«Η Κρήτη πρέπει να συμπεριληφθεί μέσα στα νησιά που θα έχουν το μεταφορικό ισοδύναμο»

Αντώνης Παντινάκης
Αντώνης Παντινάκης

Την πάγια θέση του, ότι η Κρήτη πρέπει να συμπεριληφθεί μέσα στα νησιά που θα έχουν το μεταφορικό ισοδύναμο, επανέλαβε σήμερα ο Περιφερειάρχης κ. Σταύρος Αρναουτάκης.

«Είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα», σχολίασε αρχικά ο ίδιος, υπενθυμίζοντας ότι «από το 2007 είχαμε ξεκινήσει με τον αείμνηστο Τάσο Αλιφέρη, τον δήμαρχο Τήλου, να διεκδικούμε να δοθεί από πλευράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το μεταφορικό ισοδύναμο».

Τα χρόνια πέρασαν, δεν υπήρξε κάποια εξέλιξη και το εν λόγω ζήτημα προχώρησε για κάποια νησιά, απ' τα οποία εξαιρείτο η Κρήτη, με τον κ. Αρναουτάκη να παρατηρεί ότι «εμείς ως Περιφέρεια Κρήτης έχουμε καταθέσει την πρότασή μας και στους αρμόδιους Υπουργούς και στον ίδιο τον πρωθυπουργό, τον κ. Τσίπρα. Και η Κρήτη πρέπει να συμπεριληφθεί μέσα στα νησιά που θα έχουν το μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή την μείωση του κόστους και για τους κατοίκους και για τους επισκέπτες, αλλά και για όλα τα προϊόντα».

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης αναγνωρίζει ότι «δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα», καθώς « απ' ό,τι μας έχουν πει, η Κρήτη θεωρείται σε καλύτερη μοίρα από τα υπόλοιπα νησιά της Ελλάδας». Ωστόσο, «εμείς από τη δική μας πλευρά δεν θα σταματήσουμε να διεκδικούμε» την εφαρμογή του και στην Κρήτη, «μέχρι να δικαιωθούμε στο τέλος», ξεκαθάρισε ο κ. Αρναουτάκης.

Υπενθυμίζεται ότι η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τα υγρά καύσιμα  έχει ως στόχο την εξίσωση της τιμής στις νησιωτικές περιοχές με αυτή της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Η ρύθμιση του ισοδύναμου που θα εφαρμοστεί από τις αρχές του 2019, εξαιρεί εκτός από την Κρήτη, τη Λευκάδα και την Εύβοια.

Σε πρώτη φάση η ρύθμιση αφορά τα νησιά Αγαθονήσι, Αμοργός, Ανάφη, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ίος, Ικαρία, Κάρπαθος, Κάσος, Κέα, Κίμωλος, Κύθηρα, Κύθνος, Λειψοί, Λέρος, Μεγίστη, Μήλος, Νίσυρος, Πάτμος, Σαμοθράκη, Σέριφος, Σίκινος, Σίφνος, Σκιάθος, Σκόπελος, Σκύρος, Σύμη, Τήλος, Φολέγανδρος, Φουρνοί, Χάλκη και Ψαρά, ενώ σε δεύτερη φάση και στα υπόλοιπα νησιά.

Σημειώνεται ότι το μέτρο ισχύει και σήμερα, ενώ εφαρμόζεται για την επιδότηση μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων σε 49 νησιά του ανατολικού και νοτιοανατολικού Αιγαίου, κάποια νησιά των Κυκλάδων και του Ιονίου.

Με τη νέα ρύθμιση για τα υγρά καύσιμα που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή η επιδότηση του καυσίμου θα χορηγείται σε κατόχους άδειας λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων με συγκεκριμένους συντελεστές, που θα σχετίζονται με την απόσταση και το κόστος.

Οι ωφελούμενοι από το ισοδύναμο θα πρέπει να μειώνουν τη λιανική τιμή πώλησης των καυσίμων.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ