Έξυπνες λύσεις με κόμβους καταργούν τα...φανάρια!

Ανατέθηκε ήδη η μελέτη για να καταργηθούν τα φανάρια στον πολύπαθο κόμβο Αλικαρνασού- Βιομηχανικής που μπλοκάρει την εθνική οδό

«Πενία τέχνας κατεργάζεται» έλεγαν οι αρχαίοι και δεν είχαν άδικο. Στην περίπτωση της Αυτοδιοίκησης αυτό ταιριάζει γάντι και η περιφέρεια Κρήτης σε μια περίοδο που η κρίση είναι τεράστια, πόροι δεν υπάρχουν προσπαθεί να βρει έξυπνες λύσεις με μικρά έργα που λύνουν προβλήματα! Αυτό κάνει ήδη με τις παρεμβάσεις σε οδικούς άξονες για τη βελτίωση της ασφάλειας, αλλά και με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που συνοδεύονται από έργα τα οποία μεν είναι μικρού προϋπολογισμού, αλλά μπορούν να κάνουν…θαύματα!

Μια τέτοια περίπτωση, όπως έχει γράψει το cretalive, είναι οι κόμβοι στο δρόμο Ηράκλειο- Βιάννος που έπρεπε να είχαν τελειώσει εδώ και χρόνια, αλλά τα λεφτά δυστυχώς δεν υπήρχαν γιατί μεταξύ άλλων…σπαταλήθηκαν σε έργα που…δεν άξιζαν ούτε το κόστος, ούτε το όφελος είχαν- με πιο χαρακτηριστικό το δρόμο του Κρουσώνα που το τελικό κόστος μπορεί να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια ευρώ! Νούμερο ασύλληπτο για τα σημερινά δεδομένα, αλλά και για τη χρησιμότητα ενός δρόμου που θα μπορούσε να υποστεί μια…σούπερ βελτίωση με πολύ λιγότερα χρήματα.

«Εάν εμείς είχαμε τους πόρους που μας αναλογούν θα είχαμε κάνει άλλα πράγματα. Τώρα προσπαθούμε με έξυπνες λύσεις να κάνουμε χρήσιμα έργα» είπε  ο αντιπεριφερειάρχης κ.Κουκιαδάκης που έχει δοκιμάσει την πρακτική αυτή σε διάφορες υποδομές ανά το Ηράκλειο, από το βόρειο άξονα ως την Μεσαρά.

Μια τέτοια περίπτωση είναι και ο πολύπαθος κόμβος της Βιομηχανικής- Αλικαρνασού που ειδικά κάποιες ώρες της ημέρας, αλλά και όταν βρέχει «πνίγεται». Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Τα φανάρια στην έξοδο της εθνικής από Ηράκλειο- προς Αλικαρνασού δημιουργούν πολλές φορές ουρές χιλιομέτρων, ενώ στην περίπτωση που έχουμε βροχές όλη η περιοχή πλημμυρίζει με νερά που φτάνουν κάτω από τη γέφυρα και το μισό μέτρο!

«Έχουμε ήδη αναθέσει την μελέτη για να γίνει εκεί μια νέα κυκλοφοριακή ρύθμιση ώστε να φύγουν τα φανάρια από τον κόμβο της Βιομηχανικής. Πιθανώς θα έχουμε κυκλικούς κόμβους, αλλά αυτό θα το δείξει η μελέτη» τονίζει ο κ.Κουκιαδάκης ο οποίος λέει ότι ετοιμάζεται κι άλλη παρέμβαση με κόμβο στο ΠΑΓΝΗ ώστε από το δρόμο των Βουτών να υπάρξει άμεση πρόσβαση προς το νοσοκομείο και το Πανεπιστήμιο.

«Μας ενδιαφέρει να κάνουμε έξυπνες παρεμβάσεις για να βοηθήσουμε την κυκλοφορία χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα» λέει ο αντιπεριφερειάρχης.

Βέβαια ειδικά στην περίπτωση του κόμβου της βιομηχανικής πέραν του ότι εάν μπουν κυκλικοί κόμβοι δεν είναι κάτι σημαντικό από άποψη υποδομών θα χρειαστεί και υπογειοποίηση δικτύων ίσως και κατι πιο ουσιαστικά σε σχέση με τα όμβρια ύδατα.

 

Ο δρομος Βιάννου

 

Μια…έξυπνη παρέμβαση θα γίνει και στον κόμβο των Πεζών αφού εκεί δεν περπάτησαν, όπως έχουμε αναφέρει ξανά, οι αρχικές σκέψεις για ανισόπεδο κόμβο αφού κρίθηκε ότι με μια σημαντική διευθέτηση και ισόπεδο θα μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα.

Ταυτόχρονα προχωρούν για να δημοπρατηθούν οι μεγάλοι κόμβοι Κουνάβων και Αρκαλοχωρίου που αυτοί θα ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ…Με τον κόμβο των Κουνάβων να αποκτά άλλη πλέον βαρύτητα καθώς θα πάρει ένα μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας προς τη Μεσαρά αφού σε λίγο καιρό ολοκληρώνεται ο δρόμος από το Χουδέτσι στο Καταλαγάρι. Αυτό σημαίνει ότι όποιοι οδηγοί πηγαίνουν ή ερχονται πχ από τον Πύργο θα προτιμούν τον κόμβο στους Κουνάβους και όχι των Πεζών.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ