ΚΡΗΤΗ
ΓΕΛ Πανόρμου: Η σχολική χρονιά κλείνει με διάκριση
Συμμετείχε στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων «Ιστορίες για ν’ ακουστούν!» και απέσπασε το 3ο βραβείο
Εκδήλωση για τη λήξη της σχολικής χρονιάς στη διάρκεια της οποίας θα προβληθεί η ταινία που δημιούργησαν οι μαθητές του ΓΕΛ Πανόρμου αποσπώντας το τρίτο βραβείο στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων «Ιστορίες για ν’ ακουστούν!», διοργανώνεται την ερχόμενη Παρασκευή 21 Ιουνίου.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον Χαρουπόμυλο Πανόρμου στις 09.00 π.μ., και στη διάρκειά της θα απονεμηθούν επίσης τα απολυτήρια αλλά και οι έλεγχοι προόδου των μαθητών.
Στη σχετική ανακοίνωση του σχολείου ο φιλόλογος Γιώργος Μονιάκης επισημαίνει τα εξής:
"Το φετινό σχολικό έτος έφτασε στο τέλος του. Μέσα από τα μαθήματα, διάφορες δράσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά κυρίως μέσα από προγράμματα και εκπαιδευτικές επισκέψεις γνωριστήκαμε καλύτερα και ισχυροποιήσαμε τους δεσμούς μας οι διδάσκοντες και οι μαθητές μας, αλλά και οι μαθητές μεταξύ τους.
Το σχολείο μας, το Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Πανόρμου, ανάμεσα στις άλλες δράσεις του, συμμετείχε στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων «Ιστορίες για ν’ ακουστούν!» με τη δημιουργία μιας ταινίας με τίτλο «Ιστορίες ν’ ακουστούν: Τα παλιά παιχνίδια» με την απαραίτητη συμβολή και καθοδήγηση της φιλολόγου κας Νικητούλας Καπελλάκη. Η ταινία απέσπασε το τρίτο βραβείο στον διαγωνισμό μέσα από δεκάδες συμμετοχές.
Ο σκοπός του διαγωνισμού ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να υλοποιήσουν ψηφιακές και οπτικοακουστικές καταγραφές ιστοριών, που αναφέρονται στην κοινότητα που ζουν και δρουν, ως σημαντικών στοιχείων κατανόησης των συλλογικοτήτων τους, των πολλαπλών ταυτοτήτων τους, του παρελθόντος αλλά και του παρόντος που τους ενώνει. Αυτό θα συνέβαλε ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες για την παραγωγή μιας οπτικοακουστικής δημιουργίας (χρήση εργαλείων, γνωριμία και εξοικείωση με κώδικες προφορικής αφήγησης και ηχογράφησης/βιντεοσκόπησης, οπτικοακουστικός εγγραμματισμός), να αποκτήσουν δεξιότητες δημιουργίας και καταγραφής ιστοριών με δημιουργικά χαρακτηριστικά, με αφορμή μια θεματολογία (καλλιέργεια τεχνικών αφήγησης και εφαρμογή τους), να αξιοποιήσουν την ψηφιακή καταγραφή ιστοριών για την έκφραση και κατανόηση συναισθημάτων (emotional education), να αξιοποιήσουν το οικείο απόθεμα γνώσεων και εμπειριών τους, να αισθανθούν μέλη μιας κοινότητας αφηγητών/ερευνητών/δημιουργών προφορικών ιστοριών, καθώς και να ασχοληθούν για να αναδείξουν όψεις της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους.
Το οπτικοακουστικό δημιούργημα των μαθητών και μαθητριών, μισάωρης διάρκειας, αφορά ιστορίες, συνεντεύξεις (τρείς ομιλητές), λήψεις από το χώρο του σχολείου (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Λύκειο Πανόρμου) κατά την ώρα του παιχνιδιού. Παρακολουθούμε σκέψεις και στιγμιότυπα από περασμένες δεκαετίες. Θυμόμαστε παλιά παιχνίδια, μαθαίνουμε καινούρια παιχνίδια και μοιραζόμαστε στιγμές χαράς και νοσταλγίας. Για την πραγματοποίηση της ταινίας έγινε χρήση κινητού τηλεφώνου και ψηφιακής κάμερας για την καταγραφή των ιστοριών. Πέρα από τη συμμετοχή των μαθητών μας (Αμπατζίδης Ηλίας – Α’ Λυκείου, Αλεξανδράκη Άννα και Μαρία, Τάσι Ριγκέρτα, Σωπασουδάκη Μαρία – Γ’ Λυκείου), συμμετέχει ομάδα μαθητών από το Νηπιαγωγείο Πανόρμου, καθώς και μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Πανόρμου, που βοήθησαν στη δραματοποίηση των παιχνιδιών. Σημαντική υπήρξε η συμβολή των συναδέλφων Κατερίνας Φιλακτάκη από το Νηπιαγωγείο Πανόρμου και Αγγελάκη Κυριακής από το Δημοτικό Πανόρμου.
Όλα αυτά δε θα ήταν εφικτά, χωρίς την ουσιαστική συμβολή και στήριξη του διευθυντή μας, κ.
Ζαχαράκη Μιχάλη, και του συνόλου του συλλόγου καθηγητών του σχολείου.
Σας προσκαλούμε στην θέαση του δημιουργήματος των μαθητών του σχολείου μας στον Χαρουπόμυλο Πανόρμου την Παρασκευή 21/6/2024 και ώρα 09.00, καθώς και στην απονομή των απολυτηρίων και των ελέγχων προόδου των μαθητών των τάξεων της Γ’, Α’ και Β’ Λυκείου, αντίστοιχα για την επισφράγιση των προσπαθειών των μαθητών μας τη σχολική χρονιά που μας πέρασε".