Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για τη σχολική διαρροή

Στην επιμόρφωση συμμετείχαν 6 εκπαιδευτικοί του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού

Πραγματοποιήθηκε στο κέντρο εκπαίδευσης ενηλίκων I.T.C., στην Πράγα της Τσεχίας, το χρονικό διάστημα από 20 ως 24 Ιουνίου 2016 επιμόρφωση μέσω του προγράμματος ERASMUS+ με θέμα: «Σχολική διαρροή – Early School Leaving». 

Στην επιμόρφωση συμμετείχαν 6 εκπαιδευτικοί του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού το οποίο χαρακτηρίζεται στη λειτουργία του ως πολυπολιτισμικό σχολείο εξαιτίας της φοίτησης σε αυτό παιδιών από ιδιαίτερα ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, όπως οικονομικών μεταναστών ή μαθητές από το γειτονικό καταυλισμό Ρομά έναντι του αεροδρομίου Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης”.

Μέσα από τα συγκεκριμένα μαθήματα βελτιώθηκαν οι γνώσεις των εκπαιδευτικών στο πεδίο της πρώιμης μαθητικής διαρροής, παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν καλές πρακτικές και εμπειρίες των Ευρωπαίων συναδέλφων. Οι εκπαιδευτικοί εφοδιάστηκαν με πρακτικές ιδέες, σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και αξιολόγησης, με στόχο να φέρουν θετικά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην εκπαίδευση των μαθητών και στην πρόληψη του φαινομένου της σχολικής διαρροής.

Η αλληλεπίδραση με τις κουλτούρες άλλων εθνικοτήτων (Toυρκία, Εσθονία, Πολωνία, Πορτογαλία) επέτρεψε εκτός από τη δημιουργία δεσμών και τη συνεργασία με εκπαιδευτικούς από το εξωτερικό για την υιοθέτηση καινοτόμων στρατηγικών στη διδασκαλία. Γνώρισαν και εμβάθυναν θέματα της Εκπαιδευτικής Πολιτικής των Ευρωπαϊκών χωρών και το νομικό πλαίσιο για την πρακτική αντιμετώπιση του εν λόγω προβλήματος. 

Η επιμόρφωση περιελάμβανε τις παρακάτω οκτώ θεματικές ενότητες.:

Στην πρώτη ενότητα αναλύθηκαν πρακτικές και στρατηγικές που εφαρμόζονται στην Ευρώπη και δόθηκαν λύσεις για συγκρουσιακές καταστάσεις.

Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάστηκαν περιπτώσεις μαθητών με ειδικές ανάγκες, όπως μαθητές  με υπερκινητικότητα και δόθηκαν οδηγίες για την εποικοδομητική επικοινωνία με τους γονείς.

Στην τρίτη ενότητα υπήρξε ενεργή ενασχόληση πάνω σε θέματα Πολυπολιτισμικότητας και διαφορετικών κοινωνικοοικονομικών επιπέδων.

Στην τέταρτη ενότητα επισημάνθηκαν οι εκπαιδευτικοί, προσωπικοί, οικογενειακοί και κοινωνικοί παράγοντες κινδύνου της σχολικής διαρροής.

Στην πέμπτη ενότητα οι εκπαιδευτικοί ασχολήθηκαν με το θέμα της αξιολόγησης και την πρόληψη της σχολικής διαρροής.

Στην έκτη ενότητα δόθηκαν οδηγίες για την αποτελεσματική εφαρμογή της δημιουργικότητας στην εκπαίδευση.

Στην έβδομη ενότητα παρουσιάστηκαν καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας και τάσεις που οδηγούν στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών όπως: η μάθηση βασισμένη στη μέθοδο Project, η ενεργή διδασκαλία και μάθηση, η συνεργατική μάθηση και διδασκαλία σε ζευγάρια.

Στην όγδοη ενότητα εφαρμόστηκαν οι παραπάνω καινοτόμες μέθοδοι μέσα από διαδικτυακές και ψηφιακές εφαρμογές.

Στόχος των παραπάνω αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα των παιδιών από ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, ιδιαίτερα σήμερα που τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χαρακτηρίζει η συνεχής προσπάθεια για ένταξη και ενσωμάτωση οικονομικών μεταναστών.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ