Με κοινή Κοινοβουλευτική Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης και ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Νίκος Ηγουμενίδης, με τη συνυπογραφή του αρμόδιου Τομεάρχη Νίκου Παππά, ζητούν να πληροφορηθούν σε τι παραδοχές στηρίζει η Κυβέρνηση της ΝΔ, την πρόβλεψή της για διόδια ύψους 0,063 € / χιλιόμετρο στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης - ΒΟΑΚ.
Όπως αναφέρεται στη νέα Κοινοβουλευτική παρέμβαση, στις 20/9/21 συζητήθηκε στη Βουλή η Ερώτηση με θέμα: «Ερωτηματικά για τη χρηματοδότηση και το κόστος διοδίων του ΒΟΑΚ». Κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας, ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών ανέφερε ότι τα διόδια που θα πληρώνουν οι Κρητικοί, είναι όσο και τα διόδια που πληρώνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες, ήτοι 0,063 € ανά χιλιόμετρο. Επίσης, σύμφωνα με τον Υφυπουργό, το κόστος κατασκευής και οι πηγές χρηματοδότησης των επιμέρους τμημάτων του ΒΟΑΚ είναι οι εξής:
Τμήμα ΒΟΑΚ | Κόστος | Πηγές Χρηματοδότησης | |
Καστέλι Κισσάμου-Χανιά (Προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης) | 180 εκατ. € | | 200 εκατ. € Ταμείο Ανάκαμψης 600 εκατ. € ΕΣΠΑ |
Χανιά-Ηράκλειο (Σύμβαση Παραχώρησης) | 1,32 δις € | | |
Χερσόνησος-Ηράκλειο (ΣΔΙΤ) | 290 εκατ. € | | 80 εκατ. € Ταμείο Ανάκαμψης |
Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος (Δημόσιο Έργο) | 145 εκατ. € | | 145 εκατ. € Ταμείο Ανάκαμψης |
Άγιος Νικόλαος-Σητεία (Μελετάται να υλοποιηθεί ως Δημόσιο Έργο) | Εκτιμώμενο κόστος>300 εκατ. € | | |
Συνολικό Κόστος | 2,235 δις € |
Με δεδομένη τη βεβαιότητα με την οποία ανακοινώθηκε το ύψος των διοδίων που θα κληθούν να καταβάλουν οι χρήστες του ΒΟΑΚ, το χρηματοδοτικό κενό, αλλά και τη μεθοδολογία που είθισται να χρησιμοποιείται για τη διερεύνηση της βιωσιμότητας ενός έργου, οι Βουλευτές ζητούν ενημέρωση από τον αρμόδιο Υπουργό, για μια σειρά κρίσιμων ερωτημάτων και ειδικότερα:
1. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της Κυβέρνησης, διόδια θα υπάρχουν σε όλα τα επιμέρους τμήματα του ΒΟΑΚ ή θα αφορούν μόνο στα τμήματα που θα υλοποιηθούν με σύμβαση Παραχώρησης;
2. Έχει εκπονηθεί μελέτη εκτίμησης κυκλοφοριακού φόρτου για το ΒΟΑΚ;
3. Έχει εκπονηθεί μελέτη εκτίμησης εσόδων από την επιβολή διοδίων;
4. Προκύπτει η βιωσιμότητα και η χρηματοδοσιμότητα του έργου από την επιβολή διοδίων ύψους 0,063 € ανά χιλιόμετρο;
5. Εξετάζει το ενδεχόμενο να μην πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι της Κρήτης;
Παράλληλα, οι Βουλευτές ζητούν να κατατεθεί στη Βουλή αντίγραφο της μελέτης κυκλοφοριακού φόρτου και εκτίμησης εσόδων από την επιβολή διοδίων στο ΒΟΑΚ.
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη