ΚΡΗΤΗ

Δήμος Μινώα: Τι γίνεται με επισκευή ή ανακατασκευή κτιρίων που επλήγησαν από τον σεισμό

Εκδόθηκε η νέα Κοινή Υπουργική απόφαση - Οι προθεσμίες για την υποβολή αίτησης

No profile pic

Νέες τροποποιήσεις στην αρχική απόφαση για την οριοθέτηση των περιοχών που επλήγησαν από τον ισχυρό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου, επιφέρει η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

Σύμφωνα με αυτή, εκτιμάται ότι θα λυθεί άμεσα και το μείζον πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με σεισμόπληκτους του Δήμου Μινώα Πεδιάδας των οποίων τις ιδιοκτησίες δεν "αναγνωρίζει" η πλατφόρμα arogi.gov.gr καθώς ακόμα και σήμερα καταγράφονται διαμαρτυρίες πολιτών που δεν μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για αποζημίωση

Υπενθυμίζεται ότι ο Υφυπουργός Υποδομών κ Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής τόνισε ότι οι έλεγχοι συνεχίζονται ώστε να οριοθετηθούν όλες οι πληγείσες περιοχές και εντός των ημερών θα υπάρξει συμπληρωματική ΚΥΑ για δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου (Δήμος Βιάννου, Γόρτυνας, Φαιστού και Χερσονήσου), καθώς και περιοχές του Δήμου Οροπεδίου Λασιθίου.

Παράλληλα, με τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση ορίζονται οι προθεσμίες για την υποβολή αίτησης από  σεισμόπληκτους προκειμένου να ελεγχθούν τα κτήρια τους και να συνταχθεί έκθεση αυτοψίας, με τον χρονικό περιθώριο να είναι 6 μήνες από τις 7 Οκτωβρίου 2021. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση από το Δήμο Μινώα Πεδιάδας: 

Εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Υποδομών αναφορικά με την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών του Δήμου μας και τη χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν σε κτίρια από τους σεισμούς της 24ης Ιουλίου και 27ης Σεπτεμβρίου 2021 στο Δήμο Μινώα Πεδιάδας.

Με την εν λόγω απόφαση, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4646/τχ Β/7-10-2021 όπως τροποποιήθηκε με το ΦΕΚ 4740/τχ Β’/13-10-2021, οριοθετείται ως σεισμόπληκτη περιοχή το σύνολο του Δήμου Μινώα Πεδιάδας ενώ ορίζεται πως το έργο της αποκατάστασης των ζημιών σε κτίρια από τους σεισμούς του θέματος, αναλαμβάνει η Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.).

Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι ιδιοκτήτες (ψιλός κύριος, επικαρπωτής ή ο/η έχων/-ουσα την πλήρη κυριότητα) ή ο/η διαχειριστής/- στρια (σε περίπτωση διηρημένης ιδιοκτησίας) κτιρίων που έχει πληγεί από σεισμούς της 24ης Ιουλίου και 27ης Σεπτεμβρίου 2021, όπως καταθέσουν αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στην ως άνω αρμόδια Υπηρεσία εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών (από την 7η/10/2021), εφόσον επιθυμούν τον έλεγχο του/των κτιρίου/ων και την έκδοση έκθεσης αυτοψίας, για τις περιπτώσεις όπου δεν έχει διενεργηθεί πρωτοβάθμιος έλεγχος.

Η αίτηση για διενέργεια αυτοψίας στο πληγέν κτίριο θα πρέπει να συνοδεύεται από:

  • τίτλους ιδιοκτησίας
  • οδοιπορικό σκαρίφημα
  • φωτογραφίες του πληγέντος κτιρίου. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/της ιδιοκτήτη/- τριας.

Αιτήσεις για στεγαστική συνδρομή 

Σε ότι αφορά τη χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για επισκευή ή ανακατασκευή, οι πληγέντες προκειμένου να καθοριστούν δικαιούχοι Στεγαστικής Συνδρομής (Σ.Σ.) για:

i) ανακατασκευή, θα πρέπει να υποβάλουν στην αρμόδια Υπηρεσία αίτηση, με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, όπως αυτά ορίζονται στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις, για έκδοση Βεβαίωσης Καθορισμού Δικαιούχου Στεγαστικής Συνδρομής εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την ημερομηνία παραλαβής του Πρωτοκόλλου Αυτοψίας Επικινδύνως Ετοιμόρροπου Κτιρίου (Π.Α.Ε.Ε.Κ.) ή της Έκθεσης Αυτοψίας με την οποία το κτίριο χαρακτηρίστηκε κατεδαφιστέο.

ii) επισκευή, θα πρέπει να υποβάλουν στην αρμόδια Υπηρεσία αίτηση, με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, όπως αυτά ορίζονται στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις, για έκδοση Άδειας Επισκευής εντός προθεσμίας:

- είτε δέκα οκτώ (18) μηνών από τη δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. της παρούσας απόφασης.

- είτε ενός (1) έτους από την ημερομηνία παραλαβής της Έκθεσης Αυτοψίας με την οποία το κτίριο χαρακτηρίστηκε επισκευάσιμο.

Εντός των ίδιων προθεσμιών δύναται να κατατεθεί και αίτηση για έκδοση άδειας επισκευής χωρίς χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής.

Οι παραπάνω αιτήσεις θα πρέπει να απευθύνονται στην Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. ηλεκτρονικά στο email: [email protected] ή μέσω ταχυδρομείου στην ταχ. δ/νση: Κόνιαρη 43, Αθήνα, ΤΚ 11471.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία, τους όρους και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθύνονται στα Τηλέφωνα: 2106509300 & 28210 29287.

 

Δείτε ΕΔΩ το ΦΕΚ της 7ης Οκτωβρίου

Δείτε ΕΔΩ το ΦΕΚ της 13ης Οκτωβρίου 

 

 

Δείτε επίσης:

Σεισμός στο Αρκαλοχώρι: 6.152 μη κατοικήσιμα κτήρια - Έτοιμα ήδη 51 πρωτόκολλα κατεδάφισης

Ακατάλληλα, μέχρι στιγμής, 23 σχολεία μετά το σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου

Αρκαλοχώρι: Στεγαστική συνδρομή για το σύνολο των κτηρίων ανά ιδιοκτήτη

 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση