω να σπουδάσω αρχικά και μετά βλέπουμε. Αν έβρισκα κάτι στο αντικείμενό μου εντός της Ελλάδας, όπου θα μπορούσα να φανώ χρήσιμος, φυσικά και θα ήθελα να μείνω. Διαφορετικά, θα πάω στο εξωτερικό, δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Στην αρχή, έστω και για μεταπτυχιακό”.
Του Αντώνη Παντινάκη
Τα μαθηματικά τα συναντούσε παντού. Τα αγάπησε, κι έψαχνε να βρει την επιστήμη που θα τον εξέφραζε περισσότερο. Ξεκίνησε για Οικονομολόγος, όμως το Πάσχα του 2018, ως μαθητής της Β’ Λυκείου, μία συζήτηση που είχε με μία καθηγήτριά του στο φροντιστήριο τον έκανε να... στρίψει το τιμόνι!
Αλλαγή... πλεύσης και στην εκκίνηση του "μαραθωνίου" των Πανελλαδικών, τον περασμένο Σεπτέμβρη, ο τερματισμός έπρεπε να έχει συγκεκριμένη τοποθεσία, για να χαρακτηριστεί επιτυχημένος: τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου!