ΚΡΗΤΗ
Δήμος Μινώα: Τι πρέπει να κάνουν οι σεισμόπληκτοι
Οδηγίες για την εξέταση αποζημίωσης - Πότε λήγει η προθεσμία των αιτήσεων
SHARE:
Από το Δήμο Μινώα Πεδιάδας καλούνται οι κάτοικοι, οι κύριες οικίες των οποίων επλήγησαν από το σεισμό της 24ης Ιουλίου 2021, όπως υποβάλλουν αίτηση έως και την ΤΡΙΤΗ 10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2021 - στην οποία να περιγράφονται οι ζημιές που έγιναν, αποδεικνυόμενες και από συνημμένο φωτογραφικό υλικό ή/και πόρισμα αρμόδιας Αρχής (ΔΑΕΦΚ, Πυροσβεστική Υπηρεσία, κλπ) - προκειμένου ακολούθως να πραγματοποιηθεί αυτοψία από τις αρμόδιες επιτροπές του Δήμου και να υποβληθεί σχετικό αίτημα προς το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών για τη χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης βάσει του ν.δ/τος 57/1993 και της με αρ. 33862/6-5-2019 Κ.Υ.Α.
Διευκρινίζεται ότι, σύμφωνα με την υπ. αρ. 66511/25-9-2019 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, οι δικαιούχοι για: α) το επίδομα πρώτων βιοτικών αναγκών και β) το επίδομα αντιμετώπισης απλών επισκευαστικών εργασιών ή/ και αντικατάστασης οικοσκευής, πρέπει να πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
(Α) το επίδομα πρώτων βιοτικών αναγκών αφορά στην εφάπαξ χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης στους πολίτες, μόνο όταν το κτίριο στο οποίο διαβιούν και χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία πλήττεται από φυσική καταστροφή και η παραμονή τους σε αυτό θεωρείται αδύνατη, με αποτέλεσμα να υπάρχει ανάγκη για κάλυψη των πρώτων στοιχειωδών αναγκών τους (π.χ. προσωρινή διαμονή - διατροφή - ρουχισμός).
(Β) το επίδομα για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών ή/ και αντικατάστασης οικοσκευής αφορά στην εφάπαξ χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης στους πολίτες μόνο όταν το κτίριο στο οποίο διαβιούν και χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία πλήττεται από φυσική καταστροφή με αποτέλεσμα να υπάρχει ανάγκη τόσο για την αντικατάσταση πραγμάτων (π.χ. ρούχα, κλινοστρώματα, έπιπλα) ή/ και ηλεκτρικών συσκευών απαραίτητων για τις στοιχειώδεις ανάγκες διαβίωσης όσο και για την κάλυψη απλών επισκευαστικών εργασιών που καθιστούν την κατοικία λειτουργική με την έννοια ότι για την εκτέλεσή τους, δεν απαιτείται έκδοση καμίας οικοδομικής άδειας ούτε έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας (π.χ. αλλαγή ειδών υγιεινής, ντουλάπια κουζίνας, ντουλάπια υπνοδωματίων, κουφώματα, πλακάκια).
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΓΕΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
- Αίτηση δικαιούχου (παρέχεται από το Δήμο).
- Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας.
- Αποδεικτικό ότι η πληγείσα κατοικία είναι κύρια κατοικία.
- Τελευταίο αντίγραφο της φορολογικής δήλωσης (Ε1) και εκκαθαριστικό, αντίγραφο Ε9, λογαριασμός ΔΕΗ, μισθωτήριο συμβόλαιο (για ενοικιαζόμενες οικίες).
- Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
- Πόρισμα Ελέγχου/Αυτοψίας Κτιρίου Αρμόδιας Αρχής (ΔΑΕΦΚ, Πυροσβεστικής, κλπ) [εφόσον υπάρχει]
- Φωτοαντίγραφο πρώτης σελίδας τραπεζικού λογαριασμού με εμφανή τον αριθμό ΙΒΑΝ.
- Υπεύθυνη Δήλωση για περίπτωση συνιδιοκτησίας (παρέχεται από το Δήμο).
- Σχετικό φωτογραφικό υλικό με τις ζημιές που έχει υποστεί η κύρια οικία.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τη Γραμμή του Δημότη, στο τηλέφωνο 28913-40143 (από Δευτέρα – Παρασκευή και ώρα 09:00 – 14:00).
Οι αιτήσεις των πολιτών μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά θα υποβάλλονται στα δημοτικά καταστήματα Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Θραψανού.
Επισημαίνεται πως σε ότι αφορά τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που υπέστησαν ζημίες από το σεισμό, αυτοί θα πρέπει να απευθύνονται στην Περιφέρεια Κρήτης/Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου.
Δείτε επίσης:
Η κάθοδος των σεισμολόγων στο Αρκαλοχώρι
Έρχεται ο Ευθύμης Λέκκας για τους σεισμούς στην ενδοχώρα
Κ.Παπαζάχος για Αρκαλοχώρι: "Η σεισμική ακολουθία θα κρατήσει πολύ"
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο