ΚΡΗΤΗ
Χωρίς διόδια ο νέος ΒΟΑΚ- Αναλυτικά οι προτάσεις του Δήμου Ηρακλείου
Νέο αυτοκινητόδρομο στο πρότυπο του Νέου Ηρακλείου και της Αττικής οδού, ζητά η Δημοτική Αρχή
Αναλυτική ενημέρωση προς το Δημοτικό Συμβούλιο παρείχε ο Δήμαρχος Ηρακλείου, Αλέξης Καλοκαιρινός, αναφορικά με τους πρόσθετους λόγους και την τεχνική έκθεση που ενισχύουν τη προσφυγή του Δήμου στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τον νέο ΒΟΑΚ.
Όπως τόνισε, ο Δήμος Ηρακλείου δεν μένει μόνο στους τυπικούς λόγους αλλά επικεντρώνεται και στην ουσία, σε λόγους κυκλοφοριακούς και υδραυλικούς που αφορούν μείζονα ζητήματα στην κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, όπως στην αντιπλημμυρική θωράκιση του ίδιου του έργου αλλά και συνολικότερα της πόλης του Ηρακλείου.
Απαρίθμησε όλα τα δεδομένα, τονίζοντας ιδιαίτερα ότι ο Δήμος επιθυμεί σύγχρονο και ασφαλή ΒΟΑΚ χωρίς διόδια.
Οι προτάσεις της Δημοτικής Αρχής, όπως παρουσιάστηκαν, αφορούν:
• Τον σχεδιασμό και την κατασκευή στεγάστρων (Cut & Covers), καθώς θα αποδώσουν εγκάρσιες κινήσεις εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ αλλά και σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.
• Τον επανασχεδιασμό και κατασκευή των διαστάσεων και του αριθμού των κάτω διαβάσεων.
• Τον επανασχεδιασμό και κατασκευή κόμβων, η λειτουργία των οποίων σχετίζεται με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη.
• Την κατασκευή πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου.
• Τον σχεδιασμό και την κατασκευή των υδραυλικών έργων για απορροή και διόδευση των ομβρίων υδάτων από τον ΒΟΑΚ.
• Την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την προστασία από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.
Λύσεων δηλαδή σε ζητήματα που είτε θα δημιουργηθούν, είτε υφίστανται και χρονίζουν στον σημερινό αυτοκινητόδρομο και θα οξυνθούν με τη νέα χρήση του. «Η επιβάρυνση θα είναι πολύ μεγάλη με βάση και τα υπόλοιπα έργα τα οποία εκτελούνται. Αύξηση των φόρτων που θα προσεγγίζει και το 50%, με επιπλέον επιβάρυνση 30% τους θερινούς μήνες και μπορεί αυτή η εκτίμηση να είναι και συντηρητική» είπε χαρακτηριστικά.
«Το έργο ξεκίνησε ως παράκαμψη τη δεκαετία του 1970 αλλά πλέον δεν είναι παράκαμψη παρά μόνο εντός εισαγωγικών με τον διπλασιασμό της πόλης περίπου σε ίσο μέγεθος στα νότια προάστια αυτού που ξεκίνησε ως Βόρειος Οδικός Άξονας και θα καταλήξει σε αυτοκινητόδρομο» ανέφερε επίσης ο Δήμαρχος.
Υπενθύμισε ότι ο Δήμος Ηρακλείου έχει ζητήσει τη χρηματοδότηση συνολικής Κυκλοφοριακής Μελέτης η οποία είναι απαραίτητη για την επεξεργασία εναλλακτικών σεναρίων διαχείρισης κυκλοφορίας, λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη αύξηση των κυκλοφοριακών ροών στον ΒΟΑΚ, ειδικά τα επόμενα χρόνια με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.
Τόνισε ότι οι παραπάνω τεχνικά στοιχειοθετημένες προτάσεις, είναι ρεαλιστικές και απολύτως λογικές. Έχουν άλλωστε εφαρμοστεί σε αυτοκινητοδρόμους, όπως η Αττική Οδός. «Μέρος της επιχειρηματολογίας μας είναι γιατί αυτό έχει γίνει στο Νέο Ηράκλειο, πάνω από την Αττική οδό, να μην γίνει και στο Ηράκλειο στο οποίο ζούμε εμείς. Πρόκειται για λύσεις που έχουν ήδη εφαρμοστεί και είναι τεχνολογικά πρόσφορες και δεν συνιστούν υπέρμετρα κόστη» είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος.
Και κατέληξε ότι όλοι συμφωνούμε ότι ο ΒΟΑΚ είναι ένα αναγκαίο έργο, το οποίο η Κρήτη περιμένει δεκαετίες. Όλοι θέλουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, που θα λύνει προβλήματα. Δεν θα δημιουργεί περισσότερα. Αυτός είναι και ο στόχος της Δημοτικής Αρχής.
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο