ΚΡΗΤΗ
Η πανδημία αύξησε την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών!
Ολοένα και περισσότεροι δημότες εξοικειώνονται με τη νέα πραγματικότητα
Του Αντώνη Παντινάκη
Οι μισοί Ηρακλειώτες που απευθύνονται στον Δήμο το κάνουν... ηλεκτρονικά, από την έναρξη της πανδημίας μέχρι σήμερα. Το 50% των πολιτών αυτών χτυπούν την πόρτα της Λότζια πατώντας το... κουμπί του υπολογιστή ή του κινητού τους τηλεφώνου.
Ολοένα και περισσότεροι δημότες εξοικειώνονται με την νέα πραγματικότητα. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο που το Ηράκλειο κατατάσσεται στους κορυφαίους ψηφιακά Δήμους, ακολουθώντας την Αθήνα στην σχετική λίστα, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Γιώργο Σισαμάκη.
Απ’ την δημοτική αρχή, ούτως ή άλλως, δηλώνουν ότι βρίσκονται σε απόλυτη ετοιμότητα για την (ψηφιακή) διαχείριση και του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορωνοϊού. Το τμήμα Πληροφορικής του Δήμου είναι εμφανίζεται να είναι θωρακισμένο καταλλήλως.
Η εξ αποστάσεως εργασία και οι τηλεδιασκέψεις επανέρχονται ανά πάσα ώρα και στιγμή στο προσκήνιο. Το Ηράκλειο, συγχρόνως, εντάσσεται στους Δήμου που χρησιμοποιούν το MyKEP live, για την απλούστευση στην έκδοση πιστοποιητικών από δημοτολόγια και ληξιαρχεία
Σε λειτουργία έχει τεθεί και το MyΚEP live για την εξ αποστάσεως επικοινωνία πολιτών με εκπροσώπους των ΚΕΠ.
Το Ηράκλειο ανήκει στους Δήμους οι οποίοι ακολουθούν και παρέχουν πιο απλοποιημένες διαδικασίες για την έκδοση μιας σειράς πιστοποιητικών όπως οικογενειακής κατάστασης, γάμου κ.α. από τα δημοτολόγια, ληξιαρχεία.
Απ’ τις 168 υπηρεσίες, οι 38 είναι 4ου επιπέδου · που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει καμία δια ζώσης επαφή από τους πολίτες: Οι αιτήσεις, οι απαντήσεις και τα έγγραφα γίνονται και δίνονται ηλεκτρονικά.
Δύο συστήματα τηλεδιάσκεψης κάνουν... προθέρμανση, οι υπάλληλοι διαθέτουν 100 επιπλέον ψηφιακές υπογραφές, ενώ τέλος στους δημοτικούς συμβούλους έχουν μοιραστεί tablets τελευταίας τεχνολογίας.