ΚΡΗΤΗ

Η Κρήτη έχει θέση στον παγκόσμιο οινικό χάρτη!

Δύσκολος αλλά όχι αδιάβατος, ο δρόμος ως το εξωτερικό για το κρητικό κρασί - "Το κρητικό κρασί το ξέρουν περισσότεροι από όσοι το ήξεραν πριν από χρόνια", λέει ο πρόεδρος του Δικτύου Οινοποιών Κρήτης

No profile pic

"Η Κρήτη είναι μπροστά στην οινοτουριστική κίνηση σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα" - λέει ο πρόεδρος του Δικτύου Οινοποιών Κρήτης, Νίκος Μηλιαράκης, εξηγώντας όμως ότι είναι μεγάλος ο ανταγωνισμός από περιοχές της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας που παραδοσιακά παράγουν κρασί, το οποίο είναι γνωστό ανά τον κόσμο.

Το Δίκτυο των Οινοποιών Κρήτης, που συγκεντρώνει στους κόλπους του την πλειονότητα των οινοποιείων του νησιού, από το 2006 καταβάλλει συντονισμένες προσπάθειες για το branding του κρητικού κρασιού. Όμως ο δρόμος ως τα σημεία πώλησης στο εξωτερικό δεν είναι εύκολος, ιδίως όταν έχουμε να ανταγωνιστούμε χώρες που έχουν καθιερωθεί στο χώρο, καθώς και άλλες όπως η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και η Χιλή που έχουν μπει δυναμικά στην αγορά. "Πρέπει να πείσεις για την ποιότητά σου" - λέει ο κ.Μηλιαράκης, προσθέτοντας ότι το κρητικό κρασί δεν μπορεί να ανταγωνιστεί ως προς την τιμή, μπορεί όμως ως προς τη διαφορετικότητα: "Η Κρήτη δεν μπορεί να παράξει και να πουλήσει φθηνό κρασί. Δεν έχουμε τις εκτάσεις που θα το επιτρέψουν αυτό. Μπορούμε όμως να ανταγωνιστούμε με βάση τη διαφορετικότητά μας, τις ποικιλίες μας, τη θέση μας στη Μεσόγειο"- αναφέρει ο ίδιος.

"Το κρητικό κρασί το ξέρουν περισσότεροι από όσους το ήξεραν πριν από χρόνια. Η Κρήτη έχει θέση πια στον παγκόσμιο οινικό χάρτη, οινικά περιοδικά γράφουν για την Κρήτη", ανέφερε ο κ.Μηλιαράκης, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι δεν αρκεί η παραγωγή κρασιού για να καθιερωθεί το νησί ως οινοτουριστικός προορισμός. "Είναι και οι περιοχές, το τοπίο, ακόμη και η γαστρονομία, που πρέπει να τα συνθέσουμε για να διαμορφώσουμε τον Οινοτουρισμό" - είπε ο ίδιος.

Τα Οινοποιεία του νησιού τα τελευταία χρόνια έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους, ώστε να συνθέσουν το παζλ του Οινοτουρισμού, είναι αρκετά στον αριθμό, είναι επισκέψιμα, είναι κοντά μεταξύ τους ώστε οι διαδρομές του οίνου να είναι εύκολες.

Κι επιπλέον, στη συντονισμένη προσπάθεια των οινοποιών - που έχουν συνειδητοποιήσει ότι οφείλουν να βοηθήσουν το προϊόν τους στις αγορές - συνδράμουν και οι φορείς. Όπως τόνισε ο πρόεδρος του Δικτύου Οινοποιών Κρήτης, Περιφέρεια, Υπουργείο, Επιμελητήρια και δήμοι βοηθούν τις προσπάθειες του Δικτύου, αντιλαμβανόμενοι τη σοβαρότητα του εγχειρήματος αλλά και τα πολλαπλά οφέλη που θα προκύψουν για την τοπική οικονομία. 

Κι αν νομίζετε ότι ... γνωρίζετε για το κρασί, γιατί παράγει ο μπαμπάς ή ο θείος σας, η ολοκληρωμένη εμπειρία στα οινοποιεία θα σας αποκαλύψει ένα νέο κόσμο. "Το κρασί είναι μέρος της παράδοσης και της κουλτούρας μας. Είναι κεφάλαιο για την Κρήτη. Εμείς προσπαθούμε να το επαναπροσδιορίσουμε, γιατί θεωρούμε ότι είναι ένα προϊόν που μπορεί να φέρει την Κρήτη μπροστά σε διεθνές επίπεδο" - είπε ο κ.Μηλιαράκης, εξηγώντας ότι ο Έλληνας (φυσικά και ο Κρητικός) έχει γαλουχηθεί με το κρασί της χωρικής οινοποίησης, όμως γύρω από το κρασί υπάρχουν αυστηροί "κανόνες" που ορίζονται από την Οινολογία. "Οι νέες γενιές έχουν μπει σε αυτή τη διαδικασία" - αναφέρει ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι το στοίχημα είναι να τοποθετηθεί το κρασί στη σωστή του βάση. Κι αυτό φαίνεται ότι οδεύει καλά, αν λάβουμε υπόψη ότι το επίπεδο εκπαίδευσης των καταναλωτών είναι σαφώς υψηλότερο από ότι ήταν πριν από μια δεκαετία. 

Παράλληλα οι οινόφιλοι πολλαπλασιάζονται, ενώ και σε επίπεδο παραγωγής τα κρασιά της Κρήτης έχουν "ανέβει" σε επίπεδο. 

Την ερχόμενη Κυριακή, Ευρωπαϊκή Ημέρα Οινοτουρισμού, 16 οινοποιεία στην Κρήτη ανοίγουν τις πόρτες τους και υποδέχονται τους επισκέπτες που θέλουν να μυηθούν στα μυστικά του κρασιού.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση